Πραγματοποιήθηκε στις 11 Ιουνίου συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου.
Η ατζέντα της συζήτησης περιελάμβανε όλη την τρέχουσα επικαιρότητα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ταξί. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εξήγησε στον Υφυπουργό ότι η ύφεση στον κλάδο των ταξί δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της πανδημίας. Είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα, από το Νοέμβριο του 2019, όταν οι βασικοί πελάτες (πολίτες με χαμηλό εισόδημα και εργαζόμενοι) δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Η έλλειψη κοινωνικής πολιτικής στερεί από τα Ταξί ένα μεγάλο μέρος του πελατολογίου του. Για την ηλεκτροκίνηση και την Ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε:
– • «Μέσα σ’ αυτό το απρόβλεπτο οικονομικό περιβάλλον, η Πολιτεία μας ζητά να αλλάξουμε αυτοκίνητο, επιδοτώντας μόνο το ηλεκτρικό και το υβριδικό όχημα, που ναι μεν είναι τεχνολογικά άρτιο, οικονομικά όμως είναι απρόσιτο για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή. Το πιο δίκαιο θα ήταν μια αναλογική επιδότηση για όλους τους τύπους αυτοκινήτου, ανεξαρτήτου κινητήρα (πετρελαιοκίνητα, φυσικό αέριο κλπ.).
– • Επίσης, σε ότι αφορά το έργο ανάπλασης του Δήμου Αθηναίων «Μεγάλος Περίπατος» επιβάλλεται η βοήθεια του Υπουργείου Μεταφορών, ειδικά στο ζήτημα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων των έμφορτων ταξί. Διαφορετικά, είναι δεδομένος ο αποκλεισμός των ταξί από μια περιοχή που αποτελεί βασικό προορισμό πολλών τουριστών και της δυνατότητας μεταφοράς από μας».
Όπως η Δημόσια Υγεία έτσι και η Δημόσια Μεταφορά πρέπει να αποτελούν προτεραιότητες για κάθε κυβέρνηση. Το ταξί ως μέσο δημόσιας μεταφοράς δεν μπορεί να είναι έρμαιο των διαθέσεων πολυεθνικών εταιρειών, ούτε εμπόρων αυτοκινήτων. Ευθύνη της κυβέρνησης είναι να προστατεύει τον δημόσιο χαρακτήρα του μέσω της πιστής εφαρμογής των νόμων και δική μας είναι να προτείνουμε συνέχεια πράγματα που θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Το υπόμνημα που κατέθεσε το ΣΑΤΑ:
ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ ΠΡΟΣ ΑΜΕΣΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ
1. Ή επιδότηση για την αγορά νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου 5ετίας (όλων των τύπων και όχι μόνο ηλεκτρικά) ως αντικατάσταση λόγω λήξης ορίου ηλικίας, ή παράταση αντικατάστασης για δύο επιπλέον χρόνια. Υπενθυμίζουμε ότι στις 30.03.2021 λήγει η παράταση στο δικαίωμα μη αντικατάστασης αυτοκινήτου.
2. Να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων, αυτοκίνητα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Η τιμή θα προσαυξάνετε κατά 25% όταν στο όχημα υπάρχουν πάνω από 4 επιβάτες . Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο κλπ.).
3. Διόρθωση στο Ν.4530/2018, άρθρο 7, παράγραφος 3. Να επιτρέπεται η υποβολή ένστασης στις αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
4. Νομοθετική ρύθμιση για τις παλιές ποινές Νόμος 4530/2018, .Άρθρο 10 παρ. 3. Παραγραφή όλων των πειθαρχικών παραπτωμάτων μετά την παρέλευση τριετίας,.
5. Α. H ενιαία ελάχιστη τιμή (150 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ να ισχύει για όλη την Ελλάδα. Επίσης και η τρίωρη ελάχιστη σύμβαση να ισχύει για όλη την επικράτεια, ή
Β. Για τη νησιωτική Ελλάδα διάρκεια σύμβασης μιας ώρας με ελάχιστη χρέωση 60 ευρώ.
Επιπλέον χρέωση 40 ευρώ ανά/ώρα αν η σύμβαση έχει διάρκεια μεγαλύτερη των τριών ωρών.
6. Άμεση εφαρμογή του Νόμου για απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές. (Ν.4446/2016 και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821). Εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι (απορρέουν από το N.4530/2018).
Η πρότασή μας είναι:
Υποχρέωση εγκατάστασης POS σε όσα ταξί συνεργάζονται με διαμεσολαβητικές εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται η είσπραξη από τον επαγγελματία-ταξιτζή και όχι από οποιοδήποτε μεσάζοντα. Άλλωστε, στην Ευρώπη –όπως και στην Ελλάδα- απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων (Ν.4446/2016).
7. Άμεση αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του ΥΜΕ για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου από το οποίο η Πολιτεία χάνει τεράστια έσοδα. (π.χ. ελέγχεται η τιμή (90)ευρώ αλλά όχι η πραγματική χρονική διάρκεια της διαδρομής).
8. Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (νέου τύπου).
9. Άμεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχων για Ε.Δ.Χ. και Ε.Ι.Χ.
10. Εισήγηση προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης για νομοθετική ρύθμιση στο Νόμο για μεταφορά λαθρομεταναστών και νόμου περί Ναρκωτικών. Να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα. Να μην παρακρατείται η άδεια του οχήματος και το όχημα πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.
11. Ανάρτηση ενδεικτικών τιμών για διαδρομές με ταξί σε όλες τις εισόδους των πόλεων, αεροδρόμια, λιμάνια (κρουαζιερόπλοια) σταθμούς λεωφορείων και τρένων).
Ο υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει σε όλα αυτά τα ζητήματα. Τόνισε ότι θα ρυθμιστεί σύντομα το ζήτημα της τρίωρης σύμβασης (η οποία θα αποτυπώνει τον πραγματικό και όχι τον εικονικό χρόνο μεταφοράς) και σε ότι αφορά το θέμα των διαμεσολαβητικών εφαρμογών, θα οριστεί συνάντηση με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Βεζυρόπουλο προκειμένου να εφαρμοστεί άμεσα το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.