Taxi & Driver
οικολογική ηλεκτρική μινιατούρα αυτοκινήτου με άσπρο background και ντυμένο με πράσινο φύλλωμα
Τι είναι η “Πράσινη Συμφωνία”;

Ποιοι είναι οι φόβοι των Ελλήνων οδηγών για τα ηλεκτρικά οχήματα;

Τα ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται ότι αποτελούν το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφού όσο περνούν τα χρόνια τόσο μεγαλώνει και η ανάγκη των ανθρώπων να “περάσουν” σε πιο πράσινες λύσεις. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, έχουν δοθεί μεγάλες επιχορηγήσεις ώστε επαγγελματίες και ιδιώτες να αντικαταστήσουν το παλιό ρυπογόνο αυτοκίνητο τους, με ένα υπερσύγχρονο μοντέλο το οποίο δεν θα μολύνει το περιβάλλον. 

Η “Συμφωνία του Παρισιού” ή όπως διαφορετικά ονομάζεται η “Πράσινη Συμφωνία” η οποία έχει δημιουργηθεί για την προστασία του περιβάλλοντος έχει ως βάση την μετάβαση των αυτοκινήτων σε ηλεκτροκίνητα. Παρόλα αυτά οι Έλληνες όπως και οι πολλοί Ευρωπαίοι, δυσκολεύονται να ακολουθήσουν την “επίταξη του καιρού” και δεν μπορούν να αποφασίσουν αν εμπιστεύονται ή όχι τα ηλεκτρικά οχήματα. 

Για την επίλυση αυτής της απορίας σχετικά με την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι άνθρωποι προς τα ηλεκτρικά οχήματα, δύο εταιρείες, η YouGov και η Focus Bari διεξήγαγαν διεθνή έρευνα. Η πρώτη εταιρεία ανέλαβε να εξετάσει την συμπεριφορά των οδηγών απέναντι σε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα σε δέκα Ευρωπαϊκές χώρες και η δεύτερη στην Ελλάδα. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις απόψεις των Ελλήνων για την ηλεκτροκίνηση, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ποια είναι τα εμπόδια που συναντούν ‘Ελληνες και Ευρωπαίοι στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Focus Bari, οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται ότι όταν σκέφτονται την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος προκύπτουν προβλήματα πρακτικής και οικονομικής φύσεως. Συγκεκριμένα, στην έρευνα συμμετείχαν 807 άτομα, εκ των οποίων υπήρχαν και άντρες και γυναίκες, ηλικίας από 18 έως 64 ετών. Όσον αφορά τους οικονομικούς λόγος, το 69% των οδηγών δήλωσε ότι είναι πολύ υψηλό το κόστος αγοράς των συγκεκριμένων οχημάτων. Επίσης, το 41% των συμμετεχόντων υποστήριξαν ότι φορτίζοντας το αυτοκίνητο στο σπίτι, θα δημιουργήσει επιπλέον δαπάνες στο λογαριασμό του ρεύματος. Συγχρόνως, το 36% δηλώνει ότι δεν υπάρχουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, γεγονός, που όπως προαναφέραμε, “ανεβάζει στα ύψη” το κόστος αγοράς τους. Ωστόσο, μόλις το 26% ανέφερε ότι δεν μπορεί να αναγνωρίσει τα οικονομικά οφέλη που θα έχει με την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. 

Σχετικά με τους πρακτικούς λόγους,  σύμφωνα με το 64% των συμμετεχόντων, κυριότερος είναι τα λιγοστά σημεία φόρτισης. Όπως είναι γνωστό, στην χώρα δεν υπάρχουν πολλά σημεία για να φορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, το 61% επισήμανε ότι αγχώνεται για την διάρκεια της μπαταρίας, διότι μπορεί να “μείνει” σε σημείο που να μην έχει πρόσβαση σε πρίζα. Παράλληλα, το 21% των Ελλήνων οδηγών δήλωσαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν τόσο μεγάλη απόδοση όσα τα πετρελαιοκίνητα ή υβριδικά. Το 20% τόνισε ότι είναι πολύ περιορισμένες οι μάρκες και τα μοντέλα των συγκεκριμένων οχημάτων, ενώ το 4% ότι δεν τους αρέσει ο εσωτερικός και εξωτερικός τους σχεδιασμός. Το 5% επισήμανε ότι υπάρχει τεράστια διαφορά στον ήχο συγκριτικά με ένα απλό αυτοκίνητο. 

Ένας άντρας στέκεται μπροστά απο ένα ηλεκτρικό όχημα και κρατάει τον φορτιστή του οχήματος
Ποιοι είναι οι φόβοι των Ελλήνων οδηγών για τα ηλεκτρικά οχήματα;

Βέβαια, τους ίδιους φόβους παρουσίασαν και τα αποτελέσματα της YouGov για τους Ευρωπαίους, απλώς με διαφορετικά ποσοστά. Πιο συγκεκριμένα, αν οι Έλληνες έδιναν περισσότερο βάση στους οικονομικούς παράγοντες, φαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι δίνουν στους πρακτικούς. Ειδικότερα, το 62% των οδηγών δήλωσε ότι τα λιγοστά σημεία φόρτισης είναι ο βασικότερος λόγος για τον οποίο δεν αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, το 58% ανησυχεί για την διάρκεια της μπαταρία, ενώ το 24% για τον μηδενικό αριθμό των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. 

Το 19% τόνισε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερη απόδοση σε σχέση με τα αυτοκίνητα που είχαν τόσα χρόνια. Το 15% υποστήριξε ότι είναι πολύ περιορισμένοι ως προς τα μοντέλα και τις μάρκες. Το 6% δήλωσε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά στον ήχο και το  5% ότι δεν τους ενθουσιάζει ο εξωτερικός και εσωτερικός τους σχεδιασμός. Φυσικά, υπήρχε και το 52% των Ευρωπαίων οδηγών οι οποίοι θεώρησαν ότι το κόστος για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλό. Ως συνέπεια, το 32% υποστήριξε ότι θα είναι πολύ μεγάλο το αντίτιμο στο ρεύμα για την φόρτιση του οχήματος σε μία οικιακή πρίζα. Το 26% δεν βλέπει τα οικονομικά οφέλη πίσω από αυτή την αγορά.

Ποιοι είναι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με τους Έλληνες και συγκριτικά με τους Ευρωπαίους; 

Παρά τις αντιρρήσεις τους τόσο οι Έλληνες όσο και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι είχαν να πουν πολλά θετικά στοιχεία σχετικά με την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων οδηγών, δηλαδή το 65% δήλωσε ότι η ηλεκτροκίνηση ωφελεί σημαντικά το περιβάλλον. Το 57% τόνισε ότι η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα δημιουργήσει φοροελαφρύνσεις στους ιδιοκτήτες, ενώ το 53% θεώρησε ότι είναι μειωμένα τα λειτουργικά κόστη του οχήματος. Αντίστοιχα, το 47% υποστήριξε ότι η ηλεκτροκίνηση θα εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον, το 39% ότι θα υπάρχει λιγότερο ηχορύπανση και το 29% σκέφτηκε ότι θα μπορεί να συνδυάζει το parking με την φόρτιση. 

Το 28% τόνισε ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος θα φέρει καλύτερη αναλογία μεταξύ του κόστους και της αξίας του αυτοκινήτου, ενώ το 19% είπε ότι θα έχει καλύτερη απόδοση. Το 18% εμπιστεύεται και του αρέσουν οι μάρκες και τα μοντέλα που παράγουν τα ηλεκτρικά οχήματα, το 17% πίστευε ότι θα έχουν καλή αξία μεταπώλησης και το 9% ότι θα τους προσφέρει prestige. Ανάλογα ήταν και τα ποσοστά των Ευρωπαίων οδηγών, από τους οποίους το 51% δήλωσε ότι η ηλεκτροκίνηση θα ωφελήσει το περιβάλλον. Το 27% ότι θα βοηθήσει τους ιδιοκτήτες, αφού δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, ενώ 31% επισήμανε ότι θα μειωθούν τα λειτουργικά τους έξοδα. 

Συγχρόνως, το 29% υποστήριξε ότι θα εξασφαλίσει ένα καλύτερο περιβαλλοντικό μέλλον, το 13% ότι θα συμβάλει στον περιορισμό της ηχορύπανσης και το 20% ανέφερε ότι θα συνδυάζει το parking με την διαδικασία φόρτισης. Το 7% είπε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μεγαλύτερη απόδοση από ότι τα πετρελαιοκίνητα και υβριδικά. Το 11% επανήλθε στους οικονομικούς λόγους δηλώνοντας ότι ένα ηλεκτρικό όχημα θα έχει καλύτερη αναλογία αγοράς και αξίας και το 7%  ότι θα έχει καλύτερη αξία μεταπώλησης. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά σε περισσότερο κοινωνικούς λόγους, με το 10% να εμπιστεύεται τις μάρκες και τα μοντέλα και το 9% να δηλώνει ότι τα συγκεκριμένα οχήματα προσφέρουν prestige στους ιδιοκτήτες. 

Ποιο είναι το καύσιμο που προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες οδηγοί; 

Οι Έλληνες οδηγοί και μάλιστα με ποσοστό 63% δήλωσαν ότι προτιμούν να αγοράσουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Ακολουθεί το πετρελαιοκίνητο με ποσοστό 52% και η βενζίνη με ποσοστό 51%. Τέταρτη θέση καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα ενώ πεμπτη και τελευταία άλλου τύπου αυτοκίνητα όπως παραδείγματος χάριν τα LPG και CNG. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.