Taxi & Driver
Αλλαγή μπαταρίας υβριδικών
Αλλαγή μπαταρίας υβριδικών

Αλλαγή μπαταρίας υβριδικών αυτοκινήτων

Οι επιδόσεις των υβριδικών αυτοκινήτων είναι ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους οδηγούς, οι οποίοι θέλουν να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν για τον τρόπο λειτουργίων των συγκεκριμένων οχημάτων.

Μία χρήσιμη, λοιπόν, γνώση που πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί σχετίζεται με την αλλαγή της μπαταρίας των υβριδικών και τους λόγους για τους αυτή η διαδικασία είναι πολύ επιζήμια στην οικονομία τους.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Έλεγχος μπαταρίας υβριδικών μέσω ειδικών προγραμμάτων

Ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούν τα συνεργεία τον έλεγχο της μπαταρία των υβριδικών οχημάτων είναι μέσω ειδικών προγραμμάτων και της θύρας OBD2.

Έτσι, γίνεται εφικτή η ανάλυση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η μπαταρία.

Ανάλογα τον κατασκευαστή, το κόστος για τον έλεγχο της μπαταρίας ξεκινά από 50 και μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 200 ευρώ.

Αλλαγή μπαταρίας υδριδικών

Ο ειδικός πρέπει να ακολουθήσει 10 απλά βήματα, ώστε να μπορέσει να αντικαταστήσει την παλιά ηλεκτρική μπαταρία με μία καινούρια.

  • Αναζήτηση θέσης μπαταρίας
  • Αποσύνδεση από παροχή ρεύματος
  • Ελεγχος ηλεκτρικής τάσης
  • Άνοιγμα κάψουλας
  • Αποσυναρμολόγηση μπαταρίας
  • Μέτρηση
  • Αντικατάσταση
  • Ψύξη
  • Τάση
  • Εγκατάσταση

Αναζήτηση θέσης μπαταρίας

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει ο ειδικός, όπως είναι λογικό, είναι να βρει την ακιρβή θέση της μπαταρίας στο εσωτερικό της καμπίνας του υβριδικού.

Συγκεκριμένα, η μπαταρία βρίσκεται μπροστά από τα πίσω καθίσματα, κρυμμένη στο τούνελ μετάδοσης. Για να έχει πρόσβαση θα πρέπει να την προσσεγγίσει από το πίσω μέρος.

Αποσύνδεση από παροχή ρεύματος

Δεύτερο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει ο ειδικός είναι να αποσυνδέσει το αυτοκίνητο από την παροχή ρεύματος. Απώτερος στόχος είναι να μπορέσει να συνεχίσει με τις ενέργειες που πρέπει, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος.

Ελεγχος ηλεκτρικής τάσης

Στη συνέχεια, το συνεργείο πρέπει να με την βοήθεια του βολτόμετρου να ελέγξει ότι δεν υπάρχει ηλεκτρική τάση στο όχημα.

Γενικά, η τάση της μπαταρίας κυμαίνεται περίπου στα 342 Volt και είναι θανατηφόρα για όποιον έρθει σε επαφή με το ρεύμα.

Για αυτό και είναι σημαντικό κατά την αλλαγή της μπαταρίας των υβριδικών να μην υπάρχει ρεύμα.

Άνοιγμα κάψουλας

Το άνοιγμα της κάψουλας είναι η αμέσως επόμενη ενέργεια του συνεργείου, το οποίο πρέπει να επιβεβαιώσει ότι οι μεμονωμένες μονάδες της μπαταρίας προστατεύονται από την υγρασία με από ένα ανθεκτικό κάλυμμα.

Αποσυναρμολόγηση μπαταρίας

Μετά το άνοιγμα της κάψουλας, ξεκινά η διαδικασία της αποσυναρμολόγησης της μπαταρίας. Για την ασφάλεια του ειδικού, πρέπει να φοράει λαστιχένια γάντια, προστασία προσώπου και τα ειδικά εργαλεία που απαιτούνται.

Μπαταρία υβριδικών οχημάτων
Μπαταρία υβριδικών οχημάτων

Μέτρηση

Κατά τη αποσυναρμολόγηση της μπαταρίας πρέπει να ελεχθεί ποια μονάδα είναι ελλατωματική, ώστε να μπορέσει να αφαιρεθεί μεμονωμένα.

Ψύξη

Στο μηχάνημα της ψύξης, ο επισκευαστής μπορεί να παρατηρήσει την συμπεριφορά των κυψελών στις εναλλαγές θερμοκρασιών και να κρίνει τον κύκλο και το χρόνο ζωής τους.

Τάση

Μόλις περάσει και ο έλεγχος μέσω του μηχανήματος της ψύξης, ο ειδικός πρέπει να μετρήσει την τάση της μονάδας. Κάθε μονάδα αποτελείται από 16 κελιά και έχει τάση περίπου 57 Volt.

Εάν ένα μεμονωμένο στοιχείο των κυψελών είναι ελαττωματικό, η μονάδα πρέπει να αντικατασταθεί, ενώ σταματά να πραγματοποιείται η περαιτέρω αποσυναρμολόγηση της μπαταρίας.

Εγκατάσταση

Σύμφωνα με το Autotriti, στο τελευταίο βήμα, ο επισκευαστής πρέπει να ανεβάσει την νέα μονάδα στο επίπεδο τάσης των υπολοίπων μπαταριών.

Ακιρβή η αλλαγή της μπαταρίας των υβριδικών

Το πρώτο υβριδικό σε παραγωγή ήταν το Honda Insight, το οποίο εμφανίστηκε τον Δεκέμβριο του 1999. Λίγα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε και το Toyota Prius, το οποίο αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις στα υβριδικά οχήματα.

Η τιμή για την αλλαγή της παλαιότερης μπαταρίας των πρώτων υβριδικών Prius κόστιζε περίπου 4.000 ευρώ. Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων και την αναβάθμιση των μοντέλων, η τιμή αυτή μειώθηκε.

Συγκεκριμένα, δεύτερη γενιά μπαταριών κόστιζε περίπου 3.000 ευρώ, ενώ η τρίτη γενιά μπαταριών της Toyota, κόστιζε περίπου 2.000 ευρώ.

Οι νέες γενιές φέρνουν και καινούριες δυνατότηες, με το πακέτο που κατασκευάστηκε από τη Sanyo, που έχει εξοπλιστεί το υβριδικό μοντέλο Ford Escape, είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα πακέτα υβριδικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, σύμφωνα και με το DailyDriven, για την νέα γενιά των μπαταριών που δημιουργούνται και κυκλοφορούν κάθε χρόνο, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την τιμή τους.

Το μόνο βέβαιο είναι η τιμή των νέω μπαραριών θα είναι πολύ μικρότερη συγκριτικά με την πρώτη γενιά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η Toyota στοχεύει να απελευθερώνει 1 εκατομμύριο υβριδικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Ως αποτελέσμα, η τιμή της αντικατάστασης της μπαταρίας θα πέσει σημαντικά.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.