Taxi & Driver
αστέρας ραδιοταξί
«Πλούσιος από το ταξί δεν έγινε κανένας, από το 2009 και μετά είμαστε όλοι χρεωμένοι»

«Πλούσιος από το ταξί δεν έγινε κανένας, από το 2009 και μετά είμαστε όλοι χρεωμένοι»

Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυση του Ραδιοταξί Αστέρας και τα εγκαίνια των νέων γραφείων του συνεταιρισμού, ο πρόεδρος κ. Γιώργος Σπυρόπουλος μιλά στο Taxi&Driver για την πορεία του Αστέρα, τα προβλήματα του κλάδου των ταξί και το νέο νομοσχέδιο που αναμένεται να λύσει πολλά από αυτά.

Με τα σημερινά δεδομένα, τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις, θεωρείτε ότι μπορεί να ζήσει ένας επαγγελματίας αυτοκινητιστής;

Πλούσιος από το ταξί δεν έγινε κανένας. Αν σας πει κανένας ότι έγινε πλούσιος από το ταξί μάλλον κάνει κι άλλες δουλειές που οι περισσότεροι ταξιτζήδες δεν τις κάνουν. Αν μεταφέρεις κόσμο και παίρνεις από 3,50 ευρώ τη φορά και το πολύ πολύ να σου τύχουν 1-2 κούρσες των 10-15 ευρώ, πόσα λεφτά να βγάλεις την ημέρα; Αν κάνεις 100 ευρώ είσπραξη πρέπει να δώσεις στο κράτος 110, άρα από το 2009 και μετά είμαστε όλοι χρεωμένοι. Οι πιο πολλοί συνάδελφοί μου χρωστάνε. Εγώ δε χρωστάω γιατί κάνω δυο δουλειές από το 1981 που ξεκίνησα. Όχι ότι το ταξί δε μπορούσε να μου καλύψει τα έξοδα, αλλά ήθελα κάτι καλύτερο για μένα και για την οικογένειά μου. Το μόνο σίγουρο είναι πως στα ταξί δεν πεινάει κανένας. Θες ένα κιλό ψωμί; Θα βγεις έξω να κάνεις μια κούρσα και θα το πάρεις αν δε χρωστάς πουθενά. Αυτή είναι η ζωή μας.

Κάντε μια αναδρομή από το ξεκίνημα του «Αστέρα» μέχρι σήμερα.

Ο Αστέρας ξεκίνησε το 1997, όταν έφυγα από άλλο συνεταιρισμό ραδιοταξί, δίνοντας μια υπόσχεση στους συναδέλφους μου, ότι σε 5-10 χρόνια θα έχω ξεπεράσει εκείνο τον συνεταιρισμό. Φεύγοντας από εκεί, είχα οργανώσει το ραδιοταξί, είχα κάνει ενοποίηση των κέντρων, είχα βάλει 4ψήφιο νούμερο, είχαμε κάνει γραφεία και το μαράζι μου είναι ότι πήγα πριν 15 μέρες και τα είδα ακριβώς όπως τα είχα αφήσει τότε, ίσως και χειρότερα. Αυτό που χρειαζόμουν ήταν η βοήθειά τους για το επιβατικό κοινό, το κοινό που με στήριζε και με στηρίζει εδώ και 20 χρόνια. Και μου την έδωσαν. Αυτό κράτησε μέχρι ο Αστέρας να πιάσει τις 100.000 διαδρομές. Όταν ξεπεράσαμε περίπου τις 3-4.000 την ημέρα, οι συνάδελφοί μου αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες.

Θέλω να ζητήσω ένα μεγάλο συγγνώμη από τους πελάτες που έφυγαν και να πω ότι κάναμε μια καινούργια υποδομή κι ένα καινούργιο ξεκίνημα. Στην πορεία, ο Αστέρας έφτασε να εξυπηρετεί 230.000 διαδρομές μηνιαίως, αλλά κάποια στιγμή όταν βγήκαν οι εφαρμογές πέσαμε ακόμα και στις 45.000. Από 940 σταθμούς τον Αύγουστο του 2013, φτάσαμε στους 480. Τα έξοδα ήταν πάγια που έφταναν τις 60-65.000, με 36 άτομα προσωπικό, λογιστές, δικηγόρους . Με 480 σταθμούς καταλαβαίνετε ότι δεν τα βγάζαμε πέρα.

Τώρα τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αισθητά. Κατά μέσο όρο το μήνα εξυπηρετούμε 165-175.000 διαδρομές. Το παλέψαμε και μέσα στην κρίση κάναμε αγορά, γραφεία και center room υπερσύγχρονα. Και μέσα από αυτά μπορούμε να κάνουμε διαχείριση σε όλη την Ελλάδα. Να σημειώσω εδώ ότι δίνουμε τη δυνατότητα στα ραδιοταξί, ειδικά αυτά που είναι στην επαρχία και 20-25 μεμονωμένα αυτοκίνητα σε κάθε περιοχή που δεν έχουν καν ραδιοταξί, να τους κάνουμε διαχείριση από εδώ, με ένα πολύ μικρό μηνιαίο ποσό της τάξης των 5 ευρώ το μήνα συν ΦΠΑ. Πρόκειται για μια σημαντική κατά τη γνώμη μου κίνηση, για τη διευκόλυνση και των επαγγελματιών αλλά και των επιβατών.

Τι πλάνα και στόχους έχει ο «Αστέρας» για το 2018;

Γενικότερα, βλέπω μια βελτίωση στον κλάδο για τη νέα χρονιά, γι’αυτό και πιστεύω ότι κι εμείς σαν συνεταιρισμός θα αναπτυχθούμε. Αυτή τη στιγμή είμαστε κοντά στους 1.000 επαγγελματίες οδηγούς και στα 870 αυτοκίνητα και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα φτάσουμε θα ξεπεράσουμε τους 2.000.

Το καινούργιο μας τηλεφωνικό κέντρο στα νέα γραφεία απαρτίζεται από 16 θέσεις εργασίας για να μπορούμε να απαντάμε γρήγορα στον πελάτη και οι σταθμοί που υπάρχουν να εξυπηρετούν γρήγορα. Από ό,τι γνωρίζω τα περισσότερα ραδιοταξί κι οι εφαρμογές αποφεύγουν να εξυπηρετήσουν η διαδρομή των 3.50 ευρώ. Κι αυτοί οι πελάτες όμως χρειάζονται να μετακινηθούν γιατί κάπου πρέπει να πάνε. Ο Αστέρας το έχει ακόμα αυτό και πιστεύω ότι θα γίνει ακόμα πιο καλή η εξυπηρέτηση με την προσχώρηση νέων σταθμών στον συνεταιρισμό. Από την ώρα που αυξάνονται οι πελάτες πρέπει να αυξήσουμε κι εμείς τα αυτοκίνητά μας.

Επίσης, ετοιμάζουμε μια εφαρμογή για κινητά που θα αφήσει ιστορία, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Γιατί άλλο να τη φτιάξει ταξιτζής κι άλλο να τη φτιάξει επιχειρηματίας. Τη φτιάχνουμε και για να εξυπηρετούνται οι συνάδελφοι αλλά και ο επιβάτης. Πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε κι ας συνεχιστεί η κρίση, γιατί είμαστε μια ομάδα ενωμένη, δουλεύουμε όλοι μαζί, όλοι για έναν κι ένας για όλους.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του προέδρου κ. Σπυρόπουλου


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.