Taxi & Driver
Φιλικός διακανονισμός με τις ασφάλειες των εμπλεκόμενων σε τροχαίο ατύχημα
Φιλικός διακανονισμός και ασφάλεια

Φιλικός διακανονισμός και ασφάλεια

Το να εμπλακεί ένας οδηγός σε κάποιο τρακάρισμα είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, αφού η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με τα περισσότερα τροχαία δυστηχήματα σε ολόκληρη την Ευρωπαική Ένωση.

Έτσι, είναι σημαντικό για έναν οδηγό, να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει μετά το ατύχημα, είτε είναι σοβαρό είτε όχι. Πρέπει να γνωρίζει τις επιλογές του στην ασφάλεια και κατά πόσο τον συμφέρει ή όχι ο φιλικός διακανονισμός.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον φιλικό διακανονισμό, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός μετά το τρακάρισμα;

Υπάρχουν 7 βασικές ενέργειες τις οποίες πρέπει να ακολουθήσει ένας οδηγός, σε περίπτωση που εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο τρακάρισμα.

  • Μετακίνηση αυτοκινήτου σε ασφαλές σημείο
  • Φωτογράφιση της αρχικής θέσης του οχήματος
  • Επικοινωνία με τη Φροντίδα Ατυχήματος
  • Τηλεφώνο στη Τροχαία
  • Επικοινωνία με Ασφαλιστική
  • Ανταλλαγή στοιχείων με εμπλεκόμενους οδηγούς και μάρτυρες
  • Καμία επισκευή πριν τον πραγματογνώμονα

Μετακίνηση αυτοκινήτου σε ασφαλές σημείο

Σε περίπτωση που το ατύχημα έχει γίνει δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή σε σημείο που δεν υπάρχει καλή ορατότητα, ο οδηγός θα πρέπει να μετακινήσει το αυτοκίνητό του σε ένα ασφαλές σημείο.

Αυτό θα μειώσει τον κίνδυνο περισσότερων ζημιών, τόσο για τους ίδιους τους εμπλεκόμενους, όσο και τα διερχόμενα αμάξια.

Φωτογράφιση της αρχικής θέσης του οχήματος

Πριν ο οδηγός καταφέρει να μετακινήσει το αυτοκινητό του σε ένα πιο ασφαλές σημείο, θα πρέπει πρώτα να το φωτογραφίσει στην αρχική του θέση.

Με αυτό το τρόπο η ασφαλιστική, η Τροχαία και η Φροντίδα Ατυχήματος θα μπορούν να εκτιμήσουν καλύτερα την υπαιτιότητα του ατυχήματος αλλά και η έκταση της ζημιάς.

Επικοινωνία με τη Φροντίδα Ατυχήματος

Κάποιες φορές η υπηρεσία της Φροντίδας Ατυχήματος περιλαμβάνεται μέσα στο πακέτο της Οδικής Βοήθειας, άλλες προσφέρεται σαν έξτρα παροχή από τις ασφαλιστικές.

Στην περίπτωση που εντάσσεται μέσα στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο, το τηλέφωνο της θα βρίσκεται στο συμβόλαιο. Αρχικά, η υπηρεσία είναι υπεύθυνη για την καταγραφή της δήλωσης ατυχήματος.

Κατά δεύτερον, είναι εκείνη που φροντίζει για τη μεταφορά του οχήματος στο συνεργείο της επιλογής του οδηγού. Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση που το όχημα δεν είναι σε θέση να μετακινηθεί από τον οδηγό.

Ο οδηγός πρέπει να καλέσει την ασφαλιστική και να δηλώσει τα στοιχεία του. Στη συνέχεια ένας εκπρόσωπος της εταιρείας θα φτάσει στο σημείο και θα φωτογραφίσει τα οχήματα που έχουν εμπλακεί στο τρακάρισμα.

Στη συνέχεια κάνει το σχεδιάγραμμα του ατυχήματος, συμπληρώνει τα έντυπα που απαιτούνται και καλεί την αστυνομία για περαιτέρω περιγραφή.

Τηλέφωνο στη Τροχαία

Σε περίπτωση που υπάρχουν διαφωνίες για τις συνθήκες και την αιτία του ατυχήματος, καθώς και αν το άλλο εμπλεκόμενο όχημα είναι ανασφάλιστο, ο οδηγός οφείλει να καλέσει την Τροχαία.

Οι αρμόδιοι φορείς θα καταγράψουν τόσο το συμβάν και θα μπορέσουν να καταλάβουν ποιος έφτιαγε.

Αν ένας οδηγός δεν καλέσει την Τροχαία, ενώ έχει τρακάρει με ανασφάλιστο όχημα, δεν θα μπορέσει να λάβει καμία ασφαλιστική κάλυψη από τον άλλον οδηγό.

Επικοινωνία με Τροχαία και ασφαλιστική μετά το τρακάρισμα
Επικοινωνία με αρμόδιους φορείς

Επικοινωνία με Ασφαλιστική

Η επικοινωνία με την ασφαλιστική είναι μία ακόμη ενέργεια που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός, αν η Φροντίδα Ατυχήματος και η Τροχαία δεν συμπεριλαμβάνονται στο ασφαλιστικό του συμβόλαιο.

Ο οδηγός θα πρέπει να περιγράψει στην ασφαλιστική τις πληροφορίες που θα σου ζητηθούν ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες ενέργειες.

Ανταλλαγή στοιχείων με εμπλεκόμενους οδηγούς και μάρτυρες

Ο οδηγός θα πρέπει να ανταλλάξει βασικές πληροφορίες με τους εμπλεκόμενους οδηγόυς, όπως:

  • Ονοματεπώνυμο
  • Αριθμό κυκλοφορίας
  • Σταθερό και κινητό τηλέφωνο
  • Ασφαλιστική εταιρεία που είναι ασφαλισμένος

Αντίστοιχα, είναι σημαντικό να κρατήσει και τα στοιχεία των μαρτύρων, καθώς η περιγραφή τους θα συμβάλλει σημαντικά στο συμπέρασμα για την υπαιτιότητα του ατυχήματος.

Καμία επισκευή πριν τον πραγματογνώμονα

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Autotriti, ο οδηγός δεν πρέπει να προχωρήσει σε καμία επισκευή μετά το τρακάρισμα, πριν κλείσει ένα ραντεβού με τον πραγματογνώμονα. Σε καμία περίπτωση μέχρι ο πραγματογνώμονας να δει την κατάσταση του οχήματος, δεν πρέπει να γίνει καμία επιδιόρθωση.

Τι είναι ο φιλικός διακανονισμός στην ασφάλεια του αυτοκινήτου;

Ο Φιλικός Διακανονισμός ή αλλιώς Σύστημα Άμεσης Πληρωμής είναι συμφωνία μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών, στην περίπτωση που ένας οδηγός εμπλακεί σε κάποιο τρακάρισμα.

Η συγκεκριμένη συμφωνία πραγματοποιείται κάτω από προυποθέσεις, ανάμεσα στις ασφαλιστικές εταιρείες των συμμετεχόντων στο ατύχημα.

Είναι ένας τρόπος αποζημίωσης και διαχείρισης των ζημιών που έχουν προκληθεί από το τροχαίο, είτε είναι σωματικές, είτε υλικές. Μάλιστα, αυτός που δε φταίει ή στο βαθμό που δε φταίει για το ατύχημα αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία.

Ο Φιλικός διακανονισμός αναλαμβάνει εξόδα μεταφοράς και επισκευής

Όταν η ασφάλεια του ενός οδηγού συμφωνήσει σε έναν Φιλικό διακανονισμό με την ασφάλεια του άλλου εμπλεκόμενου, τότε καλύπτονται τα έξοδα μεταφοράς του αυτοκινήτου προς το συνεργείο, καθώς και η επισκευή του.

Ειδικότερα, η ασφάλεια καλύπτει όλα τα έξοδα για την επισκευή του οχήματος ή το ποσό της αποζημίωσης αν αυτό καταστραφεί ολοκληρωτικά. Στο ποσό συμπεριλαμβάνονται και οι φόροι που αντιστοιχούν.

Επίσης, μέσω του Φιλικού διακανονισμού καλύπτονται τα έξοδα για την μεταφορά του οχήματος, στη περίπτωση που μετά το τρακάρισμα το όχημα δεν είναι σε θέση να μετακινηθεί από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη.

Ωστόσο, η συνολική υλική αποζημίωση δεν πρέπει να ξεπερνά τις 6.000 ευρώ, ώστε να καλυφθούν τα παραπάνω έξοδα από την ασφαλιστική εταιρεία.

Αποζημείωση για σωματικές βλάβες

Ο Φιλικός διακανονισμός, μέσω της ασφάλειας των οδηγών, μπορεί να αναλάβει και την κάλυψη των σωματικών ζημιών που προκλήθηκαν από το τρακάρισμα.

Ωστόσο, σε αυτή τη περίπτωση το ποσό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει συνολικά για κάθε ατύχημα, τις 30.000 ευρώ. Το ανώτατο όριο ανά ζημιωθέν πρόσωπο ανέρχεται περίπου στα 12.000 ευρώ.

Οι βλάβες που καλύπτονται από τον Φιλικό Διακανονισμό είναι:

  • Αμοιβές ιατρών
  • Νοσήλια
  • Διαγνωστικές εξετάσεις
  • Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
  • Έξοδα μεταφοράς ζημιωθέντος
  • Απώλεια εισοδήματος
  • Ηθική βλάβη
Φιλικός διακανονισμός μετά από τροχαίο
Πλεονεκτήματα Φιλικού Διακανονισμού

Μόνη προυπόθεση η συμμετροχή των 2 ασφαλιστικών στο Σύστημα Αμεσης Πληρωμής

Το μόνο που χρειάζεται ένας οδηγός για να συμμετάσχει στο Φιλικό διακανονισμό μετά από ένα τρακάρισμα είναι οι δύο ασφάλειες να ανήκουν στο Σύστημα Αμεσης Πληρωμής.

Αν ένας οδηγός επιθυμεί να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες, θα πρέπει να επικοινωνήσει με την ασφαλιστική του, ώστε να μάθει κατά πόσο η εταιρεία ανήκει ή όχι στο συγκεκριμένο Σύστημα.

Πλεονεκτήματα Φιλικού διακανονισμού

Ο Φιλικός διακανονισμός πραγματοποιείται με την ασφάλεια των δύο εμπλεκόμενων στο τρακάρισμα και έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει κυρίως τον οδηγό που δεν έχει ευθύνη.

Ωστόσο και οι δύο οδηγοί επωφελούνται από αυτή τη συμφωνία καθώς πραγατοποιείται γρηγορότερη η διαδικασία διακανονισμού.

Η δικαιούμενη αποζημίωση καταβάλλεται πιο άμεσα, περιορίζεται η ανάγκη δικαστηρίου και μειώνονται οι άσκοπες συγκρούσεις.

Γρηγορότερη η διαδικασία διακανονισμού

Όταν δύο οδηγοί θελήσουν μέσα από την ασφάλειά τους να κατευθυνθούν προς τον Φιλικό διακανονισμό, ολοκληρώνουν πιο εύκολα και γρήγορα την διαδικασία διακανονισμού. Με λίγα λόγια εξοικονομούν πολύ χρόνο.

Άμεση καταβολή αποζημείωσης

Ένα συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα, είναι η καθυστέρηση της αποζημείωσης τους από την ασφάλεια.

Ο Φιλικός διακανονισμός μειώνει αυτό το χρόνο αναμονής, καθώς το ποσό που έχει συμφωνηθεί καταβάλεται σχεδόν αμέσως στους δικαιούχους.

Αποφυγή δικαστηρίου

Άλλη μία χρονοβόρα διαδικασία, που περιορίζεται σημαντική ο Φιλικός διακανονισμός με την ασφάλεια του αυτοκινήτου, είναι το δικαστήριο.

Οι δίκες μπορεί να κρατήσουν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι οι δύο ασφαλιστικές να συμφωνήσουν στις υλικές και σωματικές βλάβες που έχουν προκληθεί από το τρακάρισμα.

Μείωση συγκρούσεων

Ο Φιλικός διακανονισμός είναι υπεύθυνος για την μείωση των άσκοπων συγκρούσεων μεταξύ των ασφαλιστικών εταιριών και των πελατών. Αυτό συμβαίνει γιατί από την αρχή, οι συμμετέχοντες κινούνται προς μία κοινή κατεύθυνση, η οποία τις περισσότερες φορές τους συμφέρει όλους.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.