Taxi & Driver
ταξιτζή ς
Το παράπονο ενός ταξιτζή

Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μόνο κέρδη μπορεί να φέρει για το Ταξί

Συνάντηση είχε ο ταμίας του ΣΑΤΑ, Βασίλης Μαραγκάκης με τον Δήμαρχο της Αθήνας, κ. Κώστα Μπακογιάννη και τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή του ΕΜΠ.

Σε κείμενό του, έπειτα από τη συνάντηση, ο κ. Μαραγκάκης αναφέρει:

Από τα τέλη Ιουνίου ξεκινά στην Αθήνα μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πόλης. Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας συνολικού μήκους 6,8 χλμ, φιλοδοξεί να γίνει σημείο αναφοράς για την ελληνική πρωτεύουσα. Με την ολοκλήρωση του έργου, ενοποιείται το ιστορικό κέντρο και αποδίδεται στους πολίτες ελεύθερος δημόσιος χώρος 50.000 τ.μ.


Εκτός των ήδη διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας περιλαμβάνει την διαδρομή Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Μητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου. Μελλοντικά η αστική παρέμβαση θα συμπεριλάβει την οδό Πατησίων , από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου με σκοπό την ενοποίηση του Περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η ανάπλαση θα ολοκληρωθεί με την σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος.


Στην συνάντηση που είχαμε με τον δήμαρχο της πόλης κ. Μπακογιάννη και τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή του ΕΜΠ και επικεφαλής της ομάδας του Πολυτεχνείου που εκπόνησε τη μελέτη για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων, συζητήθηκαν λεπτομέρειες του σχεδίου, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας των ταξί κατά την διάρκεια των έργων αλλά και μετά την ολοκλήρωσή τους. Με τον κ. Γιαννή και έναν συνεργάτη του δήμου κάναμε αυτοψία σε όλα τα κύρια σημεία του ιστορικού κέντρου, προκειμένου να δημιουργηθούν, είτε πιάτσες στα σημεία που αυτό είναι εφικτό, είτε εσοχές για επιβίβαση –αποβίβαση. Πιο συγκεκριμένα:


1. Στην οδό Πανεπιστημίου θα γίνει πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα. Η Πανεπιστημίου θα έχει έναν νέο ποδηλατόδρομο,
2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η παρέμβαση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα τέλη Ιουνίου, με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να τίθενται σε άμεση εφαρμογή, μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης. Με τον κ. Γιαννή και τον κ. Μπακογιάννη συζητήσαμε (και περιμένουμε μέσα στην εβδομάδα την απάντηση) την δημιουργία πιατσών και εσοχών στα εξής σημεία:
- Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου (εσοχή)
- Πανεπιστημίου και Αμερικής (εσοχή)
- Πανεπιστημίου και Θεμιστοκλέους (εσοχή)
- Πιάτσα επί της οδού Ομήρου
- Πιάτσα στο Οφθαλμιατρείο επί της οδού Σίνα
- Πιάτσα επί της οδού Ιπποκράτους και Πανεπιστημίου
- Πιάτσα επί της Χ. Τρικούπη και Πανεπιστημίου
- Πιάτσα επί τους οδού Μπενάκη


2. Οι περιοχές της Πλάκας, του Εμπορικού Τριγώνου, αλλά και οι οδοί Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως, Ερμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ. Το ταξί θα μπορεί να μπαίνει παντού για να επιβιβάσει ή να αποβιβάσει πελάτες. Το ΣΑΤΑ ζήτησε πιάτσα στην α) Μητροπόλεως (απέναντι από την Μητρόπολη) β) στην πλατεία Καπνικαρέας γ) στην πλατεία Ασωμάτων δ) στο Μοναστηράκι ε) στην οδό Σοφοκλέους με δύο αυτοκίνητα στην Αθηνάς (εσοχή) στ) στην οδό Ευριπίδου με δύο αυτοκίνητα στην Αθηνάς (εσοχή). ζ) πιάτσα ή εσοχή στην πλατεία Κλαυθμώνος η) πιάτσα ή εσοχή στην Αιόλου θ) εσοχή στην συμβολή Σταδίου και Γ. Σταύρου.


3. Ομόνοια: Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και παραδόθηκε προς χρήση στους πολίτες της Αθήνας. Το ΣΑΤΑ έχει ζητήσει πιάτσα 5 θέσεων στο σημείο που βρίσκεται το πολυκατάστημα Hondos Center και εσοχή επί της οδού Αθηνάς.


4. Βασιλίσσης Όλγας: Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα ενώσει το Ζάππειο με τον Ναό Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου θα συνδεθεί με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού. Το ΣΑΤΑ έχει προτείνει την δημιουργία πιάτσας στο Παναθηναϊκό Στάδιο και εσοχές σε Ζάππειο, Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Βασιλίσσης Όλγας.


5. Σύνταγμα: Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας. Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει: 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα, 1 νέα λεωφορειολωρίδα και 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων. Το ΣΑΤΑ έχει προτείνει πιάτσα επί της οδού Όθωνος με κατεύθυνση προς την πλατεία Συντάγματος.


Συμπερασματικά, η προγραμματισμένη ανάπλαση της Αθήνας είναι ένα έργο που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης. Το ιστορικό κέντρο θα πάψει να είναι τόπος συνάντησης και δράσης νόμιμων ή παράνομων αλλοδαπών και θα μετατραπεί σε ένα χώρο που θα προσελκύσει όχι μόνο τουρίστες από όλο τον κόσμο αλλά και τους ίδιους τους Αθηναίους που μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να χαρούν την πόλη τους. Το ταξί μόνο να κερδίσει μπορεί από όλη αυτή την διαδικασία. Η αύξηση της τουριστικής κίνησης συνεπάγεται μεγαλύτερο όγκο διαδρομών και περισσότερο και σίγουρα ποιοτικότερο μεταφορικό έργο. Ο αποκλεισμός των ΙΧ αυτοκινήτων από πολλά σημεία του ιστορικού κέντρου θα αναβαθμίσει τον ρόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των Ταξί τα οποία θα έχουν πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης.