Taxi & Driver
φυσικό αέριο, ασφάλεια
Ασφάλεια στην κίνηση με φυσικό αέριο (CNG)

CNG: Ασφάλεια χωρίς αμφιβολίες

Δεδομένων των αυστηρών προδιαγραφών ασφαλείας, η τεχνολογία των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι αποδεδειγμένα εξαιρετικά ασφαλής, καθώς όλος ο εξοπλισμός υπόκειται σε σκληρές δοκιμές και ελέγχους.

 

Το φυσικό αέριο σήμερα χρησιμοποιείται ήδη σαν καύσιμο κίνησης για 1,5 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα στην Ευρώπη, και 13 ακόμη εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα, μέχρι στιγμής, η χρήση του νέου αυτού καυσίμου γίνεται κατά κύριο λόγο από απορριμματοφόρα, λεωφορεία, ταξί και φυσικά ΙΧ. Η χρήση του χαρακτηρίζεται ως ώριμη τεχνολογικά, με μακρά ιστορία που υπερβαίνει τα 70 χρόνια στην Ευρώπη, με την επικείμενη νομοθεσία να απαιτεί την ειδική έγκριση -τύπου R110-, για οποιοδήποτε σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο τοποθετείται σε όχημα, διασφαλίζοντας έτσι τις μέγιστες εγγυήσεις ασφάλειας.

Θεωρείται, λοιπόν, ένα από τα πιο ασφαλή καύσιμα κίνησης που χρησιμοποιούνται σήμερα στις καθημερινές μεταφορές. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν ότι το φυσικό αέριο «κερδίζει» και στην ασφάλεια!

– Το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς (χωρίς αέρα στο εσωτερικό), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης, σε αντίθεση με τις δεξαμενές υγρών καυσίμων που υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Το φυσικό αέριο απαιτεί θερμοκρασία 600 βαθμών κελσίου για την ανάφλεξη, ενώ αντίθετα η βενζίνη αναφλέγεται μόλις στους 450 βαθμούς κελσίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στατιστικά, οι πιθανότητες πρόκλησης πυρκαγιάς από διαρροή φυσικού αερίου είναι πολύ λιγότερες έναντι των προηγούμενων καυσίμων.

–  Οι δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε σκληρές δοκιμές με ελέγχους πολύ υψηλότερους από αυτούς που λαμβάνουν χώρα πρακτικά κατά τον ανεφοδιασμό του οχήματος. Ο εργοστασιακός σχεδιασμός τους και ο έλεγχος τους γίνεται για πιέσεις 300 bar, οι φιάλες δεν εκρήγνυνται σε πίεση μικρότερη των 460 bar τη στιγμή που οι καθημερινές συνθήκες χρήσης και λειτουργίας τους είναι για περίπου 200 bar.

– Λόγω των υλικών κατασκευής, του σχήματος και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, οι δεξαμενές καυσίμου έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε σχέση με το ρεζερβουάρ βενζίνης σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι δεξαμενές για παράδειγμα, υποβάλλονται σε δοκιμές με φωτιά και πυροβόλο όπλο.

– Σε περίπτωση διαρροής δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, καθώς, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

 

 

 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.