Μπορεί το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης, των ταξί και τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ τελικά να ψηφίστηκε στη Βουλή, ωστόσο η συζήτηση που προηγήθηκε μεταξύ των εισηγητών των κομμάτων ήταν έντονη και με πολλές μομφές εκατέρωθεν.
Κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολος Καραναστάσης υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά τίθενται κανόνες σε μια, μέχρι σήμερα, αρρύθμιστη αγορά, σχολιάζοντας τη στάση της αντιπολίτευσης απέναντι στο θέμα. «Κατηγορήσατε το υπουργείο Μεταφορών ότι παριστάνει το ΣΔΟΕ και ότι ζήλεψε τον ρόλο του υπουργείου Οικονομικών. Δεν είναι έτσι και το ξέρετε. Τους όρους λειτουργίας των εταιρειών του κάθε χώρου τους θέτει το αρμόδιο υπουργείο και τα συναρμόδια υπουργεία εκτελούν τους ρόλους που τους αναλογούν. Αλίμονο αν για παράδειγμα η αστυνομία νομοθετούσε τον Ποινικό Κώδικα, επειδή συλλαμβάνει τους παραβάτες. Τώρα αν θα προτιμούσατε να μην νομοθετούν κανόνες, ώστε τα κέρδη των συγκεκριμένων επιχειρήσεων να φεύγουν αφορολόγητα προς φορολογικούς παραδείσους, πείτε το καθαρά» είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Δεν κλείνουμε ούτε διώχνουμε εταιρείες που αναφέρονται, είτε αυτή είναι η Uber είτε η Βeat ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο χώρο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Το πλαίσιο λειτουργίας τους ορίζουμε, όπως είναι δικαίωμα και υποχρέωση της πολιτείας».
«Είναι σαφές πως στην κυβέρνηση, το μόνο που σας ενδιαφέρει γι’ αυτό το νομοσχέδιο είναι πώς θα διαχειριστείτε τις διάφορες υποσχέσεις, που δώσατε στον παρελθόν σχετικά με την Uber και την Beat» ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ Κώστας Καραμανλής και εξήγησε για τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Εμείς από την πρώτη στιγμή ως Νέα Δημοκρατία υπογραμμίσαμε ότι άλλο είναι η Uber και άλλο είναι η Beat. Η πρώτη χρησιμοποιεί μη επαγγελματίες οδηγούς, στηρίζεται στον αθέμιτο ανταγωνισμό και βρίσκεται νομικά σε μια γκρίζα ζώνη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι δεύτεροι συνεργάζονται αποκλειστικά με επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Μάλιστα, είναι πάρα πολλοί αυτοί». Παράλληλα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποκομίσει μερικές ψήφους από μερικούς συνδικαλιστές και, τελικά, αυτό που κάνει είναι να κλείνει το μάτι στην Uber.
Για παλαιοκομματική συμπεριφορά, κατηγόρησε την κυβέρνηση ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης, που σημείωσε ότι είναι άλλο η Beat και άλλο είναι η Uber. «Η Beat είναι μία εφαρμογή που αναπτύχθηκε από ελληνικά μυαλά, εξυπηρετεί οκτώ χιλιάδες επαγγελματίες οδηγούς ταξί και έχει προσφέρει υπηρεσίες σε πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους του Λεκανοπεδίου. Η Uber κάνει στην πραγματικότητα υποκλοπή μεταφορικού έργου και ορθά το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης την καταδίκασε» επεσήμανε ο κ. Μανιάτης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να τους βάλει όλους στο ίδιο τσουβάλι. «Η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι έχουμε καταθέσει μία τροπολογία για την Beat και δηλώνουμε ότι θα αξιολογήσουμε στο συγκεκριμένο άρθρο τη στάση μας με βάση τη συμπεριφορά του υπουργού αναφορικά με την τροπολογία. Όμως, σε κάθε περίπτωση, στηρίζουμε όλες τις καινοτομίες από οπουδήποτε και να προέρχονται, οι οποίες βελτιώνουν την ποιότητα παροχής επιβατικού έργου από τα αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, ενώ καταδικάζουμε απολύτως αυτούς που υποκλέπτουν μεταφορικό έργο από τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ή οδηγούς ταξί. Και βεβαίως, θα καταψηφίσουμε όλες αυτές τις διατάξεις που μειώνουν και τη μίσθωση του οχήματος από την Uber από τις έξι στις τρεις ώρες» τόνισε.
«Οι αυτοαπασχολούμενοι στον κλάδο των μεταφορών, σε συνθήκες απελευθέρωσης, θα βρίσκονται σε συνθήκες ολοένα μεγαλύτερης εξάρτησης από τα μονοπώλια που αντικειμενικά συγκεντρώνουν τη μεγάλη μάζα του μεταφορικού έργου» είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης και πρόσθεσε ότι «ελεύθερη αγορά σημαίνει ισχυροποίηση των μονοπωλίων, αθέμιτος ανταγωνισμός, καταστροφή των μικρών και πολύ περισσότερο των αυτοαπασχολουμένων». «Οι όποιες ρυθμίσεις που κατά καιρούς θεσπίζονται ή που παραμένουν ακόμη από το παρελθόν, δεν μπορούν να προστατέψουν του αυτοαπασχολούμενους. Αυτοί μπορούν να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στον αγώνα τους κι όχι, βέβαια, στις κούφιες αντιπαραθέσεις των κομμάτων, του κεφαλαίου ή πολύ περισσότερο, στις εναλλαγές τους στην κυβέρνηση ή στη δημαγωγία τους» συμπλήρωσε.
«Η ενίσχυση του πλαισίου για την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού και της εύρυθμης λειτουργίας της συγκεκριμένης αγοράς κρίνεται αναγκαία καθώς για πρώτη φορά θα αποσαφηνιστεί το πεδίο δράσης των ξένων εταιρειών που κατέχουν δικαίωμα και παρέχουν μεταφορικό έργο χωρίς να εδρεύουν στην Ελλάδα και χωρίς να έχουν ουσιαστική και φορολογική σχέση με τον τόπο στον οποίο παρέχουν τις υπηρεσίες» είπε ο ειδικός αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιώργος Λαζαρίδης και πρόσθεσε ότι «για πρώτη φορά αντιμετωπίζεται ως ένας αναπτυξιακός κλάδος, αυτός των δημόσιων μεταφορών που κάποιοι άρχισαν να επηρεάζουν μέσω άμεσων ή έμμεσων εκπτώσεων την εύρυθμη λειτουργία του αλλάζοντας τους όρους της αγοράς».
«Συμπάσχουμε με τους οδηγούς ταξί. Η μείωση του εισοδήματος των πολιτών έχει σαν συνέπεια να θεωρείται πλέον το ταξί πολυτέλεια. Ξέρουμε και βλέπουμε οδηγούς να περιμένουν στις πιάτσες νύχτες ολόκληρες για να βγάλουν ένα μεροκάματο των 10 και των 20 ευρώ. Αιτία, όμως, αυτού του φαινομένου δεν είναι η μία οποιαδήποτε ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία μάλιστα διαφημίζει και τις ίδιες υπηρεσίες και βοηθάει και στην αύξηση του μεροκάματου των ταξιτζήδων» είπε ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Μάριος Γεωργιάδης και πρόσθεσε πως «αν η κοινότητα των ταξιτζήδων αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες, αυτό θα είναι και προς δική τους βοήθεια». Σημείωσε όμως, ότι δεν μπορεί οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία να αποτελεί μονοπώλιο.
«Έχουμε να κάνουμε με ένα νέο προϊόν στην αγορά. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι προφανές ότι στην αγορά και σε κάθε επιμέρους λειτουργία και έκφραση θα έχουμε αλλαγές. Η φοβική αντιμετώπιση, προφανώς, δεν βοηθάει και η άμυνα χαρακωμάτων, προφανώς, δεν λύνει προβλήματα και δεν ρυθμίζει, έτσι όπως έχουμε υποχρέωση να ρυθμίσουμε» είπε ο βουλευτής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης. Σημείωσε δε ότι η δημιουργία και η ένταση μιας ιδιότυπης βεντέτας, που φάνηκε να υπάρχει μεταξύ της συγκεκριμένης επιχείρησης που παρέχει συγκεκριμένες υπηρεσίες και του υπουργείου, δεν βοηθά στο να επιλύσουμε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που, αν δεν το λύσουμε τώρα, θα το βρούμε μπροστά μας διογκωμένο και πιθανώς παραμορφωμένο.
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.