Taxi & Driver
CNG, Diesel
CNG

Από diesel σε φυσικό αέριο γνωρίζεις την πραγματική οικονομία!

Νέα ώθηση δίνει στην αεριοκίνηση η υπογραφή της απόφασης με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων Diesel σε φυσικό αέριο.

 

Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής για τα οχήματα Diesel, αποτέλεσε συνέχεια των συντονισμένων κινήσεων που διεξάγονταν όλο το προηγούμενο το διάστημα για την ολοκλήρωση του πλαισίου της αεριοκίνησης.

Ήδη από το καλοκαίρι του 2014 βρίσκεται σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση για την μετατροπή των οχημάτων που κινούνται με άλλο καύσιμο σε διπλού καυσίμου (αριθμός Απόφασης 10852/715/30-05-2014), με απώτερο στόχο να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή και να προωθηθεί η χρήση ενός φιλικού προς το περιβάλλον καύσιμου σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Η απόφαση «λύνει» τα χέρια των οδηγών και ιδιαίτερα των επαγγελματιών (ταξί, βαρέα οχήματα, λεωφορεία κλπ) και επιτρέπει στις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το CNG στην κίνηση των επαγγελματικών τους στόλων επενδύοντας σε μια «πράσινη» επιχειρηματική στρατηγική, η οποία μεταξύ άλλων, λόγω του χαμηλού κόστους του καυσίμου, εξοικονομεί σημαντικά κεφάλαια από τον ετήσιο προϋπολογισμό. Όπως είναι γνωστό, στην Αθήνα κυκλοφορούν αρκετά ταξί φυσικού αερίου, 600 λεωφορεία ΟΣΥ, 110 απορριμματοφόρα του νομού Αττικής και αρκετά ΙΧ που κινούνται με φυσικό αέριο ενώ στις υπόλοιπες χώρες η χρήση του «πράσινου καυσίμου» είναι ακόμη πιο διαδεδομένη επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις που κάνουν λόγο για δεκαπλασιασμό της χρήσης του φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές μεταφορές (έρευνα ευρωπαϊκού οργανισμού ACER).

Η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου 20-20-20 για την ανάπτυξη φιλοπεριβαλλοντικών στρατηγικών παραμένει και για την Ελλάδα μία σημαντική πρόκληση και το φυσικό αέριο αποτελεί βασικό μέσον μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Τα οικονομικά οφέλη σαφώς και δεν είναι αμελητέα ενώ στις μεγάλες ελληνικές πόλεις αναπτύσσεται σύγχρονο και σημαντικό δίκτυο ανεφοδιασμού.