Taxi & Driver
Ραδιοταξί Αστέρας
Πρόεδρος Ραδιοταξί Αστέρας: Δε ζητάμε επιχορηγήσεις, ζητάμε η μεταφορά να γίνεται νόμιμα

Πρόεδρος Ραδιοταξί Αστέρας: Δε ζητάμε επιχορηγήσεις, ζητάμε η μεταφορά να γίνεται νόμιμα

Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυση του Ραδιοταξί Αστέρας και τα εγκαίνια των νέων γραφείων του συνεταιρισμού, ο πρόεδρος κ. Γιώργος Σπυρόπουλος μιλά στο Taxi&Driver για την πορεία του Αστέρα, τα προβλήματα του κλάδου των ταξί και το νέο νομοσχέδιο που αναμένεται να λύσει πολλά από αυτά.

Τι περιμένετε από το νομοσχέδιο;

Εμείς δε θέλουμε να κλείσει καμία εφαρμογή, ειλικρινά. Αυτό που θέλουμε είναι οι εφαρμογές να λειτουργήσουν με ταξί και ό,τι συνεπάγεται αυτό. Αν για παράδειγμα η Uber φορολογείται στην Ελλάδα, αποδίδει ΦΠΑ όπως αποδίδουμε όλοι οι υπόλοιποι, εμένα δε με απασχολεί. Αλλά να έχει μόνο Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα. Το 1989 το Πανεπιστήμιο Πειραιά είχε κάνει μια μελέτη που έλεγε ότι από τα 14.000 αυτοκίνητα στην Αθήνα πρέπει να μείνουν τα 7.000. Και φτάσαμε στο 2018 κι αντί να μείνουν 7.000, είναι 14.500 τα ταξί κι άλλες 30.000 τα ΙΧ. Δηλαδή ο κλάδος τελείωσε, το επάγγελμα αφανίζεται. Ο υπουργός τουλάχιστον υπόσχεται πως παλεύει για τα ταξί. Ξέρω ότι το νομοσχέδιο σε γενικές γραμμές είναι καλό, δε λύνει όλα τα προβλήματα ούτε δίνει λεφτά τσάμπα, αλλά θα βοηθήσει τον κλάδο.

Πιστεύω ότι θέλει αγώνα, θα λυθούν πάρα πολλά πράγματα στους επόμενους μήνες. Το μόνο που μας ενδιαφέρει εμάς είναι να περάσει αυτό το νομοσχέδιο και μετά θα παλέψουμε, όπως παλεύουμε τόσα χρόνια. Είμαστε αυτοδημιούργητοι, δεν έχουμε πάρει καμία επιδότηση από το κράτος κι ακόμα ο νόμος δεν προβλέπει κάτι. Δε ζητάμε επιχορηγήσεις, δε ζητάμε να μας βοηθήσουν, αυτό που ζητάμε είναι η μεταφορά να γίνεται νόμιμα. Η μεταφορά γίνεται από τα ΕΔΧ κι όχι από τα ΙΧ αυτοκίνητα. Άλλη ασφάλεια παρέχει ένας οδηγός που είναι 30 χρόνια στο τιμόνι, που έχει πάρει μια ειδική άδεια και κάνει το επάγγελμα του ταξιτζή κι άλλη ασφάλεια παρέχει ένα αυτοκίνητο ΙΧ το οποίο δεν ασφαλίζει –νομίζω- και τους υπόλοιπους επιβάτες. Κι Αν γίνει κάτι για τους πελάτες τα πράγματα θα είναι σκούρα.

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης παρέστη στα εγκαίνια των νέων σας γραφείων. Ποια η άποψή σας για το έργο του;

Για μένα ο υπουργός είναι πάρα πολύ καλός. Δεν είχα αυτή την άποψη, Άλλαξαν πάρα πολλά πράγματα μετά τα εγκαίνια των νέων γραφείων μας στα οποία παρέστη. Κατάλαβα ότι είναι ένας άνθρωπος που ενδιαφέρεται να μας βοηθήσει, μετά τον Στυλιανίδη ο οποίος κι εκείνος προσπάθησε να μας βοηθήσει αλλά η κυβέρνησή του τον απομάκρυνε. Εύχομαι να μη συμβεί το ίδιο και με τον κ. Σπίρτζη. Είναι το μόνο άτομο από το 1981 που είμαι που βγαίνει και λέει τα πράγματα σωστά και καθαρά, που δείχνει ότι είναι υπέρ του επαγγέλματος και δείχνει τη θέληση να βοηθήσει όσο μπορεί για να φτιάξουν τα πράγματα σε αυτό το επάγγελμα.

Τι προβλέπετε για τα ραδιοταξί ειδικότερα;

Από ότι φαίνεται κι από τις τελευταίες εξελίξεις, οδηγούμαστε στην ένωση των ραδιοταξί. Πιστεύω ότι θα το καταλάβουν κι οι συνάδελφοι πρόεδροι από τα υπόλοιπα ραδιοταξί ότι τουλάχιστον στην Αττική πρέπει να μείνουν 2 το πολύ 3 ραδιοταξί που να μπορούν να εξυπηρετούν τον κόσμο, για να μην ψάχνει ούτε Uber ούτε άλλες εφαρμογές που δεν είναι καν ελληνικές, δεν πιστεύουν στην Ελλάδα, δε φορολογούνται στην Ελλάδα. Στην Αθήνα πιστεύω ότι τα μικρά ραδιοταξί δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Αν τους πάρει ο Αστέρας άλλα 1000 άτομα είναι τελειωμένα, κλείσανε.

Πώς επιλέγετε τους συνεργάτες σας οδηγούς;

Τα κριτήριά μας μπορεί να είναι λίγο σκληρά, αλλά όσοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί μας οφείλουν να σέβονται και να υπακούν στον κανονισμό του συνδέσμου. Αν δε γίνει αυτό η συνεργασία διακόπτεται και σε αυτό είμαστε κάθετοι.

Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι για υπερβολικό κόμιστρο ή για απρεπή συμπεριφορά δίνουμε μια ευκαιρία στους οδηγούς μας, τη δεύτερη έχουν φύγει. Κι έχουμε διώξει πάρα πολλούς σταθμούς γι’αυτό το λόγο, από τους 4.500-5.000 επαγγελματίες που έχουν περάσει από τον Αστέρα.

Αντίστοιχα, υπάρχουν και πάρα πολλοί που έχουν έρθει σε εμάς δυσαρεστημένοι από άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες, όπως κι από εδώ έχουν φύγει πολλοί λόγω παραπτωμάτων. Αλλά δεν έχουμε διώξει κανέναν άδικα κι όπου έχουμε κάνει λάθος έχουμε ζητήσει συγγνώμη. Πρέπει να μάθουν κάποιοι συνάδελφοί μου ότι στα Διοικητικά Συμβούλια πρέπει να σέβεται ο ένας τον άλλο.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του προέδρου κ. Σπυρόπουλου


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.