Taxi & Driver
σήμα ηλεκτρικού πάρκινγκ
Car Sharing η λύση για ένα πράσινο μέλλον

Car Sharing η λύση για ένα πράσινο μέλλον

Στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (Infrastructure & Transport Conference – ITC 2021) και με τη Πράσινη Συμφωνία να βρίσκεται  στο προσκήνιο, ο Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Διευθυντής του ΙΜΕΤ, αναφέρθηκε στο νέο τρόπο μετακίνησης των πολιτών.

Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε το κοινόχρηστο μοντέλο διαμοιρασμού, το οποίο θα αντικαταστήσει πολλά ιδιωτικά αυτοκίνητα, συμβάλλοντας σε ένα πιο πράσινο μέλλον. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το καινούριο τρόπο μεταφοράς, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Τι είναι το Car Sharing; 

Με τον όρο car sharing, ο κύριος Μπεκιάρης, εννοούσε τη χρήση κοινόχρηστων αυτοκινήτων, με τα οποία θα συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε “στο μέλλον δεν θα έχει κανένας δικό του όχημα, όπως δεν έχει δικό του αεροπλάνο καθώς είναι κοινόχρηστο”. 

Στόχος είναι να ενταχθεί η χώρα σε μία πιο πράσινη πολιτική, ώστε να μπορούμε να συμφωνούμε με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όλες οι χώρες έχουν ως άμεση προτεραιότητα ένα “πράσινο μέλλον” στο θα συμβάλλει σημαντικά ο τομέας της μεταφοράς. Η ηλεκτροκίνηση σε συνδυασμό με το car sharing είναι η λύση στο πρόβλημα της μόλυνσης που προκαλεί ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός ιδιωτικών αυτοκινήτων. 

Car Sharing
Τι είναι το Car Sharing;

Ποια μέτρα έχουν ληφθεί στην Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση;

Ο κύριος Μπεκιάρης, επισήμανε ότι στην Θεσσαλονίκη ήδη τα τελευταία 7 χρόνια, υπάρχει ταχυφορτιστής για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Επίσης, δήλωσε ότι έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες ώστε να τοποθετηθούν ταχυφορτιστές σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. 

Ανακοίνωσε ότι μέχρι τον επόμενο χρόνο, θα υπάρχουν τέτοιου είδους εγκαταστάσεις τουλάχιστον ανά 54 χιλιόμετρα, με την μεγαλύτερη απόσταση να φτάνει τα 150 χιλιόμετρα. Δηλαδή, θα δημιουργηθούν 75 σταθμοί εξυπηρέτησης, με τους 17 να έχουν ήδη διαμορφωθεί. Άλλοι 14 αναμένεται να σχεδιαστούν μέσα στο προσεχές διάστημα ενώ οι υπόλοιποι 18 θα είναι έτοιμοι μέσα στο επόμενο έτος. Φαίνεται ότι τα μεγάλα ταξίδια με ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αργήσουν να αποτελούν τη νέα πραγματικότητα. 

Μάλιστα, στη συνέχεια μίλησε για τα προβλήματα των πόλεων, στις οποίες τα αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά. Όμως, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη βελτίωση συγκριτικά με την περσινή χρονιά, καθώς το ποσοστό αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έφτασε το 5%. Επίσης, δήλωσε ότι στόχος της χώρας μας, είναι να παράγουμε τουλάχιστον το 20% των ανταλλακτικών στα συγκεκριμενα αυτοκίνητα. 

Τι συμβαίνει με τις εισαγωγές στην Ελλάδα; 

Στη συνέχεια του συνεδρίου μίλησε και ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ο κύριος Γιάννης Σαρακάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόβλημα των εισαγωγών. Επισήμανε ότι 9 στα 10 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά που εισάγονται στην χώρα, είναι ρυπογόνα. Με μέσο όρο ζωής τα 20 χρόνια τόσο στα λεωφορεία όσο και στα φορτηγά, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε σχέση με την παλαιότητα των οχημάτων. Με λίγα λόγια ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντικό να υποστηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση σε κάθε μορφή της. 

Ηλεκτροκίνηση
Τι συμβαίνει με τις εισαγωγές στην Ελλάδα;

Ποιο είναι το νέο μοντέλο που θα εφαρμοστεί στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα; 

Ο κύριος Μπεκιάρης ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθεί ένα νέο μοντέλο στήριξης του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα στις αστικές μεταφορές. Πρόκειται να γίνει η σύμπραξη αυτών των δύο κλάδων, ώστε να εμφανιστούν νέες υπηρεσίες μεταφοράς. Στόχος φυσικά είναι να ανταποκρίνονται καλύτερα στις αυξανόμενες ανάγκες του επιβατικού κοινού. Παραδείγματος χάριν, η εφαρμογή των αστικών εμπορευματικών μεταφορών θα βασίζεται σε κέντρα διανομής επιπέδου γειτονιάς, με τη διανομή να γίνεται από πιστοποιημένους πελάτες. Θα μοιάζει πολύ με τη συνδρομή πιστοποιημένων πολιτών στη μεταφορά επιβατών τύπου Uber.

Πηγές: