Taxi & Driver
αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
Θ. Λυμπερόπουλος: Δε θα επιτρέψω σε ταξιτζήδες να λειτουργούν σαν γκέτο

Θ. Λυμπερόπουλος: Δε θα επιτρέψω σε ταξιτζήδες να λειτουργούν σαν γκέτο

Tα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Σ.Α.Τ.Α. και το προφίλ των σύγχρονων επαγγελματιών αυτοκινητιστών από τα μάτια του προέδρου του Συνδικάτου, Θύμιου Λυμπερόπουλου.

Ποια τα θέματα που αντιμετωπίζει ο Σ.Α.Τ.Α. σήμερα;

Τα προβλήματα υπάρχουν πάντα, δεν τελειώνουν ποτέ. Το βασικό μας μέλημα αυτή τη στιγμή είναι να διορθώσουμε όλα τα λάθη που έγιναν πριν το 2015 και γι’αυτό φτιάχνουμε το νομοσχέδιο. Μετά από αυτό, θα θέλαμε να βελτιώσουμε το έργο μας, να μειώσουμε ως ένα βαθμό την πειρατεία που δεχόμαστε και να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη δυνατότητα ποιοτικής παροχής υπηρεσιών. Όμως, όταν δεν υπάρχουν χρήματα δε μπορεί να γίνει αυτό. Θα ήθελα πολύ οι οδηγοί ταξί να πλένουν κάθε μέρα το αυτοκίνητό τους, να φορούν περιποιημένα ρούχα. Αλλά αυτό είναι κι ένα ζήτημα που αφορά τον χαρακτήρα, την ποιότητα των ανθρώπων. Και οδηγοί ποιοτικοί δεν υπάρχουν σήμερα, γιατί δεν υπάρχει το χρήμα.

Υπάρχει, ωστόσο, η άποψη ότι εφόσον έχουν μπει πολλοί νέοι και ενδεχομένως πιο μορφωμένοι άνθρωποι στον χώρο του ταξί, η ποιότητα έχει ανέβει.

Η αλήθεια είναι πως το αρνητικό στοιχείο των ανθρώπων που κάθονται σήμερα πίσω από το τιμόνι είναι πολύ μεγάλο. Η πλειοψηφία των παλιών ταξιτζήδων είναι άριστη, αλλά δεν έχουν μείνει και πολλοί. Πλέον οι οδηγοί ταξί αποτελούν ένα μωσαϊκό. Υπάρχουν πολλοί ξένοι, η πλειοψηφία των οποίων δεν είναι και πολύ καλοί. Θα ήταν καλό αν μπορούσαμε να ελέγξουμε με κάποιο τρόπο τους επαγγελματίες, αλλά συνδικαλιστικά απαγορεύεται αυτό. Το νομοθετικό πλαίσιο απαγορεύει ο ελεγχόμενος να είναι και ελεγκτής. Σε άλλα κράτη υπάρχει ο επιστάτης, ο επιθεωρητής, ο οποίος έχει το δικαίωμα να επιβάλλει και κλήσεις. Αλλά εμείς έχουμε το Αγγλικό Δίκαιο, όχι το Γερμανικό που τα επιτρέπει όλα αυτά.

Θεωρείται κι αυτό το ζήτημα, δηλαδή, ένα από τα φλέγοντα του κλάδου;

Μπορώ να πω ότι είμαι ευχαριστημένος από τη μεγάλη πλειοψηφία, αλλά είμαι και δυσαρεστημένος από κάποιους λίγους που λειτουργούν σαν γκέτο κατά περιοχές. Αυτό θα σβήσει κάποια στιγμή, δε θα το αφήσουμε έτσι. Εγώ τουλάχιστον. Αλλά σε μία εποχή κρίσης, προσφέρεις στον πολίτη το χαμόγελό σου και την ευγένειά σου ακόμα και μπροστά στην ιδιοτροπία του. Σίγουρα ο κλάδος θέλει ξεκαθάρισμα, από τους ανθρώπους που δεν είναι σωστοί, όχι μόνο όσον αφορά στη συμπεριφορά τους αλλά και όσον αφορά στο νόμο. Έχουμε, όμως, κι άλλα προβλήματα. Μας έχει πάρει πολλούς οδηγούς η Uber, γιατί είναι αφορολόγητα τα λεφτά που εισπράττουν και φεύγουν από εμάς χωρίς να καταλαβαίνουν ότι καταστρέφουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Ακόμη, θεωρώ πως υπάρχουν και πολλές πλαστές άδειες, οι οποίες υπάρχει τρόπος να ελεγχθούν αλλά δεν υπάρχουν λεφτά στο υπουργείο. Είναι 4-5 χρόνια που το καταθέτω αυτό. Ο κλάδος έχει γεμίσει ρομά, πώς πήραν αυτοί άδειες; Υπάρχουν πληροφορίες για περιοχή έξω από την Αθήνα στην οποία «εκδίδονται» αυτές οι άδειες και γίνονται φασαρίες άμα τους μιλήσει κανένας. Έχουμε συνεχώς προβλήματα, κάθε μέρα μας ληστεύουν πάνω στο Μενίδι. Το 2011 με τον Ραγκούση είχα ένα σωρό αυτοκτονίες να αντιμετωπίσω. Άνθρωποι καταχρεωμένοι, που κατάλαβαν ότι διαλύονται. Είχα πάρα πολλά περιστατικά. Καρδιακές προσβολές κι εγκεφαλικά από νέους ανθρώπους. Είναι και αυτά κομμάτι της κρίσης, που επηρεάζει σε βαθμό που δε μπορούμε καν να το φανταστούμε. Αλλά πιστεύω να διορθωθούν πολλά από αυτά με το νέο νομοσχέδιο.

Ποιος θα μπορούσε να είναι συνοπτικά ο στόχος του Σ.Α.Τ.Α. για τα επόμενα χρόνια;

Από τη μία να προσελκύσουμε το δυνητικό πελάτη των επόμενων γενεών και από την άλλη η ποιοτική αναβάθμιση τόσο του προσωπικού που ασχολείται με το ταξί όσο και των οχημάτων. Το δεύτερο όμως είναι πιο δύσκολο γιατί θέλει λεφτά που δεν υπάρχουν. Θα έπρεπε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχουν δοθεί επιδοτούμενα προγράμματα για την αντικατάσταση οχήματος.

Κι ένα μήνυμα του προέδρου προς τους επαγγελματίες;

Πρώτα φτιάχνουμε το σπίτι  μας και μετά έχουμε απαιτήσεις. Το θέμα δεν είναι τι προσφέρει ο Λυμπερόπουλος και το συνδικαλιστικό όργανο, αλλά τι προσφέρουν αυτοί στο επάγγελμά τους. Το έννομο συμφέρον δεν διεκδικείται μόνο σε κεντρικό επίπεδο. Όταν βλέπουν δίπλα τους συνάδελφο που παρανομεί ή τον πειρατή και δεν τον καταγγέλλουν, βλάπτουν τον εαυτό τους και τον κλάδο. Δεν είναι μόνο το τι θα κάνω εγώ για τον κλάδο, αλλά τι κάνουν και αυτοί. Πόσο σέβονται τον εαυτό τους, να είναι περιποιημένοι, σοβαροί, να έχουν καθαρό αυτοκίνητο, να φέρονται καλά στους πελάτες. Αυτά είναι τα πρώτα που πρέπει να κοιτάξουμε και μετά θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Λυμπερόπουλου στο Taxi&Driver

 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.