Taxi & Driver

Από Λονδίνο τα νεότερα για τις πλατφόρμες τύπου Beat

Η συζήτηση που έχει ανοίξει στη Μεγάλη Βρετανία για το αν η Uber είναι πάροχος μεταφορικού έργου ή προσφέρει απλώς μια εφαρμογή και πώς η έκβαση θα μπορούσε να αλλάξει το τοπίο στην Ελλάδα.

Μια διαπραγμάτευση που μπορεί να αλλάξει πολλά, ακόμα και στην ελληνική αγορά ταξί, βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως προκύπτει από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Uber London Ltd., θυγατρικής του ομίλου Uber, που δημοσιεύθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Πρόκειται για τη διαμάχη για το τι είναι οι εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρονικές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν π.χ. όσοι αναζητούν ταξί. Είναι εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου ή απλοί διαμεσολαβητές που παρέχουν μια εφαρμογή και τίποτε άλλο;

Στη σημείωση 13 των λογιστικών καταστάσεων της Uber London αναφέρεται πως βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με το βρετανικό υπουργείο Οικονομικών για το αν είναι ή δεν είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου επιμένουν πως η Uber είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου και συνεπώς πρέπει να επιβάλλεται ΦΠΑ 20% στα έσοδά της ή στην προμήθεια που παρακρατεί από τους οδηγούς οχημάτων που χρησιμοποιεί.

Κάτι τέτοιο, όπως επισημαίνουν και οι Financial Times, ενδέχεται να οδηγήσει σε αναδρομική φορολογική επιβάρυνση που θα ξεπερνά το ένα δισ. στερλίνες. Η πλευρά της Uber «προβάλλει σθεναρή αντίσταση», όπως αναφέρεται και στις λογιστικές καταστάσεις, καθώς θεωρεί πως απλώς προσφέρει «μία εφαρμογή» και δεν είναι «πάροχος μεταφορικού έργου».

Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν και οι ανταγωνιστές της Uber, όπως είναι η Beat στην Ελλάδα. Βέβαια η Beat χρησιμοποιεί επαγγελματίες του ταξί οι οποίοι, αν κόψουν απόδειξη, φορολογούνται. Αν, όμως, καταστεί πάροχος μεταφορικού έργου, τότε θα κληθεί να πληρώνει ΦΠΑ και επί της προμήθειας που χρεώνει τους ταξιτζήδες.

Φώτης Κόλλιας, Euro2day