Taxi & Driver
κρίση, Ελλάδα, ταξί, Ευρώπη
Σ.Α.Τ.Α.: Κάποιοι φοβούνται τη δυναμική του κλάδου των ταξί

Σ.Α.Τ.Α.: Κάποιοι φοβούνται τη δυναμική του κλάδου των ταξί

Ο πρόεδρος του Σ.Α.Τ.Α., Θύμιος Λυμπερόπουλος αναλύσει στο Taxi&Driver το πώς έχει επηρεάσει η κρίση τον κλάδο των ταξί και πως βλέπει το μέλλον για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

Σε ποιο βαθμό έχουν επηρεαστεί οι επαγγελματίες οδηγοί από την κρίση;

Οι οδηγοί ταξί έχουν επηρεαστεί πολύ. Για εμάς, ο πελάτης είναι ο μεσαίος και κάτω, ο εργαζόμενος. Η δουλειά μας εξαρτάται από το δικό τους περίσσευμα, περίσσευμα ανθρώπων για τους οποίους το ταξί είναι πολυτέλεια, παρότι είναι το πιο χαμηλό κόμιστρο παγκοσμίως. Επομένως, είναι πολύ φυσιολογικό να έχει πέσει η δουλειά. Έρευνες που να καταγράφουν αυτή την πτώση δεν υπάρχουν, αλλά εμείς υπολογίζουμε ότι από το 2009 μέχρι σήμερα το ποσοστό μπορεί να φτάνει το 60% ή και παραπάνω.

Το κράτος πόσο σας στηρίζει σε ποιο τομέα; Υπάρχει κάτι που θα έπρεπε να γίνει και δεν έχει γίνει μέχρι τώρα;

Εμείς είμαστε μια επιχείρηση με χαρακτήρα δημόσιας χρήσης, πράγμα το οποίο δυστυχώς το κράτος ποτέ δεν έχει κάτσει να συζητήσει εκτενώς, ακόμη και στις καλές εποχές. Οι ταξιτζήδες είναι ένας κλάδος ο οποίος διαμορφώνει άποψη. Γι’αυτό κι έπρεπε να τον χαϊδεύουν μέχρι εκεί που τους παίρνει και μετά να δημιουργούν κοινωνικούς αυτοματισμούς, του τύπου «ο ταξιτζής είναι απατεώνας και κλέφτης». Τελικά, οι απατεώνες ήταν μέσα στα υπουργεία. Φοβόντουσαν τον κλάδο με τη δυναμική που έχει και ακόμα τον φοβούνται. Και γι’αυτό, άλλωστε, έχουμε γλιτώσει, ήθελαν – και θέλουν διαχρονικά- να μας διαλύσουν. Μόνο κατά την εποχή του Κ. Καραμανλή μπήκε μια σειρά και λύσαμε πολλά προβλήματα. Σήμερα είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα, γιατί μετά το 2009 επηρεάστηκε πολύ ο κλάδος και όλα άλλαξαν ριζικά με θεσμικές αλλαγές από τον Σωτήρη Χατζηδάκη που ουσιαστικά δεν προστάτευσε ούτε τον ίδιο το νόμο, βάζοντας τα ΙΧ στο έργο χωρίς ασφαλιστικές δικλίδες. Θεωρώ, όμως, ότι τώρα με το νομοσχέδιο που παλεύουμε από το 2015 με τον κ. Σπίρτζη και έχουμε πληροφορίες ότι θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες ότι θα διορθωθούν τα πράγματα. Είναι πολύ καλό αυτό το νομοσχέδιο.

Παρατηρείται, ωστόσο, αρκετή δραστηριότητα στο χώρο των ταξί, αφού πολλά μαγαζιά εμπορίας και ενοικίασης έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια στην Αττική. Αυτό δεν είναι ενθαρρυντικό για εσάς;

Είναι πολύ καλό αυτό, αν λειτουργεί σωστά, δηλαδή να μην εκμεταλλεύονται τους οδηγούς, να τους ασφαλίζουν. Αυτή η δράση έχει καλά αποτελέσματα και σε κοινωνικό επίπεδο. Υπάρχουν πολλοί επενδυτές που έχουν αυτοκίνητα και δε μπορούν να τα δουλέψουν, χήρες, ορφανά. Αυτοί οι έμποροι μπορούν να το ελέγξουν οργανωμένα αυτό και να τους δίνουν κάποια χρήματα να ζήσουν. Με την αγορά αυτοκινήτου, τα συνεργεία, έχουν τρόπους να ρίχνουν το κόστος λειτουργίας, οπότε να έχουν όφελος.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Λυμπερόπουλου στο Taxi&Driver


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.