Taxi & Driver
Υποδομών
Το Υποδομών επανέρχεται προς τους Δήμους για τις πιάτσες ταξί

Το Υποδομών επανέρχεται προς τους Δήμους για τις πιάτσες ταξί

Στην εφαρμογή του αρ.17 του ν.4530/2018, άρθρου που προβλέπει πρόστιμα χιλιάδων ευρώ για τους Δήμους εάν δεν το εφαρμόσουν εντός προθεσμίας, επανήλθε με έγγραφό του το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Πρόκειται για σημαντικό ζήτημα, που μαζί με όλα τα άρθρα αυτοδιοικητικής σπουδαιότητας, νομοθετήθηκαν στο νεότερο “νόμο Σπίρτζη”, ήτοι τo ν.4530/2018, Φ.Ε.Κ. Α’ 59/30.3.2018 (απαλλαγή επιπλέον παραχωρησιούχων από δημοτικά τέλη, μείωση δημοτικών τελών για χώρους της Αττικό Μετρό, νέα αρμοδιότητα άνευ πόρων προς ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού κ.ο.κ.).

Ειδικά για το αρ.17 του ν.4530/2018 είχαμε επιστήσει την προσοχή ότι ορίζει πως στο βασικό ή κύριο οδικό δίκτυο των πρωτευουσών των Περιφερειακών Ενοτήτων οι Δήμοι υποχρεούνται να καθορίσουν θέσεις στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα Ε.Δ.Χ.-Ταξί εντός δεκαοκτώ (18) μηνών.

Αν δεν καθοριστούν οι ως άνω θέσεις, επιβάλλεται από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο,πρόστιμο από 50.000,00 έως 200.000,00 € αναλόγως του πληθυσμού του Δήμου.

Η Κυβέρνηση μάλιστα είχε αρχικώς επιχειρήσει να νομοθετήσει πρόστιμα 100.000,00 έως 400.000,00 €, όπως προέβλεπε το Ν/Σ όταν κατατέθηκε στη Βουλή και είχε επισημάνει σε δημόσια παρέμβασή της, ήδη την επομένη της κατάθεσής του, η μείζων αντιπολίτευση στην ΚΕΔΕ, το “Αυτοδιοικητικό Κίνημα”, με τα πρόστιμα να αναπροσαρμόζονται λίγο πριν την τελική ψήφιση.

Τώρα το ζήτημα επανήλθε, με έγγραφο που απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών & Μεταφορών προς το Υπουργείο Εσωτερικών και την ΚΕΔΕ, με την ένδειξη η ΚΕΔΕ να ενημερώσει όλους τους αρμόδιους Δήμους της Χώρας.

Το έγγραφο, όπως αναφέρεται στην εισαγωγή του, εκδόθηκε σε συνέχεια πολυάριθμων ερωτημάτων Δήμων προς το εν λόγω Υπουργείο.

Περιλαμβάνει τέσσερις διακριτές Ενότητες παροχής διευκρινίσεων, με μεγάλο μέρος του να αποτελεί επανάληψη του νόμου. Επιγραμματικά:

  • Στην 1η Ενότητα, εκτός από όσα ορίζει ο νόμος, επισημαίνει ότι θεσπισμένες πιάτσες στο βασικό ή κύριο οδικό δίκτυο των πρωτευουσών των Π.Ε. καθορίζονται εκ νέου στο σύνολό τους σύμφωνα με το αρ.17. Σημειώνει δε ότι για τον καθορισμό στο λοιπό οδικό δίκτυο της Χώρας εφαρμόζεται το αρ.5 του π.δ. 243/1987 ως ισχύει.
  • Στη 2η Ενότητά του, αναλύεται η συναφής εφαρμογή του αρ.10 του Κ.Ο.Κ., με αναφορά και της αρμοδιότητας του Υπουργείου για την άσκηση εποπτείας και παροχής οδηγιών για θέματα κυκλοφοριακής σήμανσης σε όλη τη Χώρα.
  • Τρίτο σημείο αποτελεί η διευκρίνιση για το ποια είναι τα αρμόδια όργανα έκδοσης της Απόφασης εφαρμογής του άρθρου ανά περίπτωση.
  • Τέλος, ως 4ο σημείο, υπάρχει παραπομπή επί θεμάτων χαρακτηρισμού και κατάταξης του οδικού δικτύου σε αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου, προς παροχή σχετικής πληροφόρησης.

Σημειώνουμε ότι και αυτό το έγγραφο, όπως και η εγκύκλιος που προηγήθηκε, κοινοποιούνται στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου (Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.).