Taxi & Driver
Αθήνα
Αυτή είναι η ιστορία των ταξί στην Αθήνα!

Το ταξί που διένυσε 4,6 εκατομμύρια χλμ, πέντε πλήρες ταξίδια στο φεγγάρι

Ο Γρηγόρης Σαχινίδης από τη Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, είναι ο ταξιτζής που άλλαξε την ιστορία της Mercedes, καθώς διένυσε με το Mercedes-Benz 240D, 4,6 εκατομμύρια χλμ, καταγράφοντας το μεγαλύτερο ρεκόρ της εταιρείας, αφού αντιστοιχεί σε πέντε βόλτες από και προς το φεγγάρι. 

Ποια είναι η ιστορία του ταξιτζή; 

Το 1981 ο Γρηγόρης Σαχινίδης αγόρασε από τη Γερμανία μια μεταχειρισμένη Mercedes-Benz και συγκεκριμένα το μοντέλο «240 D», αφού μόλις λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1973 ξεκίνησε να εργάζεται ως οδηγός ταξί στη Θεσσαλονίκη. 

Κύρια επιθυμία του όσο αναζητούσε αυτοκίνητο, ήταν να διαθέτει μεγάλη αντοχή και να είναι αξιόπιστο, ώστε να μπορεί να το συντηρεί για πολλά χρόνια, στόχος ο οποίος, όπως αποδείχθηκε, επιτεύχθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Μάλιστα, όπως αναφέρει, πλήρωσε 6.000 μάρκες για να το αγοράσει, ενώ το όχημα είχε ήδη κάνει 120.000 χιλιόμετρα από τον πρώτο ιδιοκτήτη του.  

Πιο αναλυτικά, ο Γρηγόρης Σαχινίδης, τόνισε πολλές φορές ότι,  “αυτοκίνητα της εταιρείας δεν ήταν συνηθισμένο να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας, πόσο μάλλον να λειτουργούν ως ταξί.”

Όμως, ζώντας στην Γερμανία 15 χρόνια, είχε το πλεονέκτημα να μάθει Γερμανικά, με αποτέλεσμα να φτάσει στο σημείο να συνεργάζεται ακόμα και με τουριστικά γραφεία, μεταφέροντας πελάτες τόσο στο εσωτερικό όσο και σε γειτονικές χώρες του εξωτερικού.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν τα Σκόπια, η Γερμανία, η Μπάνια Λούκα, ενώ στην Τουρκία και την Βουλγαρία πήγε συνολικά περίπου 98 φορές.   

Κύρια επιθυμία του όσο αναζητούσε αυτοκίνητο, ήταν να διαθέτει μεγάλη αντοχή και να είναι αξιόπιστο, ώστε να μπορεί να το συντηρεί για πολλά χρόνια, στόχος ο οποίος, όπως αποδείχθηκε, επιτεύχθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία

Ποιες ήταν οι πιο δύσκολες κούρσες;  

Το 1989 είχε χιονίσει πολύ στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα επί δύο εβδομάδες, να είναι κλειστοί οι περισσότεροι δρόμοι, ενώ τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία δεν κυκλοφορούσαν.

Όπως είπε ο Γρηγόρης Σαχινίδης, χαρακτηριστικά, μία από εκείνες τις ημέρες, πήρε μία κοπέλα από τη Μητροπόλεως για να την μεταφέρει στη Περαία. 

Στη μέση της διαδρομής, λοιπόν, τους σταμάτησε η Τροχαία, για να τους εξηγήσει ότι θα ήταν καλύτερο να γυρίσουν πίσω, καθώς λόγω του χιονιού θα ήταν δύσκολο να φτάσουν στον προορισμό τους. 

Ωστόσο, με δική του ευθύνη και έχοντας διαχειριστεί πολλές φορές αντίστοιχες καιρικές συνθήκες, ο κύριος Σαχινίδης κατάφερε να μεταφέρει την κοπέλα στην Περαία. 

Μάλιστα, η ιστορία του δεν τελείωσε σε αυτό το σημείο, καθώς στην επιστροφή συνάντησε εννέα κοπέλες, οι οποίες είχαν σχολάσει από τη βιομηχανία και έψαχναν μεταφορικό μέσο. 

Παρά το μεγάλο αριθμό τους, κατάφεραν να χωρέσουν στο ταξί, με δύο εκ των οποίων να κάθονται στις μπροστινές θέσεις και επτά στις πίσω. 

Ποιες διασημότητες μετέφερε με το ταξί;  

Πολλές διάσημες προσωπικότητες, στα 23 ολόκληρα χρόνια, μέχρι τον Ιούλιο του 2004, επέλεξαν το συγκεκριμένο ταξί, τη Mercedes-Benz 240D, για να ταξιδέψουν.

Συγκεκριμένα, το 1993, ο Γρηγόρης Σαχινίδης ανέλαβε να διασχίσει με το ταξί την εμπόλεμη, εκείνη την εποχή, Γιουγκοσλαβία με σκοπό να μεταφέρει τον επιχειρηματία Στέφανο Μήλιο, ο οποίος ήταν αφενός συνοδός του φορτηγού της ανθρωπιστικής αποστολής και αφετέρου αποτελούσε τον μοναδικό άνθρωπο που είχε πρόσβαση στη χώρα. 

Επίσης, σε πολλά ταξίδια που έκανε στο εξωτερικό, συνόδευσε πολύ σημαντικά πρόσωπα, από τον χώρο της πολιτικής μέχρι του αθλητισμού και του πολιτισμού. 

Ανάμεσά τους, ονόματα όπως ο πολιτικός Κώστας Καραμανλής, ο ποδοσφαιριστής Γκερτ Μίλερ, ενώ όσον αφορά το καλλιτεχνικό χώρο, μετέφερε τους  ηθοποιούς  Δέσπω Διαμαντίδου, Μάνο Κατράκη και τους τραγουδιστές Δημήτρη Μητροπάνο και τη Μαρινέλλα.

μετέφερε διασημότητες  με το ταξί

Πως προέκυψε η πρόταση για το μουσείο; 

Όταν το κοντέρ του αυτοκινήτου έφτασε στα 4,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα ο Γρηγόρης Σαχινίδης έστειλε επιστολή στη Mercedes με την οποία τους ενημέρωσε για τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει, δίνοντας τους συγχαρητήρια για την απόδοση και την αντοχή του οχήματος.

Πιο συγκεκριμένα, η επιστολή στάλθηκε στον καθηγητή Χούμπερτ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση παλαιών αυτοκινήτων που σχετίζονται με την εταιρεία. 

Αμέσως, ο καθηγητής παρέπεμψε τον ταξιτζή στον διευθυντή του μουσείου της Στουτγάρδης, ο οποίος επιθυμούσε να το αγοράσει. 

Η πρώτη σκέψη του κυρίου Σαχινίδη ήταν να κρατήσει το αυτοκίνητο ως αντίκα, αφού ήταν συναισθηματικά δεμένος, με τον “αχώριστο σύντροφό” του, όπως αποκαλούσε ο ίδιος το ταξί.  

Ωστόσο, μετά από λίγο καιρό, όπως αποκάλυψε στην εφημερίδα “Τα Νέα”, αποφάσισε να το χαρίσει στο μουσείο, με μοναδική προϋπόθεση να μη τεθεί σε εκμετάλλευση. 

Αργότερα, προς μεγάλη του έκπληξη, ενημερώθηκε από την Mercedes, ότι το ταξί που τον συνόδευε τόσα χρόνια στα ταξίδια του, δηλαδή το Mercedes-Benz 240 D, “έσπασε” το ρεκορ της εταιρείας, καταγράφοντας τα περισσότερα χιλιόμετρα. 

Μάλιστα, το 2004 η εταιρεία παρέλαβε το αυτοκίνητο από τον κύριο Σιχανίδη και από τότε εκτίθεται στο μουσείο του κατασκευαστή στη Στουτγάρδη.

Ποια είναι τα ρεκορ των εταιρειών αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως; 

Το αυτοκίνητο του κυρίου Σαχινίδη αποτελεί το δεύτερο στη παγκόσμια κατάταξη, αμάξι με τα περισσότερα χιλιόμετρα. 

Τη πρώτη θέση καταλαμβάνει το Volvo 1800S του 1966, του οποίου ιδιοκτήτης ήταν ο Ίρβινγκ Γκόρντον και είχε διανύσει 5,14 εκατομμύρια χιλιόμετρα. 

Αντίστοιχα, στη τρίτη θέση έχει τοποθετηθεί το Volvo 245 GL του 1979, το οποίο ανήκε σε μια φινλανδική εταιρεία, καταγράφοντας 2,62 εκατομμύρια χιλιόμετρα. 

Αμέσως μετά, στη τέταρτη θέση, βρίσκεται το Plymouth Fury του 1963, το οποίο ταξίδεψε κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα λιγότερα από το Volvo 245 GL του 1979. 

Τέλος, στη πέμπτη και τελευταία θέση, έχει καταταχθεί ένα όχημα Volkswagen, ένας σκαραβαίος του 1963 με 2,57 εκατ. χιλιόμετρα.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.