Taxi & Driver

«Η αγορά ταξί είναι αγορά θέσης εργασίας»

Η κ. Γεωργία Κατσά, διευθύντρια της επιχείρησης TAXI ΚΑΤΣΑ, δίνει τη δική της εκδοχή για την πορεία του κλάδου και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν για την περαιτέρω ανάπτυξή του.

 

T&D: Ποιοι είναι οι συνηθέστεροι λόγοι που σας λένε οι πελάτες ότι επέλεξαν να στραφούν στην αγορά του ταξί τα τελευταία χρόνια;

Γ.Κ: Η αγορά του ταξί, όπως και το σύνολο των επαγγελμάτων τα τελευταία χρόνια, έχει πληγεί από τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα. Ωστόσο, εξακολουθεί να αποτελεί μια καλή επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς διαθέτει χαμηλό ρίσκο επένδυσης και προϋποθέτει τη διάθεση ατομικής επιχειρηματικότητας. Ειδικά το δεύτερο, συνιστά έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους κάποιος απευθύνεται στην αγορά του ταξί, από τη στιγμή που ξέρει πως η επαγγελματική του πορεία και τα εισοδήματά του θα βρίσκονται αποκλειστικά στα δικά του χέρια. Η ανεργία, λοιπόν, και το επαγγελματικό αδιέξοδο είναι δύο παράγοντες που έχουν στρέψει πολύ κόσμο στην αγορά του ταξί.

T&D: Την εποχή των μνημονίων, βλέπετε ανοδική ή καθοδική τάση στην πορεία του επαγγέλματος, όσον αφορά τον κόσμο που το επιλέγει σαν βασικό επάγγελμα;

Γ.Κ: Η αγορά ενός ταξί ουσιαστικά είναι αγορά θέσης εργασίας. Εξαρτάται μόνο από την αποδοτικότητα και την όρεξη για δουλειά του αυτοκινητιστή. Οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν δεν εγγυώνται εύκολο ή γρήγορο πλουτισμό, αλλά ένα εγγυημένο εισόδημα στα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης. Η σχετική σταθερότητα που προσφέρει, επομένως, η συγκεκριμένη επιλογή, ωθεί αρκετούς επαγγελματίες να τη σκεφτούν ως μια καλή λύση στην οικονομική δυσπραγία που επικρατεί. Αυτό, πάντως, σίγουρα δε σημαίνει πως αποκτώντας ένα ταξί, λύνεις τα προβλήματά σου εφ’όρου ζωής. Γι’αυτό και οι επαγγελματίες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τόσο κατά την αγορά όσο και στη διαχείριση αυτής της «θέσης εργασίας» που αναφέραμε και παραπάνω.

T&D: Ποιες –νομοθετικές ή άλλες- αλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν για να βελτιωθεί η κατάσταση στον τομέα;

Γ.Κ: Η σημαντικότερη νομοθετική αλλαγή πρέπει να στοχεύει στη μείωση της υποκλοπής έργου, πράγμα που βλέπουμε να συμβαίνει κατά κόρον στον τομέα των ταξί. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ευνοεί την παραβατικότητα από τους ανταγωνιστές των ταξί στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, υποβαθμίζοντας –σε πολλές περιπτώσεις- τη δουλειά των ανθρώπων που εργάζονται μεθοδικά και ακολουθώντας κατά γράμμα τα όσα ορίζει ο νόμος. Ο ταξιτζής δικαιολογημένα αισθάνεται αδικημένος από την πολιτεία, αφού ως μέσο Δημόσιας Χρήσεως όχι μόνο δεν τυγχάνει ίσης μεταχείρισης με τα άλλα μέσα, αντιθέτως αδικείται από την ανεξέλεγκτη δράση των εταιρειών της τουριστικής βιομηχανίας και της Uber. Είναι θεμιτό να υπάρχει ανταγωνισμός για να πραγματοποιούνται και οι απαραίτητες βελτιώσεις, επιβάλλεται, όμως, να υπάρχουν και ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις από όλες τις πλευρές. Όταν αυτό δε συμβαίνει, μιλάμε για ένα άνισο παιχνίδι κέρδους, που σκοπό έχει μόνο να βλάψει όσους εναρμονίζονται με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.