Taxi & Driver
ταξι στον δρόμο
Ποινές φυλάκισης δέχθηκαν δύο πρώην ταμίες του Συνεταιρισμού Ταξί για υπεξαίρεση

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλά για το κλάδο τον ταξί

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης βρίσκεται εδώ και 2 χρόνια στη θέση του Υπουργού Μεταφορών. Οι αρμοδιότητες του όμως δεν σταματούν εδώ, αφού είναι υπεύθυνος και για όλα τα θέματα που αφορούν τις ειδικές άδειες για τα Ταξί (ΕΔΧ). 

Σε συνέντευξη, λοιπόν, που έδωσε μίλησε διεξοδικά για τα θέματα που σχετίζονται με τα ταξί. 

Συγκεκριμένα, τα ζητήματα που απασχόλησαν τη συζήτηση ήταν τα ακόλουθα:

  • Τα μέτρα για την οικονομική ενίσχυση κατά τη διάρκεια της πανδημίας 
  • Η οριοθέτηση του έργου των Ε.Ι.Χ και των ταξί
  • Η νομοθεσία για 7θέσια και 9θέσια οχήματα ταξί 
  • Τα προβλήματα του νόμου 4530/2018

Αν θέλεις να ενημερωθείς περισσότερο σχετικά με τα θέματα που αναλύθηκαν, συνέχισε να διαβάζεις. 

Ποια μέτρα λήφθηκαν για την οικονομική ενίσχυση των ταξί μέσα στην πανδημία; 

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου Βασίλη Σιάσσο, σχετική με το κατά πόσο αδικήθηκαν τα ταξί κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ο κύριος Κεφαλογιάννης ανέλυσε τα μέτρα που πάρθηκαν. Τόνισε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να είναι δίπλα σε κάθε επαγγελματία, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος των ταξί ενισχύθηκε σημαντικά. Συγκεκριμένα, συνολικά έχουν δοθεί 93 εκατομμύρια ευρώ, ώστε να μπορέσουν τα ταξί να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που διανύσαμε. 

Πίατσα με ταξί
Ποια μέτρα λήφθηκαν για την οικονομική ενίσχυση των ταξί μέσα στην πανδημία;

Ποια ήταν τα ποσά που δόθηκαν; 

Με βάση των τζίρο των ταξιτζήδων, έχουν δοθεί ήδη 55 εκατομμύρια ευρώ σε πάνω από 18.800 ιδιοκτήτες ταξί μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής. Επίσης, δόθηκαν άλλα 15 εκατομμύρια ως αποζημίωση ειδικού σκοπού. Παράλληλα, άλλα 22 εκατομμύρια έχουν εισπράξει περίπου 8.281 οδηγοί ταξί, οι οποίοι ήταν όλο αυτό το διάστημα σε αναστολή εργασίας. 

Τι αλλαγές έγιναν στο θεσμικό κομμάτι;

Στη συνέχεια ο κύριο Κεφαλογιάννης προχώρησε στο θεσμικό επίπεδο, κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν πολλές διευκολύνσεις. Πιο συγκεκριμένα, επεκτάθηκε το δικαίωμα των ταξί να κυκλοφορούν στις  λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης. Συγχρόνως και παρατάθηκε μέχρι το τέλος του χρόνου η υποχρεωτική απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. 

Τι επιδοτήσεις θα δοθούν για τα ταξί που λήγει το όριο ηλικίας; 

Όπως ανέφερε και ο δημοσιογράφος, τον Δεκέμβριο του 2021 λήγει το όριο ηλικίας πολλών ταξί, τα οποία πρέπει να αντικατασταθούν. Όμως, σύμφωνα με τον υπουργό, οι επιδοτήσεις που θα δοθούν από τα Ευρωπαϊκά ταμεία, θα έχουν ως μοναδική προϋπόθεση τη προστασία του περιβάλλοντος. Η Ευρώπη έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Ο κλάδος των ταξί,λοιπόν, πρέπει να αντιληφθεί ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι η νέα πραγματικότητα, στην οποία όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε. 

Τι μεταβολές έγιναν σχετικά με την οριοθέτηση του έργου των Ε.Ι.Χ και των ταξί; 

Ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να διαχωρήσει τα ταξί από τα Ε.Ι.Χ, υπογραμμίζοντας ότι καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες, για αυτό και δεν πρέπει να ανησυχούμε. Είναι διαφορετικοί οι πελάτες που επιλέγουν να μετακινηθούν με ταξί και άλλοι εκείνοι που θα επιλέξουν τα Ε.Ι.Χ. Επεσήμανε ότι θα πρέπει όλοι να έχουμε ξεκάθαρα στο μυαλό μας το έργο των δύο μέσων και να μην το συγχέουμε. Δεν υπάρχει ανησυχία για αθέμιτο ανταγωνισμό, πρόκειται απλώς για μία πραγματικότητα που κυριαρχεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. 

Τι τροποποιήθηκε στην Ελάχιστη Μίσθωση; 

Ο κύριος Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι δεν πρέπει να δίνεται μεγάλη έμφαση στην αλλαγή που έγινε σχετικά με το ύψος της Ελάχιστης Μίσθωσης. Η Ελάχιστη Μίσθωση που ίσχυε μέχρι στιγμής δεν μπορούσε να ελεγχθεί, κανένας πελάτης δεν μπορούσε να εκτιμήσει αν το ποσό που πληρώνει ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δήλωσε ότι είναι σημαντικότερο να ασχοληθούμε με το μέτρο ενεργοποίησης του Μητρώου των συμβάσεων, το οποίο κάθε Ε.Ι.Χ πρέπει να ενημερώνει. 

Ταξίμετρο
Τι τροποποιήθηκε στην Ελάχιστη Μίσθωση;

Τι ανέφερε ο υπουργός για τον ανεξέλεγκτο αριθμό των Ε.Ι.Χ. στη χώρα μας; 

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα του μεγάλου αριθμού των Ε.Ι.Χ., ο οποίος σχολιάζετε αρνητικά από τους περισσότερους. Μπορεί σε ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες τα Ε.Ι.Χ που υπάρχουν να ταυτίζονται με πληθυσμιακά κριτήρια, στην Ελλάδα όμως, αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσει κάποιος τις πληθυσμιακές ανάγκες μιας χώρας, στην οποία τους καλοκαιρινούς μήνες προστίθενται τουλάχιστον 30 εκατομμύριοι τουρίστες. Για αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί ο αριθμός των Ε.Ι.Χ., καθώς συνδέεται με το μέγεθος που μπορεί να “σηκώσει” η αγορά. 

Ποιοι είναι οι στόχοι της κυβέρνησης για τα ταξί και τα Ε.Ι.Χ; 

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ακολουθήσει η χώρα τα Ευρωπαϊκά πρότυπα στον τομέα των Μεταφορών. Ο συνεπιβατισμός, οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, οι νέες μορφές αστικής κινητικότητας και η αυτόματη οδήγηση είναι βασικές προϋποθέσεις για την εξέλιξη του κλάδου τόσο των Ε.Ι.Χ όσο και των ταξί. Όπως ανέφερε ο υπουργός, όλα τα μέτρα έχουν ως απώτερο σκοπό την κάλυψη των αναγκών του επιβατικού κοινού, μέσω της τεχνολογικής βελτίωσης της ποιότητας μεταφοράς τους. Στη στρατηγική εντάσσονται και ο νόμος με τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ), της μικροκινητικότητας και φυσικά από τα πλάνα δεν θα μπορούσε να παραλείπεται η ηλεκτροκίνηση.  

Ποια είναι η νομοθεσία για 7θέσια και 9θέσια οχήματα ταξί; 

Ο κύριος Κεφαλογιάννης μας ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επεξεργάζεται τη νομοθεσία σχετικά με τα 7θέσια και 9θέσια οχηματα ταξί. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία οι ταξιτζήδες απαγορεύεται να χρησιμοποιήσουν τέτοιου είδους αυτοκίνητα στην εργασία τους. Όπως αποκάλυψε μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα ανακοινωθούν με λεπτομέρειες οι τελικές αποφάσεις.  

7θέσιο και 9θέσιο ταξί
Ποια είναι η νομοθεσία για 7θέσια και 9θέσια οχήματα ταξί;

Ποια είναι τα προβλήματα του νόμου 4530/2018

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο νόμο, φαίνεται ότι υπήρξε προσπάθεια να εφαρμοστούν οι ψηφιακές πλατφόρμες κράτησης ταξί. Όμως, αυτό το μέτρο συνοδεύτηκε με πολλά παράπονα από τους ταξιτζήδες, τονίζοντας ότι αφήνει πολλά “παραθυράκια”. Ειδικότερα, οι οδηγοί θεωρούν ότι η Πολιτεία δεν εφαρμόζει το νόμο στην απαγόρευση είσπραξης κομίστρου για λογαριασμό τους, στις παράνομες εκπτώσεις ταξιτζήδων και στον παραβατικό τρόπο λειτουργίας ορισμένων εφαρμογών. 

Στις παραπάνω εντάσεις θέλησε να αναφερθεί ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι οι υπηρεσίες διαμεσολάβησης είναι ένα μέσο που διευκολύνει τους επιβάτες. Μπορούν με εύκολο και γρήγορο τρόπο να κλείσουν το ταξί που θα τους μεταφέρει στον προορισμό τους. Παρόλα αυτά, ο κύριος Κεφαλογιάννης παραδέχθηκε ότι από το 2018 η Νέα Δημοκρατία έχει αναφερθεί στα προβλήματα που δημιουργεί ο νόμος. Όπως δήλωσε πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που η κυβέρνηση προσπαθεί να διορθώσει.    

Ποια είναι η άποψη του Υπουργού Μεταφορών για την δουλειά των ταξί; 

Ο κύριος Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε πολύ θετικά για τη δουλειά των ταξιτζήδων, τονίζοντας ότι καταλαβαίνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους. Μάλιστα, μέσω της θέσης που κατέχει μπόρεσε να κατανοήσει τα ταξί με μία διαφορετική ματιά, αυτή τη φορά όχι από τη μεριά του επιβάτη. Αντιθέτως, με την οπτική του ανθρώπου που ρυθμίζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους. Μάλιστα, πιστεύει ότι οι νέοι επαγγελματίες του κλάδου πρέπει να είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν στις καινούριες τεχνολογικές απαιτήσεις του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου. 

Πηγή: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.