Λίγο αφότου ανέλαβε τα ηνία της Uber Technologies τον Σεπτέμβριο, ο Ιρανοαμερικανός Ντάρα Κοσροβάσχι είπε στους υπαλλήλους του να προετοιμαστούν για ένα επώδυνο εξάμηνο.
Η εταιρεία βρίσκεται στο επίκεντρο ερευνών που έχουν να κάνουν με πιθανές δωροδοκίες, χρήση παράνομου λογισμικού, αμφισβητήσιμες πρακτικές χρέωσης καθώς και κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Φαίνεται ότι ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά που εκτόξευσαν την Uber αρχικά, δηλαδή μια τάση αδιαφορίας προς τους κανόνες με ένα μείγμα αγριότητας και παράνοιας, έχουν κινητοποιήσει δυνάμεις που τώρα τραβούν την εταιρεία πίσω στη γη.
Η Uber βρίσκεται στο επίκεντρο τουλάχιστον πέντε ερευνών για εγκληματικές ενέργειες. Το Bloomberg έμαθε ότι οι Αρχές κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το αν η Uber παραβίασε αμερικανικούς νόμους σχετικά με τη διαφάνεια της τιμολόγησης. Παράλληλα αξιωματούχοι διερευνούν το ρόλο που μπορεί να έπαιξε η εταιρεία στην φερόμενη κλοπή σχεδίων και άλλων εγγράφων από το πρόγραμμα ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων της Alphabet. Επιπλέον η Uber αντιμετωπίζει μια σειρά από δεκάδες αγωγές, μια εκ των οποίων προέρχεται από την μητρική της Google, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο.
Κάποιες κυβερνήσεις, διαισθανόμενες την αδυναμία της εταιρείας, προχωρούν στην απαγόρευση της εφαρμογής της. Το Λονδίνο, μια από τις πιο κερδοφόρες περιοχές της εταιρείας, προχώρησε στην απαγόρευση της υπηρεσίας λόγω «έλλειψης εταιρικής υπευθυνότητας» και ειδικά λόγω ενός λογισμικού με την ονομασία Greyball, το οποίο βρίσκεται υπό έρευνα και στις ΗΠΑ. Η Uber έχει δηλώσει ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα στο Λονδίνο όπως έχει κάνει σε άλλες χώρες και ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί στην βρετανική πρωτεύουσα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης που έχει υποβάλει. Η Βραζιλία σχεδιάζει έναν νόμο που μπορεί να καταστήσει την υπηρεσία παράνομη ή στην καλύτερη περίπτωση να την συμπεριλάβει στις εταιρείες ταξί της χώρας, κάτι που είναι σχεδόν το ίδιο προσβλητικό στα μάτια της Uber.
Συνεντεύξεις με περισσότερα από μια ντουζίνα στελέχη της Uber, μεταξύ των οποίων και γενικοί διευθυντές τμημάτων, περιγράφουν μια νοοτροπία που επικρατούσε στην εταιρεία: Ο νόμος έπρεπε πάντα να δοκιμάζεται. Ο Τράβις Καλάνικ, ιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Uber δημιούργησε το νομικό τμήμα της εταιρείας με αυτήν ακριβώς τη λογική. Αυτή η προσέγγιση δημιούργησε ένα πνεύμα αδιαφορίας για τους κανονισμούς που έχει «πνίξει» την εταιρεία σε δικαστικές διαμάχες και έρευνες από τις Αρχές, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας που ζήτησαν να μην κατονομαστούν.
Ο Κάλανικ διαμόρφωσε αυτή την κουλτούρα στην εταιρεία προσλαμβάνοντας στελέχη που ήταν πρόθυμα να είτε να ξεπεράσουν τα νομικά όρια, είτε να κοιτάξουν από την άλλη μεριά όταν αυτό γινόταν. Η Σέιλ Γιου, η εδώ και πολλά χρόνια επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας της Uber που σύντομα θα φύγει από την εταιρεία, είχε παρόμοιες αντιλήψεις με το επικεφαλής της. «Λέω στην ομάδα ότι δεν είμαστε εδώ για λύσουμε νομικά προβλήματα. Είμαστε εδώ για να λύσουμε επιχειρηματικά προβλήματα. Ο νόμος είναι το εργαλείο μας», είχε δηλώσει παλαιότερα σε μια συνέντευξή της.
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.