Taxi & Driver
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ρεζέρβα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ρεζέρβα

Στην «πρίζα» η αγορά για τα εναλλακτικά καύσιμα

Στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα και την ηλεκτροκίνηση κάνει η αγορά εν όψει των ευρωπαϊκών στόχων για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% μέχρι το 2030 και της επιβολής περιορισμών στα πετρελαιοκίνητα σε μεγάλες πόλεις εντός και εκτός Ευρώπης.

Προς αυτή την κατεύθυνση η αγορά δίνει τη δική της απάντηση. Η Mercedes-Benz επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να συμμορφωθεί με τους κανόνες περί εκπομπών αερίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα, στο πλαίσιο ενός προγράμματος με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ σχεδιάζει να παρουσιάσει 10 καινούργια ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2022. Ομοίως, η BMW ξεκίνησε από νωρίς να αναπτύσσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το i3 και στη συνέχεια να κυκλοφορεί υβριδικές εκδοχές γνωστών της μοντέλων ενώ την τελευταία διετία οι πωλήσεις σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επιχειρεί να μυήσει τους Άραβες στα μυστικά της ηλεκτροκίνησης σε μια προσπάθεια να τους αποσπάσει από την πρωτοκαθεδρία του πετρελαίου.

Η εταιρεία ήδη έχει ξεκινήσει να λαμβάνει παραγγελίες για το σεντάν Model S και το σπορ αυτοκίνητο Model X ενώ σχεδιάζει να ανοίξει συνεργεία και καταστήματα στη Μέση Ανατολή.

Η ελληνική αγορά δίνει τη δική της απάντηση

Η Audi, η BMW, η Mercedes, η VW και η Volvo διαθέτουν τα πλέον «καθαρά» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους ελληνικούς δρόμους. Πολλά μοντέλα τους εκπέμπουν ρύπους (CO2) κάτω από τα 60 γραμμάρια στο χιλιόμετρο, ποσοστό που θεωρείται αρκετά χαμηλό για τα σημερινά δεδομένα. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα απαλλάσσονται και από τα τέλη κυκλοφορίας (δεν πληρώνουν όσα μοντέλα έχουν ρύπους κάτω από τα 90γρ/χλμ) και ουσιαστικά βρίσκονται ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αποτελούν τον προπομπό όλων αυτών που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Ξεχωρίζουν τα μοντέλα της BMW i3, το Smart Fortwo και το Smart Forfour και τα VW e-up και VW e-Golf, ενώ το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η ανυπαρξία σταθμών φόρτισης.

Πρωτοβουλίες από τις αρχές για την εναλλακτική μετακίνηση

Ο δήμαρχος του Λονδίνου έχει ήδη εξαγγείλει τον αποκλεισμό των diesel ταξί από την πόλη φέτος, αλλά και την επιβολή έξτρα φόρων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα γενικότερα, ενώ σύμφωνα με το Reuters, μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι, η Στουτγάρδη, η Αθήνα, οι Βρυξέλλες και η Μαδρίτη, προτείνουν απαγορεύσεις, πρόστιμα και περιορισμούς ιδιαίτερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Παράλληλα, μέτρα περιορισμού των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σχεδιάζει να λάβει το Πεκίνο. Η αρχή θα γίνει την αντικατάσταση των 70.000 ταξί με την παράλληλη δημιουργία υποδομών όπως είναι η επέκταση του δικτύου φόρτισης.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.