Taxi & Driver
Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου

Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου

Στη διαδικασία service του αυτοκινήτου εξετάζεται και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κινητήρας την εκάστοτε στιμγή.

Ωστόσο, είναι συνηθισμένο φαινόμενο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, με τις θερμοκρασίες συνεχώς να ανεβαίνουν, ο κινητήρας του οχήματος να υπερθερμαίνεται.

Υπάρχουν 6 κύριοι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό το φαινόμενο:

  • Έλλειψη ψυκτικού υγρού
  • Πρόβλημα στο θερμοστάτη
  • Ζημιά στο βεντιλατέρ
  • Διαρροή του κυκλώματος ψύξης
  • Διαρροή λαδιού
  • Αντλία νερού

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τις αιτίες υπερθέρμανσης του κινητήρα ενός αυτοκινήτου, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Πως γίνεται η ψύξη του κινητήρα;

Κάτα τη διάρκεια της λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, παράγεται θερμότητα, η οποία μετατρέπεται σε διάφορες ενέργειες. Αρχικά ένα μέρος από αυτή την θερμότητα μετατρέπεται σε μηχανικό έργο, δηλαδή περιστρέφει τον στροφαλοφόρο άξονα.

Ένα άλλο μέρος της, απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα μέσω των καυσίμων. Όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της θερμότητας απορροφάται από τα κινούμενα και μη, εξαρτήματα του κινητήρα, ώστε να μην υπερθερμαίνεται.

Έλλειψη ψυκτικού υγρού

Το ψυκτικό υγρό ή όπως διαφορετικά ονομάζεται το ψυκτικό μέσο, είναι σημαντικό για την αποφυγή της υπερθέρμανσης του αυτοκινήτου.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα υγρό το οποίο έχει την ικανότητα να απορροφά τις υψηλές θερμοκρασίες του κινητήρα.

Παράλληλα, το υγρό δεν επιτρέπει την δαπάνη μεγάλων ποσών ενέργειας κατά την μεταφορά τους στο σύστημα. Αυτή η δυνατότητα οφείλεται στην λεπτόρρευστη φύση του.

Όταν, λοιπόν, αυτό το υγρό δεν βρίσκεται σε επαρκή ποσότητα μέσα στον κινητήρα, δεν διατηρούνται οι ισορροπίες που πρέπει και έτσι η μηχανή υπερθερμαίνεται.

Πρόβλημα στο θερμοστάτη

Η δεύτερη αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου οφείλεται σε προβλήματα που εντοπίζονται στον θερμοστάτη.

Όταν το ψυκτικό υγρό έχει χαμηλή θερμοκρασία και βρίσκεται στο σωλήνα με τον οποίο μεταφέρεται από τον κινητήρα στο ψυγείο, δεν πρέπει να φτάσει στο τελικό προορισμό. Ο ρόλος του θερμαστή είναι να απομονώνει το παραφλού από το ψυγείο, όταν η θερμοκρασία του είναι ήδη πολύ χαμηλή.

Επίσης, ο θερμοστάτης είναι υπεύθυνος για την διατήρηση της σταθερής θερμοκρασίας του παραφλού. Μάλιστα, για να μπορέσει να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, “ανοιγοκλείνει”.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που ο θερμοστάτης δεν ενεργοποιηθεί την κατάλληλη στιγμή, ο κινητήρας θα αρχίσει να αυξάνει θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να εμφανίσει προβλήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Όπως φαίνεται ένας χαλασμένος θερμοστάτης μπορεί να κοστίσει ακόμα και έναν ολόκληρο κινητήρα.

Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
Πρόβλημα στο θερμοστάτη αυτοκινήτου

Ζημιά στο βεντιλατέρ

Άλλος ένας λόγος για τον οποίο υπερθερμαίνεται ο κινητήρας του οχήματος οφείλεται σε ζημιές που παρουσιάζονται στο “βεντιλατέρ”.

Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ανεμιστήρας ο οποίος ενεργοποιείται όταν δεν υπάρχει αρκετή ποσότητα αέρα, για να μπορέσει το ψυγείο να κρυώσει το παραφλού.

Ο ρόλος του είναι να αυξάνει την ροή αέρα στο σύστημα ψύξης, ώστε να λειτουργεί σωστά. Η έλλειψη επαρκούς αέρα μπορεί να παρατηρηθεί όταν το όχημα κινείται σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Διαρροή του κυκλώματος ψύξης

Τέταρτος λόγος για τον οποίο μπορεί ένας οδηγός να παρατηρήσει ότι υπερθερμαίνεται η μηχανή του αυτοκινήτου είναι κάποια διαρροή στο κύκλωμα ψύξης.

Συγκεκριμένα, στόχος του βασικού ψυγείου είναι να εκμεταλλευτεί τον αέρα, ώστε να ψύξει το παραφλού, για να μπορέσει να ξανά απορροφήσει την θερμότητα της μηχανής.

Βρίσκεται συνήθως μπροστά από τον κινητήρα και πίσω από τις γρίλιες της μάσκας. Το παραφλού με την υψηλή θερμοκρασία εισέρχεται στο σύστημα ψύξης μέσω μιας σωλήνωσης η οποία βρίσκεται στο πάνω μέρος του ψυγείου.

Όταν το ψυγείο, καταφέρει να μειώσει την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, τότε το παραφλού εξέρχεται κρύο πλέον, από την σωλήνωση που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ψυγείου.

Ακόμα και αν λοιπόν ένας οδηγός θεωρεί ότι έχει κάνει καλή συντήρηση του κυκλώματος ψύξης σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα είναι σημαντικό να ελέγξει κάθε σημείο του συστήματος ψύξης.

Διαρροή λαδιού

Μία άλλη αιτία οφείλεται στη διαρροή λαδιού του κινητήρα, με το συγκεκριμένο φαινόμενο να μην δημιουργεί πρόβλημα μόνο για υπερθέρμανση αλλά και στην ομαλή λειτουργία των πιστονιών.

Χρειάζεται ο οδηγός να πραγματοποιήσει ενδελεχή έλεγχο σε όλο το σύστημα για να βρει την αιτία της διαρροής.

Ωστόσο, τις περισσότερες φορές το πρόβλημα εντοπίζεται από 2 βασικές ενδείξεις. Από τις κοιλίδες στην περίπτωση που το όχημα βρισκόταν για καιρό παρκαρισμένο και φυσικά από τη στάθμη που πέφτει.

λάδια μηχανής
Διαρροή λαδιού κινητήρα

Αντλία νερού

Μία τελευταία αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου, σύμφωνα με την ασφάλεια αυτοκινήτου, οφείλεται σε προβλήματα στην αντλία νερού.

Κύρια αρμοδιότητα της αντλίας νερού είναι να βοηθήσει το ψυκτικό υγρό να μειώσει την θερμοκρασία του κινητήρα.

Ειδικότερα, το ψυκτικό υγρό μετακινείται από τον κινητήρα προς το ψυγείο του αυτοκινήτου, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία που έχει αποκτήσει.

Ωστόσο, για να ακολουθήσει αυτή την πορεία, χρειάζεται μία μικρή βοήθεια, την οποία δέχεται από την αντλία νερού.

Βρίσκεται πάνω στον κινητήρα και λαμβάνει ώθηση από τον ιμάντα, ώστε να μεταφέρει το παραφλού στο ψυγείο.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.