Taxi & Driver
ανηθικότητα

Το Ψηφιακό Μητρώο των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και ο ρόλος του ελεγκτικού μηχανισμού

Η Ενεργοποίηση του Ψηφιακού Μητρώου των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) ήταν κάτι που αναμενόταν εδώ και 18 μήνες.

Η Ενεργοποίηση του Ψηφιακού Μητρώου των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) ήταν κάτι που αναμενόταν εδώ και 18 μήνες. Στο Ν.4530/2018 προβλεπόταν όλες οι διαδικασίες για το συγκεκριμένο έργο. Από τον περασμένο Ιούνιο είχαν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές εργασίες και οι απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, και από χθες η κυβέρνηση ανακοίνωσε την ενεργοποίησή του.

Το Ψηφιακό Μητρώο ήταν μια πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί που υιοθετήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, προκειμένου να μπει ένας φραγμός στην υποκλοπή έργου από τα αυτοκίνητα της τουριστικής βιομηχανίας. Στο διάστημα που μεσολάβησε (από τον Μάρτιο του 2018 έως και σήμερα) το ΣΑΤΑ αλλά και πολλά σωματεία από τη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα, κατέθεσαν δεκάδες καταγγελίες προς τις αρμόδιες αρχές. Αυτοκίνητα χωρίς διακριτικά γνωρίσματα και χωρίς συμβάσεις εκτελούσαν παράνομα μεταφορές, στερώντας σημαντικά έσοδα από τον κλάδο των ταξί.

Η ενεργοποίηση του Ψηφιακού Μητρώου θα γίνει σημαντική υπό μία προϋπόθεση. Την εντατικοποίηση των ελέγχων από την Αστυνομία, την Τροχαία, το Λιμενικό και όσους έχουν το δικαίωμα ελέγχου. Χωρίς αυτόν τον έλεγχο, τίποτε δεν θα έχει αξία.

Η Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. πάλεψε για την δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, αλλά τώρα η ίδια η Πολιτεία πρέπει να προστατέψει και να επιβάλλει το νομοθετικό της έργο. Ένας νόμος είναι νόμος, όταν τηρείται.

Ως κλάδος έχουμε την απαίτηση της ισονομίας και της δικαιοσύνης. Σήμερα, με την ολοκλήρωση όλων των αποφάσεων που προέβλεπε ο Ν.4530/2018, δεν υπάρχει καμία γκρίζα ζώνη για την τουριστική μεταφορά. Οι όροι και οι προϋποθέσεις είναι σαφέστατες. Καμία παρερμηνεία και κανένα νομικό παράθυρο δεν δικαιολογεί την παραβατικότητα και την υποκλοπή έργου.

Είναι λοιπόν στη διακριτική ευχέρεια του δημόσιου ελεγκτικού μηχανισμού να εφαρμόσει το νόμο ή να κάνει τα στραβά μάτια. Είτε το ένα γίνει, είτε το άλλο, εμείς θα είμαστε εδώ είτε για να τους συγχαρούμε, είτε για να τους καταγγείλουμε.

Σε καμιά περίπτωση δεν θα ανεχτούμε την αδιαφορία των κρατικών υπηρεσιών. Ο κλάδος έχει τον τρόπο να αντιδράσει τόσο σε τοπικό όσο και εθνικό επίπεδο. Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Όπου οι υπηρεσίες αρνούνται να εφαρμόσουν το νόμο θα λογοδοτούν στην δικαιοσύνη. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με τη δουλειά μας και τη ζωή μας.

Το αστείο με την μη εφαρμογή των νόμων (όπως αυτός που αφορά τον τρόπο λειτουργίας των διαμεσολαβητικών εταιριών) παρατράβηξε. Η αδιαφορία και η αναβλητικότητα των κρατικών υπηρεσιών θέλω να πιστεύω ότι δεν ερμηνεύεται ως εμπάθεια προς τον κλάδο των αυτοκινητιστών. Η καθυστέρηση στην εφαρμογή του νόμου προσβάλλει πρώτα από όλους την ίδια την Πολιτεία και μετά όλους τους υπόλοιπους.

Ελπίζω ότι άμεσα θα διευθετηθεί και αυτό το ζήτημα και θα τηρούνται πλέον στο ακέραιο όλοι οι νόμοι που η Πολιτεία θέσπισε. Εμείς ως Ομοσπονδία δεν πρόκειται να χαριστούμε σε καμιά υπηρεσία που εκούσια ή ακούσια καθυστερεί και σε κανέναν ιδιώτη που επιβουλεύεται τη δουλειά μας.

Το ταξί δεν είναι ούτε απροστάτευτο, ούτε εύκολος στόχος.

Του Θύμιου Λυμπερόπουλου, Προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α