Taxi & Driver
ΟΑΣΘ ταξί
ΟΑΣΘ και ελεγχόμενη στάθμευση… ευνοούν τα ταξί

ΟΑΣΘ και ελεγχόμενη στάθμευση… ευνοούν τα ταξί

Η μετακίνηση των πολιτών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αποτελούσε ανέκαθεν ένα βασικό πρόβλημα της πόλης. Ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, προκαλείται συνωστισμός τόσο στους δρόμους όσο και στα αστικά λεωφορεία, που αποτελούν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Τα παραπάνω συμπληρώνει η δυσκολία εξεύρεσης πάρκινγκ καθώς και οι αυξημένοι πλέον χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης, που ορισμένες φορές δεν συμφέρουν οικονομικά τους οδηγούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί Θεσσαλονικείς να προτιμούν όπως λένε, το ταξί για τη μετακίνησή τους.

Ο κ. Πασχάλης βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του ταξί εδώ και οκτώ χρόνια. Όπως περιγράφει, από τότε που άλλαξε το καθεστώς του ΟΑΣΘ, ο κόσμος που συνωστίζεται σε στάσεις αλλά και μέσα στα αστικά λεωφορεία, έχει αυξηθεί κατά πολύ. Απόρροια αυτού, είναι να αυξηθεί σ’ ένα βαθμό η… δουλειά των ταξιτζήδων. «Υπάρχουν μέρες που μαζεύουμε πελάτες από τις στάσεις, λόγω των αυξημένων ωρών αναμονής. Έχει τύχει να μου πει πελάτισσα πως περίμενε το αστικό για 40 λεπτά και τελικά δεν κατάφερε να επιβιβαστεί, λόγω του αυξημένου κόσμου που βρισκόταν μέσα σε αυτό». Όπως υποστηρίζει ο Πρόεδρος του Σωματείου Κλήμης Λεοντιάδης, «αν αργεί το λεωφορείο ή είναι γεμάτο, ο κόσμος παίρνει ταξί προκειμένου να μη χάσει το ραντεβού, τη δουλειά του ή ακόμα ακόμα να μην… ξεπαγιάσει από το κρύο, όπως έγινε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας». Βέβαια, ο κ. Λεοντιάδης υποστηρίζει πως δεν πρόκειται για ένα φαινόμενο που αύξησε σημαντικά τη δουλειά στον κλάδο, καθώς «ο κόσμος εξακολουθεί να μην έχει λεφτά. Για κοντινές αποστάσεις -των 3,5 ευρώ- θα πάρει ταξί για τις πιο μακρινές, θα το σκεφτεί».

«Δεν έχουν μάθει να πληρώνουν»

Βέβαια, όπως διαπιστώνουμε, ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί τους πολίτες στις… πιάτσες των ταξί, είναι η έλλειψη πάρκινγκ και οι χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. «Η χρήση του συστήματος αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, από τις 15 Ιανουαρίου που άρχισε να λειτουργεί», υποστηρίζει η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Άννα Αγγελίδου. Παράλληλα όμως, η ίδια τονίζει πως για την ώρα το σύστημα δεν αξιοποιείται από τους πολίτες όπως θα έπρεπε διότι «οι επισκέπτες στο κέντρο της πόλης δεν έχουν μάθει να πληρώνουν όλα αυτά τα χρόνια, διότι η δημοτική αστυνομία είχε καταργηθεί για περίπου τρία χρόνια και η ΕΛ.ΑΣ δεν επαρκούσε», εξηγεί. Να σημειώσουμε πως το κόστος της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 1,70/ώρα και παραμένει σταθερό όλα αυτά τα χρόνια διότι αυτό το αντίτιμο ορίζει ο όρος της σύμβασης του αναδόχου που έδωσε τότε την καλύτερη προσφορά.

Όπως μας λένε οι πολίτες, επιλέγουν να μειώσουν κάποιο άλλο έξοδο, ώστε να κερδίσουν μια πιο ξεκούραστη μετακίνηση αλλά και χρόνο. «Σε έκτακτες περιπτώσεις χρησιμοποιώ ταξί γιατί δεν μπορώ να εμπιστευθώ τα αστικά» υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Βλάχος και συμφωνεί μαζί του η Κατερίνα Δεληγιαννίδου λέγοντας πως «στην καθημερινότητά μου χρησιμοποιώ αρκετά το ταξί, σπάνια το αστικό κι ακόμη πιο σπάνια το αυτοκίνητο. Δεν με εξυπηρετούν οι ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης, δεν έχω καταλάβει ακριβώς πως λειτουργούν και σίγουρα δεν είμαι η μόνη».

Ασύμφορα τα παρκόμετρα

«Δύο ώρες σε έναν ελεγχόμενο χώρο στάθμευσης κοστίζουν όσο και η ελάχιστη χρέωση στο ταξί. Οπότε αν υπολογίσεις και τη βενζίνη προτιμώ να πάρω ταξί για να κατέβω στο κέντρο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μιχαλόπουλος. Την ίδια άποψη έχει και ο Κώστας Μπακής σύμφωνα με τον οποίο «Τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και η κατάσταση που επικρατεί δεν με εξυπηρετούν. Το αυτοκίνητο το παίρνω σπάνια λόγω κίνησης γι΄ αυτό τις περισσότερες φορές επιλέγω το ταξί». Όπως μας λένε, οι πολίτες επιλέγουν να μειώσουν κάποιο άλλο έξοδο, ώστε να κερδίσουν μια πιο ξεκούραστη μετακίνηση αλλά και χρόνο.

«Μας συμφέρει η κακή λειτουργία του ΟΑΣΘ»

Οι κερδισμένοι, φυσικά, της υπόθεσης είναι οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί. Όπως μας λέει ο οδηγός ταξί Σωτήρης Γούτης «Συχνά άτομα άγνωστα μεταξύ τους που περιμένουν στη στάση και έχουν κοινό προορισμό συμφωνούν και μοιράζονται ένα ταξί, ώστε να αποφύγουν το αστικό», ενώ ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας «Κατανοώ τον κόσμο. Στην προσωπική μου ζωή πολλές φορές αφήνω το αυτοκίνητό μου και χρησιμοποιώ ταξί γιατί θα μου κοστίσει ακριβότερα η βενζίνη και το αντίτιμο στους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης αφού πάρκινγκ σπάνια βρίσκεις πλέον».

Έλενα Καραβασίλη, karfitsa.gr


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.