Taxi & Driver
ηλεκτρονικός συμπλέκτης
Σύστημα ηλεκτρονικού συμπλέκτη για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 8%

Σύστημα ηλεκτρονικού συμπλέκτη για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 8%

Η Schaeffler έχει αναπτύξει το σύστημα E-Clutch, μια έξυπνη, αυτόματη λύση συμπλέκτη για την μετατροπή των μηχανικών κιβωτίων σε υβριδικά.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει τον συμπλέκτη είτε μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης, ή να αυτοματοποιεί πλήρως όλες τις λειτουργίες του συμπλέκτη. Αυτό επιτρέπει την χρήση διαφόρων στρατηγικών οδήγησης εξοικονόμησης καυσίμου σε οχήματα με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, από το «ρολάρισμα» έως την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη οδήγηση.

Το σύστημα E-Clutch έχει αναπτυχθεί σε τρείς βαθμίδες από την Schaeffler, ανάλογα με το απαιτούμενο επίπεδο αυτοματοποίησης. Στην έκδοση MTplus, διατηρείται η βασική αρχή της υδραυλικής μετάδοσης δυνάμεων, με την προσθήκη όμως ενός ενεργοποιητή απευθείας στην γραμμή πίεσης. Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι μειώνονται οι απαιτήσεις στους χρόνους ενεργοποίησης καθώς και στο πλήθος των ενεργοποιήσεων, με αποτέλεσμα τις μειωμένες απαιτήσεις απόδοσης.

Ακόμη και ο εν μέρει αυτοματισμός συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου κατά το «ρολάρισμα». Στη συνεχή οδήγηση, ο κινητήρας αποσυνδέεται από το σύστημα μετάδοσης κίνησης και ή απενεργοποιείται εντελώς ή λειτουργεί στο ρελαντί. Το σύστημα MTplus αποσυνδέει την μετάδοση. Ο οδηγός δίνει έμμεσα την εντολή για αυτή τη διαδικασία σηκώνοντας το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του κύκλου μέτρησης κατανάλωσης WLTP και με ρεαλιστικούς κύκλους καταναλωτών, καταγράφηκαν μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου από 2% (με τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί) έως 6% (με την απενεργοποίηση του κινητήρα). Χρησιμοποιώντας έναν βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων για επίδειξη, στη Schaeffler ισχυρίζονται ότι είναι πιθανό να επιτευχθεί εξοικονόμηση έως και 8% σε αστικές συνθήκες οδήγησης.

Στην ηλεκτρονική υλοποίηση του συμπλέκτη (clutch-by-wire), αντικαθίσταται εντελώς η μηχανική ή υδραυλική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ και του συστήματος απελευθέρωσης του συμπλέκτη. Η αντίθετη δύναμη στο πεντάλ από το σύστημα απελευθέρωσης του συμπλέκτη, η οποία δεν είναι πλέον απαραίτητη, δημιουργείται από έναν ρυθμιστή δύναμης του πεντάλ ο οποίος περιέχει έναν πρόσθετο αισθητήρα που στέλνει σήμα της θέσης του πεντάλ σε έναν ενεργοποιητή του συμπλέκτη. Ο οδηγός έτσι δεν αντιλαμβάνεται άμεσα την αυτόματη σύμπλεξη αλλά συνεχίζει να οδηγεί όπως θα οδηγούσε με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας έξυπνος ενεργοποιητής αναλαμβάνει το άνοιγμα και κλείσιμο του συμπλέκτη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, και αποτελείται από έναν βασικό ενεργοποιητή που περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά, το μοτέρ και μια άτρακτο. Ο αρθρωτός σχεδιασμός του μπορεί να εφαρμοστεί παντού, κάτι που μειώνει τους χρόνους ανάπτυξης του συστήματος και το συνολικό του κόστος.