Στην αλλαγή του τρόπου εξέτασης των διπλωμάτων οδήγησης και στο νέο σχέδιο νόμου για τις μεταφορές αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο CNN Greece, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Σε αυτή, ξεχωρίζει η αναφορά του ότι «σε κάθε γωνιά της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών βρίσκουμε γκρίζες ή μαύρες ζώνες» και οι παθογένειες που εντοπίστηκαν στην ηλεκτρονική καταγραφή των ΙΚΤΕΟ και των εισαγόμενων αυτοκινήτων.
Η συνέντευξη
CNN Greece: Κύριε Υπουργέ όμως μέσα στο 2018, έχουμε και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης.
Υπουργός: Είναι ένα σχέδιο νόμου, που είναι σε επεξεργασία αυτή τη στιγμή. Είναι γνωστό σε όλους ότι στις υπηρεσίες που δίνονται εξετάσεις σε όλη την Ελλάδα για την άδεια οδήγησης δεν έχουμε τις καλύτερες συνθήκες. Δεν έχουμε τις διαφανέστερες συνθήκες. Γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν φαινόμενα χρηματισμού στην καλύτερη περίπτωση. Υπάρχουν καταγγελίες ότι κάποιες άδειες οδήγησης δεν έπρεπε να έχουν δοθεί. Το βέβαιο είναι ότι δεν έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε να έχουμε, δηλαδή πολίτες που να ξέρουν να οδηγούν, ή ένα σύστημα που θα λειτουργεί με αντικειμενικότητα και διαφάνεια.
Δεν μπορούμε να κλείνουμε άλλο τα μάτια, και σαν κοινωνία και σαν Πολιτεία. Άρα θα πάμε σε μία άλλη λογική για τις εξετάσεις των αδειών οδήγησης. Σε αυτό χρειάζεται συστράτευση και των πολιτών. Πρέπει η πολιτεία να λάβει τα μέτρα, ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, άλλες διαδικασίες. Πρέπει και οι πολίτες να μην ενδίδουν στα κυκλώματα και στους εξεταστές που είναι στη λογική που είναι σήμερα και αυτό θα επιχειρήσουμε να το κάνουμε μαζί με την αλλαγή πάρα πολλών πραγμάτων στο χώρο των μεταφορών, της Οδικής Ασφάλειας, του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, των στρεβλώσεων που βρήκαμε.
Πιστέψτε με είναι πολλές, πάρα πολλές. Σε κάθε γωνιά της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών βρίσκουμε γκρίζες ή μαύρες ζώνες και θεωρώ ότι στο σχέδιο, που σε μία εβδομάδα περίπου, θα συζητάμε στο ελληνικό κοινοβούλιο, θα αναδειχτούν όλα αυτά τα πράγματα και θα αναδειχθεί και ποιος έχει ευθύνες, γιατί δημιούργησαν τις γκρίζες ζώνες.
Να σας πω ένα παράδειγμα: Όταν έγιναν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στο υπουργείο υπήρχε σύστημα online επιτήρησης της δουλειάς των ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Το σύστημα αυτό έκλεισε με υπουργική απόφαση. Αν δείχνει κάτι αυτό, εμείς δείχνουμε ότι είμαστε ακριβώς στον αντίποδα αυτής της λογικής και αυτής της πολιτικής. Το ίδιο ισχύει με τα ταξί. Το ίδιο ισχύει με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Έχουμε καταγγελίες πολιτών που αγόρασαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και όταν πήγαν στην αντιπροσωπεία κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει αν αυτό το αυτοκίνητο είναι «μαϊμού», όπως λέμε, πλαστό και αυτοκίνητο ή όχι. Ξέρουμε τι γίνεται με τις εισαγωγές αυτοκινήτων και πως κάποιοι επιχειρούν να εισάγουν φθηνότερα αυτοκίνητα, αλλάζοντας τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Πώς τα πουλάνε ακριβότερα ξανα-αλλάζοντας τα χιλιόμετρα στα κοντέρ και μία σειρά από στρεβλώσεις που υπάρχουν, που θα διορθωθούν.
Είναι ντροπή να υπάρχουν οι ουρές που υπάρχουν στα γκισέ των Περιφερειών στις αντίστοιχες υπηρεσίες. Είναι ντροπή να υπάρχουν άνθρωποι που διεκπεραιώνουν ή εταιρείες που διεκπεραιώνουν τέτοιου είδους συναλλαγές. Άρα, αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι οι πολίτες να εξυπηρετούνται από το σπίτι τους, από την εργασία τους, μέσω διαδικτύου και να καταργηθεί επιτέλους η ουρά. Να καταργηθεί η γκρίζα ζώνη, να καταργηθεί ο μεσολαβητής και το «γρηγορόσημο».
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.