Taxi & Driver
Γεράσιμος Ρωμανός ταξί
Γεράσιμος Ρωμανός: Ένα από τα δυνατά όπλα της δουλειάς μας είναι οι δημόσιες σχέσεις

Γεράσιμος Ρωμανός: Ένα από τα δυνατά όπλα της δουλειάς μας είναι οι δημόσιες σχέσεις

Ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής, Γεράσιμος Ρωμανός, μοιράζεται με το Taxi&Driver τις απόψεις και τις ανησυχίες του σχετικά με την πορεία του κλάδου των ταξί, αλλά και την προσωπική του εμπειρία ως προς το τι χρειάζεται για να βελτιωθεί το επάγγελμα.

Ο Γεράσιμος Ρωμανός είναι 46 ετών και εργάζεται εδώ και 7 χρόνια ως επαγγελματίας αυτοκινητιστής. Είναι απόφοιτος σχολής προγραμματιστών αναλυτών και σχολής γραφιστικής, έχει εξασκήσει αρκετά χρόνια και το επάγγελμα του πωλητή στον χώρο της χρυσοχοΐας, ενώ εργάστηκε επί 21 χρόνια ως τυπογράφος – λιθογράφος στο ατελιέ της εταιρείας Πήγασος εκδοτική (εφημερίδα ΕΘΝΟΣ) από την οποία απολύθηκα το 2010 λόγω της κρίσης. Η ενασχόλησή του με το ταξί ξεκίνησε το 2011, εφόσον η οικογένειά του διατηρούσε την άδεια αυτού.

Είστε ευχαριστημένος από την μέχρι τώρα πορεία σας στον κλάδο του ταξί;

Από το 2011 έως και σήμερα και διατηρώντας τον επαγγελματικό χαρακτήρα που είχα χρόνια ως στέλεχος και λειτουργώντας κατά κύριο λόγο πελατοκεντρικά, η δουλειά μου παρουσιάζει ανοδική πορεία. Όπως γνωρίζουμε, ο ελεύθερος επαγγελματίας δεν έχει ωράριο. Έτσι και εγώ έχοντας αποκλειστικά στην κυριότητά μου το ταξί εργάζομαι καθημερινά από 12 έως και 16 ώρες έχοντας και τις ανάλογες απολαβές. Τα εισοδήματα τα δικά μου και της συζύγου μου μας επιτρέπουν με αρκετές δυσκολίες να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις της οικογενείας μας και να μην στερούμε από τα παιδιά μας τα βασικά.

Ποιο είναι το επαγγελματικό όχημα που έχετε;

Ξεκινώντας το επάγγελμα του αυτοκινητιστή διατηρούσαμε ένα αυτοκίνητο μάρκας Opel Vectra, με το οποίο εργάστηκα έως και το καλοκαίρι του 2016. Σε αυτά τα χρόνια κατάφερα, με συνεχή παρακολούθηση του ανταγωνισμού, συναναστρεφόμενος ανθρώπους καλύτερους από εμένα, αρχή που τη διατηρώ σαν κανόνα στη ζωή μου, να κερδίσω γνώσεις επάνω στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Το 2015 και μετά από προτροπή κάποιων καλών συναδέλφων, αιτήθηκα την εισαγωγή μου η οποία έγινε και δεκτή στην όμορφη οικογένεια του Ραδιοταξί Αστέρας. Το 2016 δημιουργώντας μια καλή υποδομή μέσα από την συνεργασία μου με το κανάλι, προχώρησα στην αντικατάσταση του αυτοκινήτου με ένα μεταχειρισμένο μάρκας Mercedes W212 Diesel με πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου, αγοράζοντας το ο ίδιος από την Γερμανία. Η επιλογή μου στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο έγινε γιατί, μελετώντας τον ανταγωνισμό ήξερα ότι θα εισχωρήσω σε μία διαφορετική κατηγορία εταιρικών κυρίως πελατών, διατηρώντας και τους παλαιούς μου πελάτες. Όταν η στιγμή το επιβάλλει και εφόσον δύναμαι οικονομικά, θα προχωρήσω σε αντικατάσταση με ένα νεότερο αυτοκίνητο πιο προηγμένης τεχνολογίας.

Πόσο συχνά πραγματοποιείτε service στο επαγγελματικό σας όχημα; Θεωρείτε ότι είναι σημαντική η τακτική συντήρησή του ή πρόκειται για επιπλέον έξοδα που προσπαθείτε να μειώσετε όσο το δυνατόν;

Η τακτική συντήρηση του κάθε οχήματος προσφέρει χρόνο ζωής και στην τσέπη μας. Είναι σημαντικό, συνάμα και δύσκολο, λόγω της μείωσης της δουλειάς στον κλάδο μας, να πληρώνουμε τα service και τις ζημιές που προκύπτουν, αλλά επιβάλλεται η φροντίδα τους τις στιγμές που πρέπει. Επίσης, και αναλόγως των χιλιομέτρων που καλύπτω προχωρώ και σε αντικατάσταση ελαστικών ανά έτος, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των επιβατών και τη δική μου.

Τι ρόλο παίζει η καθαριότητα σε ένα επαγγελματικό όχημα; Πιστεύετε πως οι πελάτες παρατηρούν τη διαφορά ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο που καθαρίζεται ανά τρεις μέρες και σε ένα που καθαρίζεται πριν από κάθε βάρδια;

Ευρισκόμενος αυτά τα χρόνια σε αυτόν τον μεγάλο κλάδο, συνειδητοποίησα ότι η έλλειψη φροντίδας προς την ίδια μας την επιχείρηση πολλές φορές έχει ως αποτέλεσμα την κακή εντύπωση και απαξίωση του ταξί από την πλευρά των πελατών. Παρατήρησή μου ότι το μεγαλύτερο μέρος των εταιρικών μα και απλών πελατών που εξυπηρετώ, μου κάνει αναφορά και μου απονέμει τα εύσημα για το καθαρό αυτοκίνητο που διατηρώ.

Πώς έχει επηρεάσει η κρίση τη δουλειά σας και πώς το αντιμετωπίζετε;

Έχοντας την γνώση και από συζητήσεις με παλαιότερους συναδέλφους, η κρίση και η απαξίωση από μέρους της πολιτείας προς τον κλάδο μας, έχει φέρει πολλούς από εμάς σε δεινή θέση και μας κάνει να σκεφτόμαστε αν πράττουμε καλά που παραμένουμε στο τιμόνι ή πρέπει να πουλήσουμε την περιουσία μας και να κάνουμε κάτι άλλο. Είμαι εκ φύσεως θετικός άνθρωπος και πιστεύω ότι απαραίτητα όπλα της δουλειάς μας, για να μπορέσουμε να σταθούμε δυνατά απέναντι στην κρίση είναι οι δημόσιες σχέσεις, ο χαρακτήρας μας και η καθημερινή φροντίδα της περιουσίας μας, καταστάσεις τις οποίες σαν Γεράσιμος διατηρώ και βλέπω ότι η δουλειά μου κινείται σε ένα σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο.

Ποια η άποψή σας για τις ηλεκτρονικές εφαρμογές; Για εσάς, Uber και Beat έχουν θέση στην Ελλάδα;

Βρισκόμενος 21 χρόνια στον κραταιό, έως τη στιγμή που απώλεσα τη δουλειά μου, χώρο των εκδόσεων και του τύπου, διδάχτηκα ότι το μονοπώλιο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή. Αντίθετα, λειτουργεί πολύ σωστά στις υγιείς οικονομίες ο θεμιτός ανταγωνισμός. Δεν θα είχα καμία αντίρρηση εταιρείες τύπου Uber και Βeat να αποκτήσουν νομιμότητα, λειτουργώντας θεσμικά όπως και ο δικός μας κλάδος και να γίνουν και αυτές ένα κομμάτι του ανταγωνισμού.

Από τη στιγμή που καταστρατηγήθηκαν οι κανόνες και εισχώρησαν όχι μόνο στο δικό μας επάγγελμα αλλά και σε πολλούς άλλους κλάδους οι πολυεθνικές εταιρείες, το ελληνικό εμπόριο και ο Έλληνας ελεύθερος επαγγελματίας έσβησαν. Απευθυνόμενος προς το επιβατικό κοινό, λοιπόν, κάνω την έκκληση να στηρίξουμε αυτόν το μεγάλο κλάδο και πιστεύω ότι μέσα από αυτήν τη μεγάλη δοκιμασία που περνάμε θα γίνουμε και εμείς οι ίδιοι καλύτεροι.

Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος αυτή τη στιγμή;

Παράνομες δραστηριότητες εταιρειών υπό την ανοχή της πολιτείας, υψηλή και εξοντωτική φορολόγηση και αδυναμία ανανέωσης του στόλου με τη επιδότησης μορφή από την πλευρά του κράτους, οδηγούν το επάγγελμά μας στον αφανισμό.

Τι γνώμη έχετε για το επικείμενο νομοσχέδιο για τις μεταφορές που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή; Πιστεύετε πως θα λύσει κάποια από τα προβλήματα του κλάδου; 

Περιμένουμε όλοι αυτήν τη στιγμή γιατί αυτή η καθυστέρηση από μέρους της πολιτείας γιγάντωσε τις εταιρείες που ασκούν την παράνομη δραστηριότητα. Όσον αναφορά στο επερχόμενο νομοσχέδιο, πιστεύω ότι δεν θα διαγράψει τα προβλήματα του κλάδου, παρά θα δώσει μια μεγάλη ανάσα που μέσα και από την δική μας συμβολή  θα ξαναφτάσει στο επίπεδο που του ανήκει.

Πιστεύετε πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά στους επαγγελματίες (συνάδελφοι οδηγοί, συνδικαλιστικά όργανα) που απαρτίζουν τον κλάδο;

Ενδεχομένως κάποιοι παλαιοί συνάδελφοι να με κατακρίνουν για αυτό, όπως και έχει γίνει σε συζητήσεις μας, το μεγαλύτερο όπλο αυτήν την δύσκολη στιγμή που περνάμε όλοι μας είναι η γιγάντωση του κλάδου μέσα από την σωστή συνεργασία και τις σωστές δημόσιες σχέσεις με τους πελάτες. Προσωπικά, πιστεύω ότι, δυστυχώς, ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα δεν ήταν και δεν είναι σε πολλές περιπτώσεις τόσο υγιής. Είμαι όμως υποχρεωμένος, όπως και όλοι οι συνάδελφοι πιστεύω, αυτή τη στιγμή μέσα από μια συλλογική προσπάθεια να στηρίξουμε το σωματείο μας και να δώσουμε την μάχη μας απέναντι στις παράνομες εταιρείες, πιστεύοντας ότι στο τέλος και η ίδια η πολιτεία θα συνειδητοποιήσει το μέγεθος του κακού και θα μας στηρίξει με τον τρόπο που πρέπει.

Έχετε επιλέξει να συνεργάζεστε με τα Ραδιοταξί Αστέρας; Πώς προέκυψε αυτή η επιλογή; Τι είναι αυτό που σας προσφέρει αυτή η υπηρεσία έναντι άλλων;

Όπως σας ανέφερα και στην αρχή, 21 χρόνια στον χώρο των εκδόσεων είχα μάθει να παρακολουθώ τον ανταγωνισμό και πάντα να διαλέγω το πιο υγιές για μένα και για τον εργοδότη μου. Επειδή αγαπώ την οικογένειά μου, αυτό που με τράβηξε περισσότερο στο να γίνω συνεργάτης του ‘Ραδιοταξί Αστέρας’ είναι ότι είναι μια όμορφη οικογένεια. Αποτελείται από έναν πολύ άξιο πρόεδρο και από ένα άριστο επιτελείο συνεργατών που με αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης των οδηγών, τήρηση των κανόνων και συνεχή αύξηση στον τομέα παροχής υπηρεσιών μας οδηγούν μπροστά. Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι να μην εκμεταλλεύεσαι τον συνεργάτη σου για να κερδίσεις εσύ, όπως κάνουν κάποιες εταιρείες. Η διαφορά με το Ραδιοταξί Αστέρας είναι ότι από την αρχή της συνεργασίας, σου ξεκαθαρίζει ότι γίνεσαι μέλος αυτής της εταιρείας και με την στήριξη την δική της ανεβαίνεις σκαλοπάτια.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.