Taxi & Driver
Σπίρτζης
Σπίρτζης: Το ΔΝΤ με την τροπολογία θα τίναζε στον αέρα τις αστικές μεταφορές

Σπίρτζης: Το ΔΝΤ με την τροπολογία θα τίναζε στον αέρα τις αστικές μεταφορές

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά την Παρασκευή, λίγες ώρες μετά την απόσυρση της τροπολογίας για την ελάχιστη μίσθωση στα ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρω ότι χθες μιλήσατε αργά στη Βουλή. Να ξεκινήσουμε με αυτό που συζήταγα και με τον κύριο Λυμπερόπουλο. Τελικά γιατί πήγε να βγει πάλι από την πίσω πόρτα η ιστορία αυτή της Uber, ενώ είχε θεσμοθετηθεί και υποτίθεται υπήρχε και συμφωνία με τους θεσμούς σε πρώτο στάδιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπήρχε από πέρυσι τον Μάιο. Το θέμα, ενώ δεν ήταν στα προαπαιτούμενα, άνοιξε ξανά σε πρώτη φάση από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και στη συνέχεια από όλους όσους συμμετέχουν στους Θεσμούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α! Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το έβαλε καταρχήν το θέμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι! Καταρχήν ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλα τα καλά από εκεί προέρχονται…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η πρόβλεψη και η πρόταση που είχαν, ήταν οι τρεις ώρες ελάχιστης μίσθωσης να γίνουν μία για όλη την Ελλάδα και μηδέν για τη νησιωτική. Αυτό σήμαινε κ. Σχινά με δύο λόγια, ότι η νομοθεσία των αστικών μεταφορών τιναζόταν στον αέρα, μηδενιζόταν. Γιατί προφανώς και τα ταξί και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς στη συνέχεια, θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιούν όσοι έχουν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό, χωρίς όμως τις προβλέψεις, τις προδιαγραφές, τον έλεγχο, που πρέπει να έχουν οι αστικές συγκοινωνίες, οι αστικές μεταφορές. Πιστεύω ότι αυτό ήταν μία μάχη που δόθηκε και που κερδήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό με τις προβλέψεις που έχουμε στο σχέδιο νόμου του Μεταφορών. Και οι όποιες, αν θέλετε, στρεβλώσεις που υπάρχουν στην αγορά, ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα, που θα έχουμε για τους τέσσερις μήνες μισή ώρα, μπορούν να αντιμετωπιστούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάνω από μισή ώρα η μίσθωση για να είναι νόμιμη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί κάτω από μισή ώρα θα πρέπει ο άλλος να μισθώσει μόνο ταξί. Δεδομένου της μεγάλης κίνησης, που υπάρχει στη νησιωτική χώρα, εξαιρείται Κρήτη και Εύβοια από τη συγκεκριμένη απόφαση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιατί είναι μεγάλα νησιά. Είχαμε ζητήσει την εξαίρεση της Ρόδου, της Κέρκυρας και της Μυτιλήνης. Δεν έγινε αυτό αποδεκτό από τους θεσμούς και καταλήξαμε στη συμφωνία που γνωρίζετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα μεγάλο θέμα, το οποίο μπήκε πάλι από το παράθυρο, αυτό ουσιαστικά της νομιμοποίησης σημαντικού μέρους του έργου της Uber, η οποία ως γνωστόν ούτε φόρους πληρώνει, τουλάχιστον η εταιρεία, αλλά ούτε και η εταιρεία μιας και είναι πολυεθνική, αλλά ούτε και αυτοί που δουλεύουν για την Uber ήταν γνωστοί. Το θέμα το έχουμε αναλύσει πολλές φορές, οι φίλοι ακροατές της εκπομπής το ξέρουν καλά, ήταν όλα αυτά, τα οποία είχαν οδηγήσει στο να μην είναι νόμιμη η δραστηριότητα της Uber, αλλά μόνο κάτω από πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, για μισθώσεις άνω των τριών ωρών. Τελικά υπήρχαν οι αλλαγές που ακούσατε. Μόνο για 30 λεπτά plus μεταφέρεται η δυνατότητα μόνο στα νησιά του Αιγαίου και για τους τέσσερις μήνες του καλοκαιριού. Δεν ξέρω Κύριε Υπουργέ αν θέλετε να συμπληρώσετε κάτι άλλο για την Uber.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι κύριε Σχινά για την Uber δε θέλω, αλλά, δείχνει όλο αυτό το γεγονός και η διαπραγμάτευση που έγινε και στο συγκεκριμένο θέμα, μιας που έχουμε και συζητάμε και την πρότασή δυσπιστίας και μεγάλα εθνικά θέματα και επιτυχίες που έχει η ελληνική κυβέρνηση, το τι σημαίνει να ανακτήσεις την εθνική σου κυριαρχία, που κάποιοι, έδωσαν.

Μπορείτε να ακούσετε το ηχητικό της συνέντευξης εδώ:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.