Taxi & Driver
Ηλεκτρικό μικρού τύπου αυτοκίνητο την ώρα που φορτίζει
Επιπλέον επιδοτήσεις για την χρηματοδότηση ηλεκτροκίνητων ταξί.

Επιπλέον επιδοτήσεις για την χρηματοδότηση ηλεκτροκίνητων ταξί

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες προσπαθούν μέσω των προγραμμάτων της Ένωσης να πείσουν τους πολίτες να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα. Το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” είναι μία προσπάθεια της Ένωσης να συνεισφέρει στον αγώνα της προστασίας του περιβάλλοντος, δίνοντας επιχορηγήσεις σε επαγγελματίες οδηγούς. 

Ωστόσο, επειδή φαίνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα άφησε αδιάφορο το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών ταξί, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) αποφάσισε να ενισχύσει το πακέτο. Στόχος να δημιουργήσει μία πιο ελκυστική προσφορά, δίνοντας στους επαγγελματίες περισσότερα προνόμια.

Αν θέλετε να μάθετε ποιες είναι οι αλλαγές που αποφάσισε το Υπουργείο σχετικά με το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

σήμα ηλεκτρικού πάρκινγκ
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες

Τι αλλάζει στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”; 

Το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” αφορά την χρηματοδότηση των επαγγελματιών ταξί, μέσω κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σκοπός είναι η αντικατάσταση των συμβατικών αυτοκινήτων ταξί με ηλεκτροκίνητα, ώστε να μειωθούν οι ατμοσφαιρικοί ρύποι. Αρχικά το πρόγραμμα προσέφερε συνολικά μία χορηγία των 10.500 ευρώ, εκ των οποίων τα 8.000 ευρώ αφορούσαν επιδότηση για χορηγία ταξί ενώ τα υπόλοιπα 2.500 ευρώ συγκεντρώνονταν από την απόσυρση του αυτοκινήτου. 

Όμως, με το συγκεκριμένο πακέτο ασχολήθηκαν πολλοί λίγοι οδηγοί, αφού οι περισσότεροι θεώρησαν ότι τους συμφέρει καλύτερα να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο συμβατικό αυτοκίνητο ή να μείνουν για όσο μπορούν ακόμα με το όχημα που ήδη διαθέτουν. Σίγουρα, σε αυτή την απόφαση συνέβαλαν και τα αλλεπάλληλα lockdowns τα οποία καθήλωσαν τα ταξί για μήνες. 

Θέλοντας,λοιπόν,το Υπουργείο να πείσει όλο και περισσότερους οδηγούς να αντικαταστήσουν το παλιό τους στόλο με ηλεκτροκίνητα οχήματα, δημιουργησε νέα κίνητρα στο πρόγραμμα. Μάλιστα, για να πετύχει το στόχο του, είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Συγκεκριμένα, το ποσό που θα δίνεται στους δικαιούχους από την απόσυρση του παλαιού τους οχήματος θα φτάνει τα 5.500 ευρώ. Αντίστοιχα, τα χρήματα που θα μπορούν να λάβουν οι επαγγελματίες οδηγοί για την επιδότηση ενός ηλεκτροκίνητου ταξί, θα αγγίζουν τα 16.000 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι οδηγοί θα μπορούν να λάβουν μία επιδότηση των 22.000 ευρώ. 

ηλεκτρικό αυτοκίνητο την ώρα που φορτίζει
Τι αλλάζει στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”; 

Βέβαια, βασική προϋπόθεση για να καταφέρει να λάβει ένας οδηγός την επιχορήγηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, είναι να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία καταστροφής του παλιού του οχήματος. 

Παράλληλα, ένας επαγγελματίας οδηγός ταξί έχει τη δυνατότητα να μειώσει ακόμα περισσότερο την τελική τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να κατευθυνθεί στο νόμο 4710/2020 ο οποίος απευθύνεται κατεξοχήν στα ταξί. Ειδικότερα, ο οδηγός μπορεί να περάσει στα λογιστικά του βιβλία το κόστος της αγοράς του οχήματος, προσαυξημένο κατά 55%. Ως αποτέλεσμα, μειώνεται σημαντικά το φορολογητέο εισόδημα, ενώ συνδυαστικά με τα προνόμια του προγράμματος μπορεί να ρίξει το τελικό κόστος του οχήματος στο ένα τρίτο της αξίας του. 

Γιατί οι αλλαγές στο πρόγραμμα γίνονται τη συγκεκριμένη περίοδο; 

Οι αλλαγές στα προνόμια του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” οφείλονται στο γεγονός ότι μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να έχουν αντικατασταθεί όλα τα παλιά ταξί με καινούρια. Δηλαδή, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2021 τα 8.000 ταξί είναι υποχρεωμένα να ανανεώσουν το στόλο τους. Στην αρχή του νέου έτους, οι οδηγοί των ταξί θα εχουν 3 επιλογές. 

Πρώτον, θα έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο συμβατικό ταξί. Ως δεύτερη επιλογή θα μπορούν να πάρουν ένα καινούριο συμβατικό όχημα, η τιμή του οποίου προ φόρων μπορεί να φτάνει και τα 16.000 ευρώ. Ωστόσο, σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν δίνεται χρηματοδότηση από το κράτος. Τρίτη και τελευταία, λοιπόν, επιλογή, είναι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο προ φόρων φτάνει την τιμή των 41.000 ευρώ. Όμως, ένας οδηγός θα μπορεί να το αγοράσει στο ένα τρίτο της αξίας του, αξιοποιώντας τα προνομία των προγραμμάτων που του δίνονται. 

Στάθμευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Γιατί οι αλλαγές στο πρόγραμμα γίνονται τη συγκεκριμένη περίοδο; 

Τι γίνεται με το ζήτημα της φόρτισης; 

Όσον αφορά τη βασική απορία όλων των οδηγών, η διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα αποτελεί πρόβλημα εντός του 2022. Μπορεί φέτος, εν έτει 2021, να μην έχει χωροθετηθεί ένα πυκνό δίκτυο φόρτισης, όμως αυτό θα αλλάξει μέσα στο καινούριο έτος. Σύμφωνα, λοιπόν, με ανακοινώσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος, μέσα στο 2022 θα μπει σε εφαρμογή το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), το οποίο θα συμβάλλει στην δημιουργία καλύτερων και περισσότερων υποδομών.

Ποιους στόχους επιτυγχάνει το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”; 

Το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” φαίνεται ότι εξυπηρετεί τόσο το κράτος, όσο και τους ίδιους τους επαγγελματίες οδηγούς. Συγκεκριμένα, στόχος του προγράμματος είναι να συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τους ρύπους των αυτοκινήτων. Δηλαδή, βοηθά στη προστασία του περιβάλλοντος, αφού ικανοποιεί ένα μεγάλο μέρος της “Πράσινης Συμφωνίας”.Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι τα συμβατικά ταξί εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα τουλάχιστον 85 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ένα παλιό ταξί, το οποίο διανύει σε καθημερινή βάση 200 με 250 χλμ. την ημέρα, εκπέμπει πάνω από 2.000.000 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. 

Επίσης, στόχος του Υπουργείου είναι να μειωθεί σημαντικά η μέση ηλικία των οχημάτων ταξί, η οποία στην Ελλάδα φτάνει κατά μέσο όρο τα 16 έτη. Ως αποτέλεσμα, η χώρα βρίσκεται προς το παρόν στην τέταρτη θέση των γηραιότερων στόλων, ενώ προηγούνται χώρες όπως η Λιθουανία, η Εσθονία και η Ρουμανία. Σύμφωνα με έρευνες αποδείχθηκε ότι σε ολόκληρη τη χώρα υπάρχουν ταξί που υπερβαίνουν την ηλικία των 18, των 21 και των 24 ετών. Συγχρόνως, το πρόγραμμα θα συμβάλλει στην αύξηση της τεχνολογίας των οχημάτων, η οποία μέχρι στιγμής φτάνει μέχρι Euro 3. 

Φυσικά, όπως ανέφερε και στέλεχος του ΥΠΕΝ στην εφημερίδα “Βήμα” μέσω της αντικατάστασης των συμβατικών ταξί με ηλεκτροκίνητα θα επωφεληθούν και οι ίδιοι οι οδηγοί. Πέρα από την χρηματοδότηση που θα λάβουν με την οποία θα μειώσουν σημαντικά τη τιμή αγοράς ενός καινούριου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, θα παρατηρήσουν μικρότερο κόστος στη συντήρηση και στα καύσιμα. Επεσήμανε ότι στην Αθήνα ένα ταξί κατά μέσο όρο διανύει 250 χιλιόμετρα την ημέρα, απόσταση που ισοδυναμεί με 50 ευρω σε καύσιμα. Αντίθετα, με ένα ηλεκτρικό όχημα, το ρεύμα που θα καταναλώνει για τις ίδιες αποστάσεις θα φτάνει μόλις τα 5 ευρώ την ημέρα. 

χαρτονομίσματα 50 ευρώ, 100 ευρώ και δολαρίων
Μέσω της αντικατάστασης των συμβατικών ταξί με ηλεκτροκίνητα θα επωφεληθούν και οι ίδιοι οι οδηγοί.

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.