Taxi & Driver
Octavia RS
Νέα Skoda Octavia RS TDI

Νέα Skoda Octavia RS TDI

To AutoΤρίτη παρουσιάζει την έκδοση RS της Skoda Octavia, που συνδυάζει τα οικογενειακά χαρίσματα που χαρακτηρίζουν όλη τη σειρά του μοντέλου πασπαλισμένα με πολύ σπορ DNA.

What is new
– 2,0 diesel με 184 PS
– Καίει 7,9 λτ./100 χλμ.
– Κοστίζει 36.000 ευρώ

Ας το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: εκδόσεις με ακρωνύμια RS, ST, QV, TS, κτλ. αποτελούν ειδικές εκδόσεις που δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό, αλλά σε «ψαγμένους» οδηγούς που ξέρουν ακριβώς τι ψάχνουν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για αυτό. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της Octavia RS. Φυσικά και πρόκειται για ένα οικογενειακό μοντέλο, με τεράστιους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, όμως την ίδια ώρα είναι ένα μοντέλο «στημένο» ώστε όταν ο οδηγός βρεθεί στην κατάλληλη στιγμή, να μπορεί να πατήσει τέρμα γκάζι και να το απολαύσει. Ας το δούμε λοιπόν από πιο κοντά…

Με 36.000 ευρώ 
Στη μία και μοναδική έκδοση που προσφέρεται, η Skoda Octavia RS κοστίζει 36.000 ευρώ, τιμή η οποία συνάδει με το value for money χαρακτήρα της τσεχικής εταιρείας. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και ουσιαστικά δεν λείπει κάτι.

Εσωτερικό: Τεράστια και με σπορτίφ πινελιές

Το εσωτερικό -όπως σωστά υποψιάζεστε- δεν διαφέρει από αυτό των υπολοίπων εκδόσεων και φέρει τις απαραίτητες σπορ πινελιές, όπως το σπορ τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος και τις κόκκινες ραφές, καθώς και μερικές ακόμη στην «φούσκα» του επιλογέα. Τα αλουμινένια πεντάλ και τα καλά σε στήριξη μπάκετ καθίσματα συμπληρώνουν τις διαφορές αυτής της έκδοσης, η οποία κατά τα άλλα διατηρεί το πρακτικό και καλαίσθητο προφίλ των υπολοίπων, με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα να ξεχωρίζει.

Οι χώροι είναι τεράστιοι και εδώ, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους άφθονο χώρο για τα πόδια και επαρκή για τα κεφάλια τους, ενώ ο «σπηλαιώδης» χώρος αποσκευών έχει όγκο 590 λίτρα ή 568 λίτρα με ρεζέρβα.

Κινητήρας: Το DSG ταιριάζει με τον κινητήρα

Κάτω από το καπό της Octavia RS βρίσκεται ένα γνώριμος κινητήρας του γκρουπ, ο 2,0 TDI των 184 ίππων των 380 Νm ροπής, η οποία περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου (6 σχέσεων). Στην πράξη, λείπει μεν η εκρηκτικότητα και η «διάρκεια» της βενζίνης, ωστόσο η πλούσια ροπή του κινητήρα προσφέρει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και παράλληλα, γεμίζει γρήγορα το στροφόμετρο. Εδώ μάλιστα και το DSG έρχεται να «καλύψει» το μικρό εύρος περιστροφής του diesel. Κατά τα άλλα, οι επιδόσεις που χαρίζει στο αμάξωμα των 1.465 κιλών είναι αντιπροσωπευτικές του σπορ χαρακτήρα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μόλις σε 7,2 δλ.. Η κατανάλωσή του είναι άλλο ένα θετικό ανά περίπτωση στοιχείου του και αυτό γιατί εκείνη καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την επιλεγμένη θέση στο Performance Mode Select σύστημα. Στην θέση Eco ως η πιο οικονομική, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 7,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες όμως υπό πίεση και στη θέση Sport, μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 13,0 λτ./100 χλμ.. Σε νορμάλ συνθήκες η κατανάλωση των 7,9 λτ./100 χλμ. είναι μια καλή τιμή αναλογικά.

Οδική συμπεριφορά: Και σπορ, και limo

Επαναλαμβάνουμε τον τίτλο του άρθρου, γιατί αυτό είναι ουσιαστικά η έκδοση της Octavia που δοκιμάζουμε. Ένα οικογενειακό δηλαδή μοντέλο με έντονο σπορ χαρακτήρα. Πιο αναλυτικά, η ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) είναι σφιχτά ρυθμισμένη και φέρνει το αμάξωμα 15 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος, ενώ, ο συνδυασμός με τις 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου, ενισχύει το «Racing Skoda» προφίλ. Επιπλέον, το σύστημα Performance Mode Select είναι ένα σύστημα παραμετροποίησης της οδικής της συμπεριφοράς και «επεμβαίνει» στην λειτουργία και τον ήχο του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού και το DSG, με κάθε μία από τις 5 επιλογές (Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual) να κάνει τη διαφορά. Στην θέση Εco για παράδειγμα η κατανάλωση βρίσκεται στο επίκεντρο, ενώ στο Sport οι επιδόσεις και ο ήχος. Σε αυτήν τη ρύθμιση η Octavia RS θα στρίψει γρήγορα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από τον οδηγό της, ο οποίος το μόνο που πρέπει να προσέξει είναι η τάση υποστροφής λόγω της αυξημένης ροπής σε κλειστές, χαμηλής πρόσφυσης στροφές. Η αίσθηση που λαμβάνει είναι καλή γενικά, με το τιμόνι να είναι πιο ελαφρύ, το ίδιο πληροφοριακό αλλά όχι τόσο άμεσο στις πιο ήπιες της Sport, ρυθμίσεις. Tα φρένα έρχονται να συμπληρώσουν την πολύ καλή της εικόνα, όντας αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση και αντοχή.

Η άποψη του AutoΤρίτη

+ Σπορ εμφάνιση και χαρακτήρας, ποιότητα, χώροι, επιδόσεις
– Τιμή αγοράς, κατανάλωση υπό πίεση, συντηρητική σχεδίαση πίσω μέρους
Η Οctavia στην έκδοση RS είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει με μοναδικό τρόπο την πρακτικότητα και τον σπορ χαρακτήρα, με χαμηλή κατανάλωση στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 184 ίππων. Η τιμή των 36.000 ευρώ είναι καλή για αυτούς που ξέρουν τι αναζητούν…


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.