Taxi & Driver
επαγγελματίας οδηγός
Πόσο επαγγελματίας είσαι σαν οδηγός; Τα αποτελέσματα της έρευνας

Πόσο επαγγελματίας είσαι σαν οδηγός; Τα αποτελέσματα της έρευνας

Τα στοιχεία που καθορίζουν έναν επαγγελματία αυτοκινητιστή είχε αυτή τη φορά σαν θέμα η έρευνα του μήνα που πραγματοποιήθηκε από το Taxi&Driver. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των αναγνωστών είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, ενδεικτικά των ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Περισσότεροι από 500 επαγγελματίες αυτοκινητιστές συμμετείχαν στην έρευνα που διεξήχθη τον προηγούμενο μήνα από το Taxi&Driver, προκειμένου να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά που συντελούν στην πρόοδο και την εξέλιξη του κλάδου των ταξί.

Η φροντίδα του επαγγελματικού οχήματος, η καθαριότητα, η ευγένεια προς τους πελάτες, η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, αλλά και η παροχή δυνατότητας πληρωμής με κάρτα είναι μερικά από τα στοιχεία που –για πολλά χρόνια- «πονούσαν» τον κλάδο, καθώς οι Έλληνες οδηγοί ταξί άργησαν να ενσωματώσουν στην επαγγελματική τους καθημερινότητα τα πρότυπα του επαγγελματία που επιτάσσει η μετάβαση στη νέα εποχή των μεταφορών.

Τα πράγματα, ωστόσο, φαίνεται πως έχουν αλλάξει ριζικά και ότι οδεύουμε στον πλήρη εκσυγχρονισμό του κλάδου, με τις απαντήσεις των αναγνωστών-αυτοκινητιστών να αντικατοπτρίζουν την σημερινή εικόνα του κλάδου. Δείτε τι απάντησαν στις 5 ερωτήσεις και… τα συμπεράσματα δικά σας.

Κάθε πότε πας για έλεγχο-service;

Βασικό στοιχείο ενός συνειδητοποιημένου επαγγελματία ο οποίος βλέπει το όχημά του ως πραγματικό συνεργάτη κι όχι απλά σαν ένα μέσο δουλειάς, είναι ο τακτικός έλεγχος της λειτουργίας του αυτοκινήτου.  Έτσι, λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι ένας μέσος επαγγελματίας αυτοκινητιστής κάνει κάτι παραπάνω από 100.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με το όχημά του, ρωτήσαμε τους αναγνώστες μας κάθε πότε πραγματοποιούν έλεγχο-service στο αυτοκίνητό τους, δίνοντας τρεις επιλογές: 1) κάθε 5.000 χλμ. (288 ψήφοι), 2) κάθε 15.000 χλμ. (240 ψήφοι) και 3) όποτε κρίνεται απαραίτητο με βάση την απόδοση του οχήματος (84 ψήφοι) . Οι απαντήσεις τους αποτυπώνονται και στο παρακάτω γράφημα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές αντιλαμβάνονται στην πλειονότητά τους τη σημασία της καλής κατάστασης του οχήματός τους, γι’αυτό και φροντίζουν να το πηγαίνουν τακτικά για έλεγχο και service, ώστε και να είναι σίγουροι για την σωστή και ασφαλή λειτουργία του, αλλά και για να προλάβουν τυχόν μεγαλύτερες ζημιές που θα τους κοστίσουν περισσότερο και σε χρόνο και σε χρήμα.

Κάθε πότε επιμελείσαι το επαγγελματικό σου όχημα;

Ένα ζήτημα που τα προηγούμενα χρόνια έφερνε σε δύσκολη θέση τους σωστούς επαγγελματίες του κλάδου, η καθαριότητα, φαίνεται να έχει σχεδόν εξαλειφθεί, αν κρίνουμε από τις απαντήσεις των αναγνωστών μας στην ερώτηση για τον τακτικό καθαρισμό του οχήματος. Οι ψήφοι μεταξύ των δύο από τις τρεις απαντήσεις βρίσκονται πολύ κοντά, με τον καθημερινό καθαρισμό του οχήματος να φτάνει το 50% των απαντήσεων (304 ψήφοι) και με 42% να ακολουθεί η απάντηση της περιποίησης δύο φορές την εβδομάδα (255 ψήφοι). Τρίτη, χωρίς να φτάνει καν το 10% των ψήφων, έρχεται η επιλογή της καθαριότητας μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο (53 ψήφοι). Η διαφορά των ψήφων φαίνεται χαρακτηριστικά στο παρακάτω διάγραμμα.

Ακολουθείς τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε θέματα συμπεριφοράς;

Εδώ η διαφορά είναι καταιγιστική. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής είχε τη φήμη του «άρχοντα των δρόμων» και πολλές φορές δεν σεβόταν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, τώρα φαίνεται πως τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Η επιβεβαίωση σε αυτό, βέβαια, δεν έρχεται μόνο από την έρευνά μας, αλλά και από την καθημερινή μας εμπειρία στους ελληνικούς δρόμους, όπου οι οδηγοί ταξί πλέον σέβονται απόλυτα όχι μόνο τους πελάτες τους αλλά και τους υπόλοιπους οδηγούς. Η παραχώρηση προτεραιότητας, τα αλάρμ, η κόρνα και άλλα ζητήματα που είχαν βγάλει «κακή φήμη» στον κλάδο φαίνεται πως έχουν ξεπεραστεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη συμπεριφορά των οδηγών μέσα στο ταξί. Στις μέρες μας, σπάνια θα συναντήσουμε επαγγελματία αυτοκινητιστή να καπνίζει ή να μιλάει στο κινητό (άλλωστε και τα δύο έχουν απαγορευθεί διά νόμου), να ακούει δυνατά μουσική και να έχει ανοιχτά τα παράθυρα ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις του επιβάτη. Ας δούμε, όμως, τι λένε και οι ίδιοι οι οδηγοί:

Είσαι ευγενικός απέναντι στον πελάτη και τις ανάγκες του;

Ο ρόλος του οδηγού ταξί δεν πρέπει να περιορίζεται στα στενά πλαίσια του οδηγού, αυτού καθαυτού. Ένας επαγγελματίας οφείλει να σέβεται και να βοηθά τον πελάτη-επιβάτη του σε ό,τι μπορεί να χρειαστεί. Από το να του ανοίξει την πόρτα μέχρι να φορτώσει τις αποσκευές και από το να περιμένει μέχρι να μπει στο σπίτι μέχρι να δώσει πληροφορίες που ενδεχομένως χρειάζεται ο πελάτης, ο κάθε οδηγός με τη συμπεριφορά του θέτει τα θεμέλια για μια καλή εικόνα και μια σχέση εμπιστοσύνης με το επιβατικό κοινό. Ευτυχώς, όπως φαίνεται κι από τις απαντήσεις των αναγνωστών μας στην έρευνα, είναι πλέον ελάχιστοι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές που δεν έχουν κατανοήσει τη σημασία της ευγενικής συμπεριφοράς για τη δουλειά τους.

Παρέχεις τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα;

Τελευταία αφήσαμε μια υπηρεσία η οποία έχει διχάσει τους επαγγελματίες του κλάδου των ταξί. Είναι γεγονός πως οι συναλλαγές μέσω κάρτας έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο και δεν είναι λίγοι οι Έλληνες πολίτες που κυκλοφορούν μόνο με «πλαστικό χρήμα». Βλέποντας την ανάγκη αυτή, κάποιοι επαγγελματίες αυτοκινητιστές έχουν ήδη εγκαταστήσει τερματικά υποδοχής καρτών, κυρίως στις τουριστικές περιοχές της χώρας. Τον τελευταίο καιρό, μάλιστα, φημολογείται έντονα ότι η επιλογή αυτή θα γίνει αναγκαστική πολύ σύντομα, με τους θεσμούς να πιέζουν την κυβέρνηση για άρση της εξαίρεσης των αυτοκινητιστών από την εγκατάσταση POS.

Μερίδα επαγγελματιών, πάντως, έχει ήδη εκφράσει την αντίθεσή της σε μια τέτοια απόφαση, λέγοντας πως δυσκολέψει τη ζωή των οδηγών και κυρίως εκείνων που νοικιάζουν το όχημα και δεν διαθέτουν δική τους άδεια. «Το κόστος για να νοικιάσεις ένα ταξί κυμαίνεται από 50 ευρώ έως και 90 ευρώ/ημέρα, ποσό, που καταβάλλουν αυθημερόν στον ιδιοκτήτη. Κοινώς, χρειάζονται μετρητά, τα οποία ο επαγγελματίας δεν θα έχει εάν πληρώνεται με κάρτα», σημειώνουν παράγοντες της αγοράς. Παράλληλα, πολλοί οδηγοί ταξί εκφράζουν φόβους ότι με τη χρήση POS κάνουν το Δημόσιο… συνεργάτη τους, αφού εφορία και ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν τη δυνατότητα να «τραβούν» από τους λογαριασμούς τους για την εξόφληση τυχόν χρεών.

Παρόλα αυτά, οι ψήφοι των αναγνωστών μας στο ερώτημα αν έχουν παρέχουν τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα είναι μοιρασμένες, πράγμα που αντικατοπτρίζει και την εικόνα διχασμού που επικρατεί και στο σύνολο του κλάδου όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα.

 

 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.