Taxi & Driver
Ραδιοταξί Αστέρας

Ραδιοταξί Αστέρας: Ο πελάτης πρέπει να ξαναέρθει στο Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητο

Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυση του Ραδιοταξί Αστέρας και τα εγκαίνια των νέων γραφείων του συνεταιρισμού, ο πρόεδρος κ. Γιώργος Σπυρόπουλος μιλά στο Taxi&Driver για την πορεία του Αστέρα, τα προβλήματα του κλάδου των ταξί και το νέο νομοσχέδιο που αναμένεται να λύσει πολλά από αυτά.

Πώς καταφέρατε να δημιουργήσετε και να αναπτύξετε μέσα στην κρίση τον συνεταιρισμό;

Στα 20 χρόνια του Αστέρα, για να φτάσουμε στο επίπεδο που φτάσαμε, εγώ τουλάχιστον άφησα οικογένεια. Τα παιδιά μου δεν πήγα ποτέ να τα δω στο σχολείο όσο ήταν μικρά, δεν ήξερα που είναι το σχολείο τους. Πριν πάμε στις ιντερνετικές εφαρμογές, έτρεχα 3 και 4 η ώρα τη νύχτα στα βουνά με χιόνια, ανέβαινα στην Πάρνηθα και ξανακατέβαινα. Πιστεύω, όμως, ότι στα 20 χρόνια δικαιώθηκα. Πλέον ο Αστέρας είναι ένα ραδιοταξί που μπορεί να καλύψει όλη την Ελλάδα, να κάνει τη διαχείριση των διαδρομών για όλους τους συναδέλφους στην Αθήνα ώστε να μειώσουν τα έξοδά τους.

Έχω μάθει να είμαι ανταγωνιστικός. Δε στερώ το μεροκάματο του συναδέλφου αλλά εκεί που πρέπει να είμαι ανταγωνιστικός, είμαι. Οι συνθήκες μας ανάγκασαν να αλλάξουμε και πολλά για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Κατεβάσαμε και την ταρίφα, μειώσαμε τα επικόμιστρα, πάμε στα σπίτια και τους παίρνουμε χωρίς να χρεώνουμε επιπλέον. Και πάλι όμως δε μπορούμε να ξενυχτάμε για να πάρουμε μια διαδρομή από τη Φιλαδέλφεια για το αεροδρόμιο, για παράδειγμα, που γράφει 9 ευρώ τα επιπλέον και 45 ευρώ η τιμή με τη διπλή ταρίφα και να πηγαίνει με 15 ευρώ ο πελάτης με άλλες υπηρεσίες.

Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να το ψάχνουν λίγο περισσότερο και οι πελάτες αυτό το ζήτημα;

Ο πελάτης κοιτάζει το συμφέρον του. Το συμφέρον όμως αυτό είναι εις βάρος του κλάδου, του ταξί και των συναδέλφων. Εγώ δε μπορώ να πω κάτι στον πελάτη αυτή τη στιγμή γιατί δεν υπάρχει νόμος. Εμένα σαν ταξί ο νόμος με έχει στον τιμάριθμο και μου λέει θα πάρεις 10 ευρώ για αυτή τη διαδρομή. Ενώ οι υπόλοιποι που μπαίνουν τώρα στην αγορά όπως η Uber, μια διαδρομή των 10 ευρώ μπορούν να την πάρουν με 4-5-6 ευρώ.

Κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων, μια διαδρομή των 30 ευρώ που έγραφε το ταξίμετρο, η Uber την έκανε με 130€. Δούλεψε πολύ πιο ακριβά και τη διαδρομή των 5 ευρώ την είχε 10 και τη διαδρομή των 10 ευρώ την είχε 20. Έλεγε στον πελάτη ότι δεν υπάρχουν οχήματα να τον εξυπηρετήσουν και πως αν θέλει να εξυπηρετηθεί θα πρέπει να πληρώσει 20 ευρώ. Ο πελάτης εκείνη την ώρα καιγόταν και δε σκέφτηκε να πάρει κάποιο ραδιοταξί, αλλά πλήρωσε 20 ευρώ αντί για 10. Αυτά είναι δεδομένα κι έχουμε στοιχεία γι’αυτά. Κάτι άλλο που πρέπει να καταλάβουν οι πελάτες είναι ότι τη μέρα δεν εξυπηρετούνται. Εξυπηρετούνται μόνο το βράδυ με τη διπλή ταρίφα. Τη μέρα μένει η τοπική διαδρομή για το ταξί, οι κοντινές διαδρομές που δεν μπορούν να κάνουν η Uber και άλλες εφαρμογές που δε μπορούν να μειώσουν το κόμιστρο λόγω κίνησης και λόγω του χρόνου που χρειάζεται ο οδηγός για να πάει από περιοχή σε περιοχή. Μετά τις 11.30 το βράδυ δουλεύουν με τη διπλή που είναι ανοιχτοί οι δρόμοι και την άλλη μέρα το πρωί ο πελάτης θα ξυπνήσει πάλι με το ταξί. Κάναμε πολλές υποχωρήσεις, έπρεπε να τις κάνουμε λόγω της κρίσης αλλά πρέπει να κι ο πελάτης να ξαναέρθει στο Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητο.

Πώς βλέπετε τα πράγματα σήμερα;

Αυτή τη στιγμή, τολμώ να πω ότι μας τρώει το παράπονο. Στα εγκαίνιά μας βρέθηκε και ο Υπουργός Μεταφορών ο οποίος ανταποκρίθηκε και μας υποσχέθηκε ότι όπως λειτουργούμε εμείς, έτσι θα λειτουργήσουν και οι υπόλοιποι. Να φορολογούμαστε στην Ελλάδα, να φορολογούμαστε για τα ραδιοταξί μας, τουλάχιστον να μείνει κάτι στην Ελλάδα. Εδώ και χρόνια φεύγουν όλα τα χρήματα από την Ελλάδα και πάνε στο εξωτερικό. Ήταν προφανές ότι κάποια στιγμή η Ελλάδα θα πτωχεύσει. Περιμένουμε το νομοσχέδιο και πάνω σε αυτό θα χαράξουμε άλλη πορεία για να δούμε τι θα γίνει. Σαν Αστέρας, έχουμε βγάλει ένα πλάνο για το πώς θα κινηθούμε, αρκεί να μας υποστηρίξει λίγο η κυβέρνηση. Ανταγωνιζόμαστε και το BEAT που ήρθε ξαφνικά με επιδοτήσεις του Ραγκούση και μας πήρε τη δουλειά. Το τελευταίο φαινόμενο με την Uber είναι ότι οποιοσδήποτε μείνει άνεργος κι έχει ένα ΙΧ παίρνει το κλειδί και πάει και βρίσκει δουλειά. Αυτό δεν είναι μέσο μεταφοράς. Το ταξί ήταν πάντα μέσο μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον από το 1981 που ξεκίνησα εγώ. Το ραδιοταξί πριν από το 1981 ήταν μέσο πολυτελείας, δεν θέλουμε να φτάσουμε πάλι σε αυτό το σημείο. Αυτό που θέλουμε είναι να εξυπηρετούμε τον κόσμο. Όποιος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με το μετρό, τον προαστιακό τα λεωφορεία, να μπορούμε εμείς να τους εξυπηρετούμε.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του προέδρου κ. Σπυρόπουλου


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.