Taxi & Driver
προσφορές Beat
«Κόκκινο πανί» οι προσφορές της Beat

«Κόκκινο πανί» οι προσφορές της Beat

«Κόκκινο πανί» είναι για τους συνδικαλιστές ιδιοκτήτες ταξί η πολιτική προσφορών που χρησιμοποιεί κατά καιρούς η Beat με πολλούς απ’ αυτούς να μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό από την πλευρά της εταιρείας.

Εκτός από αυτό, όμως, οι προσφορές που «τρέχει» ανά καιρούς η εταιρεία αποτελούν και ένα αδύνατο σημείο στη διαμάχη της εταιρείας τόσο με τον Σύνδεσμο Αυτοκινητιστών όσο και με την Πολιτεία.

Σύμφωνα με νομικούς κύκλους οι προσφορές όπως αυτή που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτήν τη περίοδο με έκπτωση 30% στις διαδρομές που πληρώνονται με κάρτα, δημιουργεί ούτε λίγο ούτε πολύ αθέμιτες πρακτικές στην αγορά. Και αυτό διότι σύμφωνα με ένα νομικό σκεπτικό έτσι παραβιάζεται το ισχύον κόμιστρο, το οποίο είναι θεσμοθετημένο με νόμο, σταθερό και ενιαίο, το οποίο σημαίνει ότι κανονικά δεν μπορεί να αλλάξει.

Ένα ακόμη θέμα το οποίο βγαίνει στην επιφάνεια από τις συγκεκριμένες προσφορές είναι το θέμα της πληρωμής με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Όταν ο χρήστης του Beat επιλέγει τον συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής δεν πληρώνει τον οδηγό αλλά την εταιρεία. Έτσι, η Beat «εισπράττει έναντι τρίτων» κάτι το οποίο δεν μπορεί να κάνει διότι δεν είναι ίδρυμα πληρωμών ή διαχείρισης ηλεκτρονικού χρήματος. Έτσι, όπως εξηγεί στο insider.gr έμπειρος νομικός έχουμε το φαινόμενο άλλος να παρέχει την υπηρεσία, άλλος να πληρώνεται και -το κυριότερο- άλλος να κόβει απόδειξη και αυτό είναι στην «καλύτερη περίπτωση γκρίζα ζώνη».

Πάντως, ειδικά για το θέμα των προσφορών ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Beat, Νίκος Δρανδάκης, έχει απαντήσει σε παλιότερη συνέντευξή του στο insider.gr λέγοντας: «Το κόμιστρο δεν αλλάζει. Το ταξίμετρο γράφει την τιμή και το κόμιστρο όπως γράφεται πληρώνεται στον οδηγό. Απλά εμείς εκ των υστέρων δίνουμε πίσω χρήματα στον πελάτη για να του δώσουμε κίνητρο να χρησιμοποιεί ταξί. Είναι σαν να πω εγώ στο γιο μου «πάρε ένα ταξί και έλα και θα σου δώσω τα λεφτά πίσω όταν φτάσεις». Αλλά το κόμιστρο έχει πληρωθεί κανονικά, έχει εκδοθεί η απόδειξη και έχει φορολογηθεί ο οδηγός. Δεν αλλάζει απολύτως τίποτε. Είναι μια τακτική μάρκετινγκ και δεν γνωρίζω ποιος μπορεί να παρέμβει και σε τακτικές μάρκετινγκ των εταιρειών».

Σε κάθε περίπτωση, τα δύο παραπάνω σημεία θα είναι κομβικά στον επόμενο γύρο της διαμάχης Beat- υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όταν θα κατατεθεί και επίσημα στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο που έχει παρουσιαστεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο προκαλώντας σωρεία σκληρών δηλώσεων τόσο από την πλευρά του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη όσο και του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο το νομοσχέδιο βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.

Πηγή: Κώστας Κετσιετζής, Insider


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.