Taxi & Driver
Αυτοκινητιστής ταξί
Αυτοκινητιστής ταξί: Είμαι σύμφωνος με το νομοσχέδιο αν γίνουν πράξη όσα ακούγονται

Αυτοκινητιστής ταξί: Είμαι σύμφωνος με το νομοσχέδιο αν γίνουν πράξη όσα ακούγονται

Ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής, Κώστας Γκόβας, μοιράζεται με το Taxi&Driver τις εμπειρίες του από την 12ετή του πορεία στον κλάδο του ταξί, σχολιάζει τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν σχετικά με το νομοσχέδιο και παραθέτει τη δική του άποψη πάνω σε αυτό.

Ο Κώστας Γκόβας είναι 50 ετών, παντρεμένος με τρία παιδιά. Τελειόφοιτος τεχνικής σχολής, δούλεψε για αρκετά χρόνια σε διάφορα επαγγέλματα, μέχρι που η ανεργία χτύπησε και τη δική του πόρτα. Ο κλάδος του ταξί του εξασφάλισε και του εξασφαλίζει μέχρι σήμερα εργασία κι ένα αξιοπρεπές εισόδημα, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Με το ταξί του κινείται κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και στα δυτικά προάστια, εξυπηρετώντας καθημερινά δεκάδες πελάτες.

Πόσα χρόνια είστε στο επάγγελμα του ταξί; Τι σας έκανε να πάρετε την απόφαση να αλλάξετε επαγγελματικό προσανατολισμό; Είστε ευχαριστημένος από την μέχρι τώρα πορεία σας;

Εργάζομαι εδώ και 12 χρόνια ως αυτοκινητιστής ταξί. Η επαγγελματική αυτή επιλογή προέκυψε έπειτα από μια μακρά περίοδο ανεργίας, όταν και αναζητούσα μια διέξοδο. Το ταξί μου έδωσε αυτή τη διέξοδο για το πρώτο μισό της δωδεκαετίας με αρκετά καλές συνθήκες εργασίας, ωστόσο τα τελευταία 6 χρόνια δε μπορώ να πω ότι είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τις οικονομικές απολαβές μου, αλλά ούτε και από την ποιότητα ζωής που μου προσφέρει το επάγγελμα του οδηγού ταξί.

Ποιο είναι το επαγγελματικό όχημα που έχετε επιλέξει;

Το επαγγελματικό όχημα που έχω αυτή τη στιγμή είναι ένα Skoda Octavia του 2004 μεταχειρισμένο. Όταν το απέκτησα είχε διανύσει ήδη 800.000 χιλιόμετρα, ωστόσο βρισκόταν σε πολύ καλή κατάσταση, γι’αυτό και το επέλεξα. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος, φροντίζω για τη συντήρησή του έτσι ώστε να παραμείνει στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εφόσον αυτή τη στιγμή δεν έχω την οικονομική δυνατότητα να το αντικαταστήσω με κάποιο πιο καινούργιο μοντέλο, παρόλο που θα το ήθελα.

Πόσο συχνά πραγματοποιείτε service στο επαγγελματικό σας όχημα; Κάθε πότε αλλάζετε λάστιχα;

Θεωρώ πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο (είναι απαραίτητο για τα ΙΧ, πόσω μάλλον για τα ταξί που κάνουν τα δεκαπλάσια σχεδόν χιλιόμετρα κάθε χρόνο) τα service να γίνονται όλα στην ώρα τους και να συντηρείται σωστά το όχημα. Πιστεύω ότι μόνο έτσι μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο λειτουργικό για καιρό, χωρίς να βγάζει ζημιές που κοστίζουν και σε χρόνο αλλά και σε χρήματα. Αντίστοιχα, πολύ σοβαρή υπόθεση είναι και η αλλαγή των ελαστικών, που για ένα επαγγελματικό όχημα που διανύει περίπου 100.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, για μένα πρέπει να γίνεται περίπου κάθε ενάμιση χρόνο. Αυτό είναι το διάστημα που αλλάζω κι εγώ τα δικά μου ελαστικά.

Τι ρόλο παίζει η καθαριότητα σε ένα επαγγελματικό όχημα;

Η καθαριότητα του οχήματος θεωρώ ότι πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας ενός οδηγού ταξί. Πιστεύω ότι οι πελάτες αντιλαμβάνονται τη διαφορά σε ένα αυτοκίνητο που έχει να καθαριστεί τρεις ημέρες και μέσα σε αυτό το διάστημα έχει φιλοξενήσει στα καθίσματά του 50 ανθρώπους μέσο όρο. Ακριβώς γι’αυτό το λόγο και γιατί θέλω να είμαι σωστός απέναντι στους πελάτες που με εμπιστεύονται, εγώ καθαρίζω το όχημά μου κάθε μέρα.

Πώς έχει επηρεάσει η κρίση τη δουλειά σας και πώς το αντιμετωπίζετε;

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Από αυτό δε θα μπορούσε να ξεφύγει κι ο δικός μας κλάδος, αφού για πολύ κόσμο πλέον το ταξί θεωρείται μέσο πολυτελείας. Φυσικά έχω επηρεαστεί κι εγώ κι αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι για να αντιμετωπίσω αυτή την κατάσταση το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να δουλεύω πιο πολλές ώρες, έτσι ώστε να καταφέρω να έχω ένα εισόδημα κοντά –σε καμία περίπτωση ίσο- σε αυτό που είχα προ κρίσης.

Ποια η άποψή σας για τις ηλεκτρονικές εφαρμογές; Για εσάς, Uber και Beat έχουν θέση στην Ελλάδα;

Για μένα, τέτοιου είδους ηλεκτρονικές εφαρμογές θα είχαν θέση στην Ελλάδα αν –και ξαναλέω, αν- είχαν την ίδια φορολογική αντιμετώπιση που έχουμε όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί του κλάδου. Αν εφαρμοστούν όσα ψηφίστηκαν στο νομοσχέδιο για τα ταξί, πιστεύω ότι θα υπάρχει πιο έντιμος ανταγωνισμός. Γενικότερα, είμαι σύμφωνος με το νομοσχέδιο αν γίνουν πράξη όσα ακούγονται.

Τι γνώμη έχετε για τα επεισόδια που σημειώθηκαν στην πορεία διαμαρτυρίας των αυτοκινητιστών;

Σχετικά με αυτό θέλω να πω ότι είμαστε Έλληνες, ζούμε στην Ελλάδα, μια χώρα που προήγαγε τον πολιτισμό και θεωρώ ανεπίτρεπτο να συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Δεν είμαστε σε κάποια τριτοκοσμική χώρα –χωρίς να θέλω να μειώσω κάποια άλλη χώρα- για να υπάρχουν τέτοιου είδους συμπεριφορές όταν κάτι πάει ενάντια στο δικό μας συμφέρον. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να το αντιμετωπίσουμε, χωρίς βίαια επεισόδια που τελικά κάνουν περισσότερο κακό στον κλάδο παρά καλό.

Έχετε επιλέξει να συνεργάζεστε με κάποια υπηρεσία ραδιοταξί;

Συνεργάζομαι με το Ραδιοταξί Παρθενών. Πρόκειται για μία επιλογή η οποία προέκυψε έπειτα από δική μου αναζήτηση για συνεργασία με μια τέτοια υπηρεσία, όταν έψαχνα τρόπους να αυξήσω τη δουλειά μου. Επέλεξα, τελικά, αυτή διότι κατάλαβα πως πρόκειται για μια πολύ σοβαρή υπηρεσία που απαρτίζεται από ανθρώπους έμπιστους που ξέρουν τη δουλειά του ταξί. Ευτυχώς, όπως αποδείχθηκε, η πρόβλεψή μου ήταν σωστή και πράγματι αυτή η συνεργασία μου προσφέρει μια σημαντική άνοδο στο εισόδημά μου.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.