Taxi & Driver
UBER

Το παρασκήνιο στις Βρυξέλλες με την υπόθεση UBER

Μπορεί να δικαιωθεί ο Χρήστος Σπίρτζης στο θέμα του 3ωρου Ε.Ι.Χ. με οδηγό; Τα Ε.Ι.Χ. είναι Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και κυρίως 9θέσια βανάκια που μεταφέρουν επιβάτες.

Μέχρι το 2015 για να κυκλοφορούν έπρεπε να έχουν σύμβαση ενοικίασης για τουλάχιστον 12 ώρες. Από το 2ο μνημόνιο δεσμευτήκαμε και το κάναμε 6ωρο και στο 3ο μνημόνιο είχαμε δεσμευτεί και μετατράπηκε τον Ιανουάριο του 2018 σε 3ωρο. Η κύρια δραστηριότητά τους είναι να εξυπηρετούν τουρίστες και για αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκε η νέα κατηγορία, για να ξεκαθαριστεί πως η μεταφορά από και προς τα ξενοδοχεία και μάλιστα δωρεάν δεν αφορά σε αυτήν τη χρονική δέσμευση.

Στον νόμο για τις μεταφορές θεσπίστηκαν κανόνες για τους διαμεσολαβητές ενοικίασης Ε.Ι.Χ. με αδειοδότηση που αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αφορμή την υπόθεση UBER. Η αδειοδότηση είναι αναγκαία, καθώς επιτελείται μεταφορικό έργο κι όχι υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου (άρθρο 13 του νόμου 4530/18).

Επίσης, θεσπίστηκε ελάχιστο μίσθωμα για το 3ωρο, που θα προσδιορίζεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία ακόμη δεν έχει δημοσιευθεί. Το ΔΝΤ επανήλθε ξαφνικά και ενώ δεν ήταν προαπαιτούμενο το ζήτημα της ενοικίασης τρίωρης διάρκειας οχημάτων, βλέπε UBER, η υπόθεση ετέθη εκ νέου στο τραπέζι με το επιχείρημα να μην υπάρχει προσδιορισμένη διάρκεια μίσθωσης για το καλό του τουρισμού.

Στην ουσία, από αυτήν την επιμονή εξυπηρετείται μόνο η UBER, η οποία διέκοψε την παροχή υπηρεσιών με Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και εξυπηρετεί το κοινό μόνο με Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης, δηλαδή με συμβεβλημένους ταξιτζήδες. Σχετικά με την UBER υφίστανται αποφάσεις από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αλλά και από τις δικαστικές αρχές της Γαλλίας, της Βρετανίας, της Ισπανίας, της Βουλγαρίας και της Πορτογαλίας με τις οποίες έχει απαγορευθεί η λειτουργία της.

Οι δανειστές επιβάλλουν επί της ουσίας την παράνομη λειτουργία ταξί από το «παράθυρο» και με αυτήν την πρόταση προσβλέπουν στη δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας που αποβλέπει ξεκάθαρα στην τουριστική μεταφορά εκδρομέων και στη διευκόλυνση επισκεπτών και μικρών group.

Παίζουν, δηλαδή, το παιχνίδι της UBER τοποθετούμενοι απέναντι σε δικαστικές αποφάσεις σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, προσπαθούν να ακυρώσουν τον νόμο για τις μεταφορές, τον οποίο στήριξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παίρνοντας έτσι εκδίκηση για την ήττα που υπέστησαν.  Επαναφέρουν ένα θέμα για το οποίο ουδείς έχει δεσμευτεί, ξαφνικά και υπόγεια, βασιζόμενοι στη στήριξη κύκλων της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών που έχουν αναλάβει εργολαβικά αυτήν την υπόθεση.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.