Taxi & Driver
ΣΤΕΕΑ
Αντίθετος ο ΣΤΕΕΑ στη διάταξη περί 3ωρης ελάχιστης χρέωσης

Αντίθετος ο ΣΤΕΕΑ στη διάταξη περί 3ωρης ελάχιστης χρέωσης

Τις παρατηρήσεις του στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» κατέθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ,) Δημήτρης Μαγγιώρος.

Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Μαγγιώρος τόνισε ότι «ο σκοπός του νομοσχεδίου, σε μεγάλο βαθμό, όσον αφορά στην ενοικίαση με οδηγό είναι προφανώς η ρύθμιση και όχι ο περιορισμός του έργου μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι «για εμάς η ύπαρξη ελάχιστης διάρκειας, τρίωρης, δεν αποτελεί ρύθμιση θετική. Ίσα ίσα που αποτελεί ένα θέμα, το οποίο θα προκαλέσει τριβές, προστριβές και ένα κυνηγητό κλεφτών και αστυνομικών στους δρόμους της Αθήνας».

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΣΤΕΕΑ, στο άρθρο 20, παράγραφος 2, η πρόβλεψη για ελάχιστη 3ωρη διάρκεια είναι περιοριστική καθώς, η υποχρέωση προκράτησης και η έναρξη μίσθωσης από τις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης Ενοικίασης Αυτοκινήτου με την έκδοση του σχετικού Μισθωτηρίου Συμβολαίου, είναι αναγκαίες και ικανές συνθήκες προκειμένου να μην δημιουργείται σύγκρουση με άλλους φορείς που εκτελούν μεταφορικό έργο (όπως π.χ. τα Ταξί) που λειτουργούν με κόμιστρο, χωρίς προκράτηση και έναρξη της μίσθωσης από το σημείο επιβίβασης του πελάτη. Για τον λόγο αυτό, ο ΣΤΕΕΑ προτείνει την κατάργηση της ελάχιστης 3ώρης διάρκειας της Σύμβασης Ενοικίασης ΙΧΕ αυτοκινήτων με Οδηγό.

Αντίστοιχα, στο άρθρο 21 όπου αναφέρεται ως σημείο έναρξης το υποκατάστημα, ή έδρα της επιχείρησης που μισθώνει το αυτοκίνητο, ο κ. Μαγγιώρος ανέφερε πως δεδομένου ότι πολλά οχήματα παραδίδονται σε μέρη όπως π.χ. τα λιμάνια ή τα ξενοδοχεία που διαμένουν οι πελάτες, « δεν είναι δυνατόν να έχουν 20.000 υποκαταστατήματα, από την στιγμή που υπάρχουν αντίστοιχα 20.000 ξενοδοχεία».

Παράλληλα, σε ότι αφορά στο ζήτημα της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών τουριστικών καταλυμάτων (shuttle service), ο ΣΤΕΕΑ ζητά να προστεθεί στο νομοσχέδιο τροπολογία στην περίπτωση 5, της παραγράφου Η2 του νόμου 4093/2012 ως εξής: «Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεων οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε μισθωμένων κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεων μέχρι τις εγκαταστάσεις αυτών και αντίστροφα. Η υπηρεσία αυτή μπορεί να παρέχεται και για λογαριασμό των τουριστικών καταλυμάτων από Γραφεία Ενοικίασης Αυτοκινήτων με την προϋπόθεση ότι έχουν συνάψει σχετική σύμβαση με τα σχετικά τουριστικά καταλύματα, διάρκειας τουλάχιστον 3 μηνών».

Ειδικότερα, ο κ. Μαγγιώρος τόνισε στη Βουλή, «στο ν.4093/2012/η΄2 η περίπτωση 5 αφορά την δυνατότητα των καταλυμάτων να έχουν αυτοκίνητο είτε δικό τους είτε μισθωμένο με χρηματοδοτική μίσθωση – λάθος αυτό – για να κάνουν κάλυψη των πελατών τους από και προς τα σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, προφανώς λιμάνια και αεροδρόμια. Σε αυτό θα ήθελα να μπει μια τροπολογία, ότι η υπηρεσία αυτή μπορεί να παρέχεται και για λογαριασμό των τουριστικών καταλυμάτων από γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων με την προϋπόθεση ότι έχει συναφθεί με αυτά τα γραφεία τουλάχιστον 3μηνη σύμβαση παροχής υπηρεσίας και εδώ εννοείται πως ισχύει η προκράτηση και εδώ εννοείται πως ο πελάτης που μεταφέρεται δεν έχει κόμιστρο».

Τέλος, ο Σύνδεσμος κάνει ειδική αναφορά στην υπηρεσία μεταφοράς επιβατών τουριστικών καταλυμάτων (shuttle service). Ζητείται να προστεθεί στο σχ.ν. τροπολογία της περιπ. 5 της παρ. Η2 του ν.4093/2012 ως εξής: «Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεως οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε μισθωμένων κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις αυτών και αντίστροφα. Η υπηρεσία αυτή μπορεί να παρέχεται και για λογαριασμό των τουριστικών καταλυμάτων από Γραφεία Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων με την προϋπόθεση ότι έχουν συνάψει σχετική σύμβαση με τα σχετικά τουριστικά καταλύματα διαρκείας τουλάχιστον 3 μηνών».