Taxi & Driver
Το ταμπλό ενός αυτοκινήτου με το όριο ταχυτήτων και το στροφόμετρο
Προσθήκη περιοριστή ταχύτητας στα νέα οχήματα από τον Ιούλιο του 2022

Προσθήκη περιοριστή ταχύτητας στα νέα οχήματα από τον Ιούλιο του 2022

Η ταχύτητα είναι μία από τις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων, με τους περισσότερους οδηγούς να αδιαφορούν για τις σημάνσεις. Οι πινακίδες που αναγράφουν το όριο ταχύτητας ενός δρόμου, συνηθώς περνούν απαρατήρητες από τους οδηγούς. 

Έχοντας αυτή τη συμπεριφορά ως δεδομένη, λοιπόν,  η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε νόμο με τον οποίο προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ασφαλή οδικό δίκτυο που προστατεύει τόσο τους οδηγούς όσο και τους πεζούς. Έτσι, αποφάσισε την προσθήκη ενός συστήματος περιορισμού ταχύτητας σε όλα τα καινούρια μοντέλα από τον Ιούλιο του 2022. Το σύστημα θα συνοδεύεται από κάμερα ανίχνευσης των πινακίδων με το όριο ταχύτητας και συσκευής γεωεντοπισμού.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον περιοριστή ταχύτητας, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.  

Μείωση ταχύτητας όταν ο οδηγός δεν συμμορφώνεται 

Η πρώτη και βασικότερη λειτουργία του συστήματος περιορισμού ταχύτητας ή όπως ονομάζεται διαφορετικά του Intelligent Speed ​​Adaptation (AIV) είναι η μείωση της ταχύτητας όταν ο οδηγός υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο. Μόλις το σύστημα καταλάβει ότι ο οδηγός κινείται σε μία ταχύτητα που δεν συμβαδίζει με τις σημάνσεις του δρόμου, αρχίζει να δημιουργεί έναν προειδοποιητικό ήχο και να εμφανίζει οπτικές ενδείξεις στον οδηγό. 

Αμέσως μετά και αν η υψηλή ταχύτητα συνεχιστεί, το σύστημα περιορισμού της ταχύτητας θα ελαττώνεται την ισχύ του μοτέρ, σκληραίνοντας το πεντάλ για το γκάζι. Με αυτό το τρόπο η Ευρωπαική Επιτροπή προσπαθεί να δείξει στους οδηγούς, ότι η υπερβολική ταχύτητα μπορεί να προκαλέσει κάποιο ατύχημα, καθώς μπορεί να χαθεί εύκολα ο έλεγχος του οχήματος. 

Δυνατότητα απενεργοποίησης περιοριστή ταχύτητας από οδηγό 

Βέβαια, επειδή ο καθένας πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες των πράξεων του και δεν γίνεται ο περιοριστής ταχύτητας να αναγκάζει τους οδηγούς να μειώσουν το γκάζι, το σύστημα επιτρέπει την απενεργοποίηση του. Δηλαδή, μπορεί όλα τα νέα οχήματα που θα εισέρχονται στην Ένωση να διαθέτουν υποχρεωτικά τον περιοριστή ταχύτητας, δεν θα είναι όμως αναγκαστική η χρήση του από τον οδηγό. 

Το άτομο είναι ελεύθερο να αποφασίσει αν θα συνεχίσει στην αυξημένη ταχύτητα, αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του συστήματος ή θα συμμορφωθεί με αυτές. Σύμφωνα με τον νόμο της Ένωση, ο κύριος λόγος για τον οποίο ο οδηγός θα έχει έλεγχο πάνω στο σύστημα του περιοριστή της ταχύτητας είναι οι περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, για να μπορέσει το άτομο να απενεργοποιήσει αυτό το σύστημα πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας. 

Οδηγός οδηγεί το αυτοκίνητό του με ταχύτητα 110 χιλιόμετρα την ώρα
Δυνατότητα απενεργοποίησης περιοριστή ταχύτητας από οδηγό

Κάμερα για αναγνώρισης επιτρεπόμενης ταχύτητας 

Μαζί με το σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, η Ευρωπαϊκή Ένωση τόνισε ότι θα υπάρχει και ένα σύστημα ανίχνευσης της επιτρεπόμενης ταχύτητας. Στο αυτοκίνητο θα υπάρχει μία ειδική κάμερα η οποία θα μπορεί να ελέγχει αν η ταχύτητα με την οποία κινείται το όχημα βρίσκεται κοντά στο επιτρεπόμενο όριο.  Αν η ταχύτητα είναι πολύ μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη, το σύστημα περιορισμού της ταχύτητας θα μειώσει την ισχύ της μηχανής και την ροπή της μετάδοσης του οχήματος. 

Συσκευή γεωεντοπισμού για ανίχνευση θέσης αυτοκινήτου 

Εκτός από την κάμερα το σύστημα περιορισμού ταχύτητας περιλαμβάνει και μία συσκευή γεωεντοπισμού. Ο ρόλος της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι να αναγνωρίζει την θέση που βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Ως αποτέλεσμα το σύστημα θα μπορεί να καταλάβει τις συνθήκες στις οποίες οδηγεί το άτομο. Το σύστημα γεωεντοπισμού θα ελέγχει αν η αυξημένη ταχύτητα του οχήματος, μπορεί να συμβαδίσει με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.