Taxi & Driver

Α. Ταπράντζης (Avis): «Συζητάμε με τον Δήμο Αθηναίων για το car sharing»

Λίγο πιο κοντά έρχεται η πιθανότητα να δούμε car sharing στην Αθήνα, δηλαδή μισθώσεις αυτοκινήτων με την ώρα, καθώς η Avis, που ετοιμάζει εδώ και μήνες την πλατφόρμα της, έχει ξεκινήσει τις επαφές με τον Δήμο Αθηναίων.

Όπως δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, κ. Ανδρέας Ταπράντζης, στο mononews.gr, η εταιρεία του έχει προτείνει στον Δήμο Αθηναίων να βγάλει σε διαγωνισμό θέσεις πάρκινγκ σε διάφορα σημεία του Δήμου, ώστε να ξεκινήσει αυτή η πρωτοποριακή υπηρεσία να προσφέρεται και στους Αθηναίους.

Με το car sharing, μπορείς να έχεις αυτοκίνητο πληρώνοντας με την ώρα και να το βρεις εύκολα και γρήγορα, σε απόσταση 5-10 λεπτών από το μέρος όπου βρίσκεσαι. Το έχει κάνει ήδη η Zipcar στο Λονδίνο και είναι μια λύση για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αφού στο κόστος μιας διαδρομής με ταξί, οδηγείς το «δικό σου» αυτοκίνητο, χωρίς τα κόστη πάρκινγκ, βενζίνης και όλα τα άλλα κόστη του ιδιόκτητου αυτοκινήτου.

Το car sharing μετεξελίσσει το rent a car χωρίς να ανταγωνίζεται τα ταξί, γιατί ο οδηγός είναι ο πελάτης. Βρίσκει  το αυτοκίνητο στην εφαρμογή και κάνει κράτηση, το εντοπίζει στον χώρο στάθμευσης, το ανοίγει με μία κίνηση με το κινητό και χρεώνεται όσο το οδηγεί.

Ειδικότερα, ο κ. Ταπράντζης, Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, που ετοιμάζει την πρώτη πλατφόρμα car sharing στην Ελλάδα, σημειώνει:

«Η τεχνολογία φέρνει μια επανάσταση στις μετακινήσεις και δουλεύουμε για να τη φέρουμε και στην Ελλάδα. Την πλατφόρμα του car sharing  την έχουμε ετοιμάσει και  τώρα την τεστάρουμε πιλοτικά. Ωστόσο για να λειτουργήσει χρειαζόμαστε μια συμφωνία με το Δήμο Αθηναίων για να εξασφαλίσουμε τους χώρους στάθμευσης και να είναι διαθέσιμα τα αυτοκίνητα σε απόσταση πέντε λεπτών για όποιον θέλει να μετακινηθεί με car sharing δηλαδή μίσθωση αυτοκινήτου με την ώρα.

Θέλουμε να ξεκινήσουμε από την Αθήνα. Έχουμε προτείνει στο Δήμο να κάνει ένα διαγωνισμό για κάποιες θέσεις και να κατέβουν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, όχι μόνο εμείς,  να τις μισθώσουμε.  Και ο Δήμος θα έχει ένα έσοδο και ο δημότης μια υπηρεσία, όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Τα αυτοκίνητα και η συντήρησή τους, επιβαρύνουν την εταιρεία που το αναλαμβάνει και ο δημότης πληρώνει ένα τίμημα για την ώρα που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο, το οποίο το παραλαμβάνει και το αφήνει στις συγκεκριμένες θέσεις».

Όπως σημειώνει η πορεία της εταιρείας το 2019 είναι ιδιαίτερα θετική.

«Υπερκαλύψαμε  τους στόχους για το 2019, και αναμένουμε 100 εκατ. EBITDA από 85 εκατ. ευρώ το 2018. Γενικά πήγε η χρονιά πολύ καλά γιατί τελικά φέτος αυξήθηκαν και οι εισπράξεις από τον τουρισμό. Ανάλογη θετική εκτίμηση έχουμε και για το 2020. Το Rent a car πάει καλά και το leasing ακόμη καλύτερα  γιατί πάει πολύ καλά η παλτφόρμα my Avis που βλέπουμε ότι θα πηγαίνει ανοδικά για τα επόμενα χρόνια», σημείωσε ο κ. Ταπράντζης.

Η Avis πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατομμύρια ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2018,  ενώ φέτος σημειώνει  αύξηση 10% στο rent a car.

Το 60% των εσόδων της εταιρείας είναι από το Leasing. Οι προοπτικές είναι μεγάλες στην ελληνική αγορά, γιατί η χώρα σιγά σιγά ανακάμπτει. Το ποσοστό των οχημάτων που αγοράζονται με τη μέθοδο του leasing στην Ευρώπη διαμορφώνεται στο 78%, έναντι μόλις 26% στην Ελλάδα, γεγονός που συνεπάγεται ότι υπάρχουν σαφέστατα περιθώρια αύξησης.