Taxi & Driver
Clipart που δείχνει μια τηλεφωνήτρια σε ραδιοταξί φορώντας ακουστηκά με μία επιγραφή ταξί πάνω απο το χέρι της
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Beat;

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Beat;

Μετά την λήξη της καραντίνας, φαίνεται ότι η γνωστή εταιρεία με τα ταξί, Beat, αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης οδηγών. Πλέον, οι πελάτες της επιχείρησης παραπονιούνται ότι δεν μπορούν να βρουν εύκολα ταξί από την εφαρμογή, με αποτέλεσμα να “καλούν” οδηγούς από άλλες πλατφόρμες. Η μεγάλη επιβατική κίνηση έχει δυσκολέψει την εταιρεία από την οποία έχουν απομακρυνθεί πολλοί οδηγοί, λόγω της ελλιπής επικοινωνίας που επικρατεί ανάμεσα σε εκείνους και τον πελάτη και φυσικά της υψηλής προμήθειας. 

Αφορμή για την καθοδική πορεία της Beat απετέλεσε η καινούρια πολιτική που ακολούθησε, μετά την εξαγορά της από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, BMW και Daimler. Η νέα διοίκηση της εταιρείες έκανε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, με αποτέλεσμα να μείνουν δυσαρεστημένοι τόσο οι οδηγοί όσο και οι πελάτες.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα προβλήματα της Beat, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ποια είναι η ιστορία της Beat; 

Η Beat πρόκειται για μία ελληνική startup, η οποία ιδρύθηκε το Μάιο του 2011 από τον Νίκο Δρανδάκη. Όπως ανέφερε και ο ίδιος σε δημοσιεύματα , η ιδέα του ήρθε μία μέρα που αναζητούσε ταξί σε ένα απομωμένο μέρος. Πίστεψε ότι θα ήταν πολύ βολικό να έχει την δυνατότητα να καλεί ταξί μέσω μιας εφαρμογής η οποία θα του επιτρέπει να παρακολουθεί που βρίσκεται ο οδηγός. Όλη η επιχείρηση ξεκίνησε αρχικά από τρία άτομα, δύο προγραμματιστές που ασχολούνταν με την κατασκευή της εφαρμογής και εκείνον ο οποίος πήγαινε σε πιάτσες και προσπαθούσε να πείσει τους ταξιτζήδες να συμμετάσχουν στην ιδέα του. 

Κινητό που δείχνει την εφαρμογή της beat μετά το κάλεσμα ταξί
Ποια είναι η ιστορία της Beat; 

Όπως αναφέρει δύο ήταν οι κύριοι λόγοι για τους οποίους πέτυχε και με το παραπάνω η ιδέα του. Πρώτη αιτία ήταν η κρίση της εποχής, η οποία είχε οδηγήσει αφενός σε μείωση της ζήτησης και αφετέρου είχε δημιουργήσει στους οδηγούς την ανάγκη να αναζητήσουν νέους τρόπους για να προσελκύσουν τους πελάτες. Δεύτερος λόγος και σημαντικότερος ήταν η όρεξη που είχαν όλοι για σκληρή δουλειά, αφού πίστεψαν στην εφαρμογή και έτσι κατάφεραν να βρουν χορηγίες, πελάτες και οδηγούς. 

Μετά από λίγα χρόνια, το 2017 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler (Mercedes) και BMW. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία σημείωνε πολύ μεγάλη επιτυχία. Θεωρείται μία από τις πιο πετυχημένες ελληνικές startup, με την εφαρμογή να σημειώνει πάνω από 10 εκατομμύρια downloads. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία κατάφερε να συνεργάζεται με χιλιάδες οδηγούς ταξί. Έτσι, λοιπόν, το τίμημα της εξαγοράς όπως εκτιμάται ξεπέρασε τα 40 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, από το 2020 φημολογείται ότι θα εξαγοραστεί η Free Now, η θυγατρική της Beat από την αμερικάνικη Uber. Ωστόσο, προς το παρόν, αυτές οι πληροφορίες δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστές από την Beat, για αυτό και παραμένει αμφίβολο αν θα υπογραφεί η τελική συμφωνία. 

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους χάνει πολλούς οδηγούς; 

Παρά την μεγάλη επιτυχία της επιχείρησης, φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά την καραντίνα, σημειώνει μία καθοδική πορεία. Πελάτες και εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένη από τον νέο τρόπο λειτουργίας της και για αυτό πολλοί από αυτούς επιλέγουν να κατευθυνθούν σε άλλες πλατφόρμες με ταξί. 

Όπως αναφέρουν οι οδηγοί, η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά την προμήθεια που τους κρατά από τις συναλλαγές τους. Συγκεκριμένα, πριν την εξαγορά η Beat κρατούσε προμήθεια 0,50 ευρώ ανά διαδρομή, ενώ πλέον λαμβάνει το 12%. Ωστόσο, αυτή η οικονομική αλλαγή δεν συμφέρει τους ταξιτζήδες, αφού η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί σημαντικά και μπορούν να βρουν μόνοι τους πελάτες. Επίσης, με το 80% των συναλλαγών να πραγματοποιούνται μέσω κάρτας, δεν υπάρχει ρευστότητα. Οι οδηγοί δηλώνουν ότι μετά από 1,5 χρόνο καραντίνας και με τα εισοδήματα τους να έχουν μειωθεί έως και 70%, έχουν ανάγκη από άμεση ρευστότητα. 

Επιπρόσθετα, η νέα πολιτική της Beat έχει δημιουργήσει κενά στην επικοινωνία μεταξύ του οδηγού και του πελάτη. Υπάρχει πρόβλημα στον τρόπο με τον οποίο η εφαρμογή αναθέτει τις διαδρομές στους οδηγούς. Παραδείγματος χάριν, ένας ταξιτζής ανέφερε ότι “υπήρξε πελάτισσα που είχε πάρει μια διαδρομή μέσω Beat, ο οδηγός απεδείχθη πως δεν γνώριζε να φτάσει στον προορισμό, με αποτέλεσμα να κατέβει η πελάτης. Μόλις η πελάτης ξανακάλεσε μέσω Beat εμφανίστηκε και πάλι ο ίδιος οδηγός”. Φυσικά, με αυτό το τρόπο η εταιρεία χάνει και τους πελάτες, οι οποίοι μετά την δεύτερη φορά θα στραφούν σε άλλη λύση αλλά και τον οδηγό ο οποίος χάνει την συναλλαγή επειδή δεν γνωρίζει την διαδρομή, ενώ θα μπορούσε να μεταφέρει εκείνη την στιγμή κάποιο άλλο πελάτη. 

Κυρία βγαίνει απο ένα ταξί της Beat
Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους χάνει πολλούς οδηγούς; 

Συγχρόνως, οι οδηγοί κατηγορούν την Beat ότι η ελλιπής επικοινωνία με τους πελάτες, έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν χρήματα από ακυρώσεις διαδρομών ή από το γεγονός ότι μέχρι να φτάσουν στο στίγμα του πελάτη εκείνος μπορεί να έχει φύγει χωρίς να ενημερώσει την εφαρμογή. Πρόκειται για περισταστικά τα οποία όπως μαρτυρούν δεν είναι σπάνια αλλά αντιθέτως συμβαίνουν συχνά. Η απουσία τηλεφωνικού κέντρου, στο οποίο θα μπορεί να κατευθυνθεί τόσο ο πελάτης όσο και ο οδηγός, δημιουργεί τέτοιου είδους προβλήματα. 

Τονίζουν ότι η Beat δίνει αποζημιώσεις μόνο αν υπάρξουν 30 ακυρώσεις μέσα σε μία εβδομάδα. Διαφορετικά οι οδηγοί χάνουν τα χρήματα τους, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν δικό τους λάθος. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέγουν να λήξουν την συνεργασία τους με την επιχείρηση. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά και ένας ταξιτζής “Ποιο είναι το νόημα να τρέχω να εξυπηρετήσω έναν πελάτη που βρίσκεται μακριά, να μην τον βρω και να μην αποζημιωθώ κιόλας, όταν την ίδια στιγμή θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερες διαδρομές και να έχω πληρωθεί”. Σημειώνουν ότι σε αντίθετη με τη συγκεκριμένη εταιρεία, στα ραδιοταξί αποζημιώνονται για κάθε ακύρωση του πελάτη. 

Τι απαντά η Beat στις κατηγορίες των οδηγών; 

Η Beat επιθυμώντας να απαντήσει στις κατηγορίες των οδηγών αλλά και στα παράπονα των πελατών της, στις 28 Ιουλίου του 2021 κοινοποίησε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα της, στο οποίο αναφερόταν στα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ειδικότερα, όσον αφορά το παράπονο των πελατών σχετικά με το μειωμένο προσωπικό και την δυσκολία τους να βρουν ταξί, η Beat τόνισε ότι από τα μέσα του Ιουνίου του 2021 η ζήτηση έχει αυξηθεί κατά 30% συγκριτικά με το 2019. Αυτό σημαίνει ότι η λήξη της καραντίνας και η προσπάθεια πολλών να αποφύγουν τα ΜΜΜ, έχει δημιουργήσει μία τεράστια ζήτηση για επαγγελματίες οδηγούς ταξί. 

Μέσα σε 10 χρόνια είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται τόσο μεγάλη αύξηση του επιβατικού κοινού, για αυτό και σταδιακά προσπαθεί να προσλάβει περισσότερους οδηγούς. Ωστόσο, επισημαίνει ότι μόνη της μία επιχείρηση δεν μπορεί να δώσει λύσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα μιας ολόκληρης πόλης. Για αυτό το λόγο θα ήταν σημαντικό να ληφθούν περισσότερα μέτρα στήριξης από την πλευρά της Πολιτείας. Πρέπει να δοθούν επιπλέον μέτρα, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να ανταπεξέλθουν και έτσι να συνεχίσουν αυτο το επάγγελμα. Η Πολιτεία οφείλει να προσφέρει τα κίνητρα για να ακολουθήσουν και νέοι άνθρωποι την δουλειά του οδηγού. 

Το λογότυπο της BEAT
Τι απαντά η Beat στις κατηγορίες των οδηγών; 

Επίσης, σχετικά με την προμήθεια, η εταιρεία δήλωσε ότι η χρέωση προς τους οδηγούς παραμένει σταθερή για πάνω από μία πενταετία και είναι 9,7% συν ΦΠΑ ανά διαδρομή, χωρίς κανένα πάγιο κόστος συνδρομής. Συγχρόνως, για την μέθοδο με την οποία μοιράζονται οι διαδρομές, επεσήμανε ότι έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα προτεραιότητας. Το συγκεκριμένο σύστημα προκρίνει πρώτα οδηγούς που έχουν υψηλή βαθμολογία και νέο αυτοκίνητο που εκπέμπει λιγότερους ρύπους. Όμως, τόνισε ότι κανένας οδηγός δεν παραγκωνίζεται από την ανάθεση των διαδρομών. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.