Taxi & Driver
λάδια, αλλαγή, κινητήρας
Γιατί σε συμφέρει να αλλάξεις λάδια την ώρα που πρέπει

Γιατί σε συμφέρει να αλλάξεις λάδια την ώρα που πρέπει

Η σωστή και έγκαιρη αλλαγή στα λάδια του κινητήρα του αυτοκινήτου προλαμβάνει τα περιττά έξοδα συντήρησης. Μην αφήνεις το αυτοκίνητο στην τύχη του, γιατί θα σε αφήσει κι αυτό… ταπί και ψύχραιμο!

Αν η αλλαγή λαδιών τη στιγμή που πρέπει θεωρείται… σωτήρια για το αυτοκίνητο, σκέψου τι ζημιά μπορεί να δημιουργήσει η καθυστέρησή της για λόγους «οικονομίας».  Μπορεί τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια να επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 30.000 χλμ., αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Το λάδι μηχανής, είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά. Αυτό που ισχύει πάντα είναι απλό. Τα λάδια στην ώρα τους, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, ο τύπος λαδιού ο σωστός, αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής, το φίλτρο να αλλάζεται κάθε φορά ή το πολύ κάθε δεύτερη αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή.

Το καλό με τα λάδια, επίσης, είναι ότι αλλάζονται εύκολα. Μία τρύπα από πάνω να βάλεις τα καινούργια, μία τρύπα από κάτω να βγάλεις τα παλιά. Ακούγεται απλό, και είναι, με μόνη εμπλοκή την αλλαγή φίλτρου, που θέλει εργαλείο και χέρι να φτάνει, αλλά και το μάζεμα και πέταμα των παλιών λαδιών που πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέφονται για ανακύκλωση. Πολλοί λοιπόν έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Μία ροδέλα για το μπουλόνι του κάρτερ από το βενζινάδικο, λάδι και φίλτρο αγορασμένα από το ίντερνετ, και λίγη περιπέτεια (και μαυρίλα) την Κυριακή μπορεί να γλιτώσουν αρκετά ευρώ.

Άλλοι πάλι το πάνε στο βενζινάδικο. Είναι λίγο ακριβότερα, αλλά περιμένεις στην άκρη και σε δέκα λεπτά είσαι έτοιμος. Αν θες φίλτρο θα πρέπει να τους το πας εσύ, όμως γλιτώνεις τη μαυρίλα και το σούρσιμο από κάτω. Την βόλτα στο βενζινάδικο θα την έκανες ούτως ή άλλως για να πας τα παλιά σου λάδια, οπότε δεν είναι και τόσο κακό.

Φυσικά λάδια αλλάζουν και στο συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους, αν το ζητήσεις. Το κόστος θα είναι φυσικά λίγο αυξημένο, αφού χρεώνεσαι τις υπηρεσίες ενός ολόκληρου συνεργείου, όμως εδώ υπάρχουν και κάποια σημαντικά οφέλη. Πρώτον το λάδι και το φίλτρο θα είναι σίγουρα το σωστό. Αν είσαι γνώστης μπορείς να πας τα δικά σου λάδια αγορασμένα από το ίντερνετ και να γλιτώσεις κόστος. Δεν είναι πρόβλημα.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν το αυτοκίνητό σου από μέσα κι από κάτω. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάποιος θα το δει. Δεν θα φύγεις χωρίς να το ξέρεις ή να το φτιάξεις. Και αυτό έχει την αξία του.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.