Taxi & Driver
Οδική Βοήθεια Vs Φροντίδα Ατυχήματος
Οδική Βοήθεια Vs Φροντίδα Ατυχήματος

Οδική βοηθεια Vs Φροντίδα ατυχηματος

Η ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική για την προστασία του οδηγού. Για αυτό πολλές φορές περιλαμβάνει την Οδική Βοήθεια και τη Φροντίδα Ατυχήματος.

Τόσο σε περίπτωση ατυχήματος όσο και σε καταστάσεις βλάβης, οι ιδιοκτήτες πρέπει να γνωρίζουν ότι θα λάβουν άμεσα και αποτελεσματικά την φροντίδα που τους αρμόζει.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες διαφορές ανάμεσα στις δύο υπηρεσίες, τις οποίες πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί πριν υπογράψουν το ασφαλιστήριό τους.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την Οδική Βοήθεια και την Φροντίδα Ατυχήματος, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Τι είναι η Οδική Βοήθεια;

Η Οδική Βοήθεια είναι μία υπηρεσία την οποία μπορεί να λάβει ο οδηγός είτε μέσω της ασφαλιστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται είτε ανεξάρτητα από εκείνη.

Πρόκειται για μία υπηρεσία η οποία βοηθά τον ιδιοκτήτη σε περιπτώσει βλάβης ή εμπλακής σε κάποιο ατύχημα. Στην Ελλάδα, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν μαζί με όλα τα πακέτα τους και την επιλογή της οδικής βοήθειας.

Όμως, αν ο οδηγός αποφασίσει να αφαιρέσει αυτή την παροχή από το συμβόλαιό του, θα πρέπει να γνωρίζει ότι σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος, θα χρειαστεί να πληρώσει μεγάλα ποσό.

Παροχές Οδικής Βοήθειας

Οι παροχές που προσφέρει η Οδική Βοήθεια στους οδηγούς σχετίζονται κυρίως με βλάβες του οχήματος, είτε σε κάποιο ατύχημα είτε λόγω μηχανικών ζητημάτων.

Συγκεκριμένα, η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα:

  • Επιτόπιας επισκευής αυτοκινήτου
  • Μεταφοράς του αυτοκινήτου σε συνεργείο
  • Επαναπατρισμού του οχήματος στην Ελλάδα
  • Αλλαγής ελαστικού
  • Παροχής βοήθειας σε περίπτωση έλλειψης καυσίμου
  • Παροχής βοήθειας σε περίπτωση απώλειας κλειδιών
  • Κάλυψης εξόδων διαμονής σε ξενοδοχείο
  • Κάλυψης εξόδων επιστροφής στον τόπο μόνιμης διαμονής
  • Φύλαξης του οχήματος αν το συνεργείο είναι κλειστό

Επιτόπια επισκευή αυτοκινήτου

Η Οδική Βοήθεια, προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς, να ελέχξει ένας ειδικός την κατάσταση του οχήματος σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος και να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για την αντιμετώπισή τους.

Η υπηρεσία επιτρέπει την άμεση εξυπηρέτηση του ιδιοκτήτη στο σημείο ακινητοποίησης του, για να μην ταλαιπωρείται ο οδηγός και να γίνει καλύτερη καταγραφή της κατάστασης του.

Μάλιστα, όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες, οι αρμόδιοι φορείς της Οδικής Βοήθειας επιβάλλουν την επιτόπια κατασκευή του οχήματος, χωρίς την μεταφορά του, ώστε να γίνει ακόμα γρηγορότερα η επίλυση των ζημιών.

Μεταφορά του αυτοκινήτου σε συνεργείο της περιοχής

Άλλη μία δυνατότητα που παρέχει η Οδική Ασφάλεια στους οδηγούς, σχετίζεται με την μετακίνηση του αυτοκινήτου σε κοντινό συνεργείο της περιοχής στην οποία δηλώθηκε η ζημιά.

Η δωρεάν ρυμούλκηση του οχήματος στο συνεργείο είναι πολύ σημαντική, τόσο από άποψη οικονομίας όσο και από την πλευρά της ηρεμίας του οδηγού. Όταν πραγματοποιηθεί μία βλάβη στο αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό ο οδηγός να μην μπορεί να το μετακινήσει σε κοντινό συνεργείο.

Επαναπατρισμός του αυτοκινήτο στην Ελλάδα

Ο επαναπατρισμός του οχήματος στην Ελλάδα, περιλαμβάνει τόσο την μεταφορά του, από μία περιοχή της χώρας σε μία άλλη όσο και την μεταφορά του στην χώρα από το εξωτερικό.

Όσον αφορά, την πρώτη περίπτωση, σε ορισμένες περιπτώσεις, η Οδική Βοήθεια αναλαμβάνει την μετακίνηση του αυτοκινήτου, από το παρουσιάστηκε το πρόβλημα μέχρι τον τόπο μόνιμης κατοικίας του οδηγού.

Σχετικά με την δεύτερη περίπτωση, ο επαναπατρισμός αφορά τη μεταφορά του αυτοκινήτου από κάποια χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης προς την Ελλάδα.

Αλλαγή ελαστικού

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο, από το να μένει κάποιος στη μέση του δρόμου, επειδή έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου και να μην μπορεί να το αλλάξει.

Ακόμη και σε αυτή την κατάσταση, η Οδική Βοήθεια αναλαμβάνει την αντικατάσταση του σκασμένου ελαστικού.

Οδηγός που του έσκασε το λάστιχο φοράει το γ ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας και έχει τοποθετήσει το κόκκινο τρίγωνο προσοχή κίνδυνος
Αλλαγή Ελαστικού από την Οδική Ασφάλεια

Παροχή βοήθειας σε περίπτωση έλλειψης καυσίμου

Αν το όχημα ενός οδηγό μείνει στη μέση του πουθενά γιατί δεν έχει άλλο καύσιμο, η Οδική Βοήθεια περιλαμβάνει την φροντίδα επίλυσης και αυτού του ζητήματος.

Με ένα τηλέφωνο του ιδιοκτήτη, οι αρμόδιοι φορείς θα αναλάβουν τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου.

Παροχή βοήθειας σε περίπτωση απώλειας κλειδιών

Ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός χάσει τα κλειδιά του οχήματός του και δεν γνωρίζει τι να κάνει για να το ξεκλειδώσει, η υπηρεσία μπορεί να αναλάβει την λύση του προβλήματος.

Οι φορείς θα βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να ανοίξει το αυτοκίνητό του, ώστε να συνεχίσει με ασφάλεια την διαδρομή του.

Κάλυψη εξόδων διαμονής σε ξενοδοχείο

Αν ένα αυτοκίνητο εμφανίσει την ζημιά εκτός του τόπου κατοικίας του οδηγού, τότε ανάλογα και με το ασφαλιστήριο του, η Οδική Βοήθεια μπορεί να καλύψει τα έξοδα διαμονής σε ένα ξενοδοχείο.

Κάλυψη εξόδων επιστροφής στον τόπο μόνιμης διαμονής

Η υπηρεσία της Οδικής Βοήθειας, σε ορισμένες καταστάσεις, είναι υπεύθυνη και για την κάλυψη των εξόδων επιστροφής στο τόπο μόνιμης διαμονής του οδηγού.

Ανάλογα με την εκάστοτε ασφαλιστική, ο ιδιοκτήτης μπορεί να δικαιούται και τη κάλυψη των εισητηρίων επιστροφής.

Φύλαξη του οχήματος αν το συνεργείο είναι κλειστό

Αν το ατύχημα, ή η βλάβη πραγματοποιηθεί σε ώρες που τα συνεργεία δεν λειτουργούν, τότε η Οδική Ασφάλεια πρέπει να φυλάξει το όχημα, μέχρι να μεταφερθεί στο κοντινέστερο συνεργείο για την επιδιόρθωσή του.

Ασφάλεια Αυτοκινήτου και Οδική Βοήθεια
Διατήρηση αυτοκινήτου στο συνεργείο

Τι είναι η Φροντίδα Ατυχήματος;

Η Φροντίδα Ατυχήματος, σε αντίθεση με την Οδική Βοήθεια, είναι μία υπηρεσία που παρέχεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν στο όχημα εξαιτίας κάποιου τροχαίου ατυχήματος.

Κύρια διαφορά με την Οδική Βοήθεια, είναι ότι η συγκεκριμένα υπηρεσία δεν παρέχει την δυνατότητα ρυμούλκησης του αυτοκινήτου, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο για την μεταφορά του στο συνεργείο.

Παροχές Φροντίδας Ατυχήματος

Η υπηρεσία παρέχει πολλές υπηρεσίες στους οδηγούς, οι περισότερες από τις οποίες σχετίζονται με την επίλυση προβλημάτων σε περίπτωση κάποιου τροχαίου ατυχήματος.

Ειδικότερα, η Φροντίδα Ατυχήματος προσφέρει την δυνατότητα:

  • Δήλωσης Ατυχήματος και της Φιλικής Δήλωσης Τροχαίου
  • Καταγραφής του ατυχήματος
  • Αποστολή απαραίτητων εγγράφων στην ασφαλιστική εταιρεία
  • Συμβουλές σχετικά με το ατύχημα

Δήλωση Ατυχήματος και Φιλικής Δήλωσης Τροχαίου

Η Φροντίδα Ατυχήματος είναι υπεύθυνη για την Δήλωση Ατυχήματος και για την Φιλική Δήλωση Τροχαίου. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός απαλλάσσεται από την ευθύνη συμπλήρωσης των συγκεκριμένων εγγράφων.

Η βοήθεια που παρέχεται στον οδηγό είναι 24ωρη και δίνεται ανεξαιρέτως υπαιτιότητας. Είτε ευθύνεται είτε όχι, η υπηρεσία θα φροντίσει να εξυπηρετήσει με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Καταγραφή του ατυχήματος

Εκτός από τα απαραίτητα έγγραφα για τη Δήλωση Ατυχήματος και το Φιλικό Διακανονισμό, η υπηρεσία είναι υπεύθυνη και για την πλήρη και ακριβή καταγραφή του τροχαίου.

Με λίγα λόγια, οι αρμίδιοι φορείς αναλαμβάνουν τη φωτογράφιση των οχημάτων που εμπλέκονται στο ατύχημα. Επίσης, καταγράφουν με λετπομέρειες πως πραγματοποιήθηκε το ατύχημα και τι ζημιές προκάλεσε.

Καταγραφή ατυχήματος
Καταγραφή στοιχείων αυτοκινήτου και οδηγών

Συμβουλές σχετικά με το ατύχημα

Μία τελευταία ευθύνη που έχει η Φροντίδα Ατυχήματος, είναι να συμβουλέψει τον οδηγό σχετικά με το ατύχημα. Δηλαδή, πως μπορεί να ενεργήσει στη συνέχεια, τι πρέπει να απαιτήσει από την ασφαλιστική και πως θεωρεί ότι πρέπει να κινηθεί η ασφαλιστική του εταιρεία με βάση το συμβόλαιο που έχει συνάψει μαζί τους.

Αποστολή απαραίτητων εγγράφων στην ασφαλιστική εταιρεία

Άλλη μία αρμοδιότητα της Φροντίδας Ατυχήματος είναι η αποστολή των απαιραίτητων δικαιολογητικών, εγγράφων και δηλώσεων προς την ασφαλιστική εταιρεία με την οποία συνεργάζεται ο οδηγός.

Απώτερος στόχος είναι η άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών απο την ασφαλιστική για την αντιμετώπιση της κατάστασης και την αποζημιώση του ιδιοκτήτη.

24ωρες υπηρεσίες

Τα κοινά στοιχεία και των δύο υπηρεσιών σχετίζονται με την άμεση 24 ώρη εξυπηρέτηση που παρέχουν στους οδηγούς και η τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους. Τόσο η Οδική Βοήθεια όσο και η Φροντίδα Ατυχήματος είναι διαθέσιμες 24/7 για ό,τι προκύψει.

Τα στοιχεία που πρέπει να αναφέρει ο οδηγός στο τηλέφωνο είναι τα εξείς:

  • Ονοματεπώνυμο
  • Αριθμό Κυκλοφορίας
  • Τοποθεσία
  • Συμβάν

Οι αριθμοί των υπηρεσίών βρίσκονται μέσα στο ασφαλιστήριο του οδηγού. Στην περίπτωση της Οδικής Βοήθειας, ο οδηγός πρέπει να αναφέρει και τον αριθμό των ατόμων που βρίσκονται στο όχημα, καθώς μόνο ένας μπορεί να μετακινηθεί με την Οδική.

Επίσης, σύμφωνα με την Autotriti, πρέπει να δηλώσει και αν βρίσκεται μακριά από την μόνιμη κατοικία, για να καταλάβει η εταιρεία αν ΄θα χρειαστεί η μεταφορά του οχήματος και των επιβατών.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.