Taxi & Driver

Το παρασκήνιο πίσω από την αποχώρηση Λυμπερόπουλου από την Ομοσπονδία Ταξί

Όλο το παρασκήνιο που προηγήθηκε και οδήγησε τον έως τώρα αμετακίνητο πρόεδρο των αυτοκινητιστών στην… έξοδο της Ομοσπονδίας Ταξί.

Την επανεκκίνηση στη σχέση μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του κλάδου των ταξί θέλει να σηματοδοτήσει η αποχώρηση από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) του έως τώρα «αμετακίνητου» προέδρου της, Θύμιου Λυμπερόπουλου από το τιμόνι της Ομοσπονδίας, όπως άλλωστε τιτλοφορείται και η σχετική ανακοίνωση. Σε συνάντηση των συμβούλων της  ΔΑΚΜΜΕ – Ταξί που συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΙΑΤΑ, εκτιμήθηκαν όλες οι τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο των ταξί καθώς και η συνεργασία της διοίκησης με την κυβέρνηση.

«Επειδή η παρουσία μου θεωρείται ότι μειώνει την διαπραγματευτική ικανότητα της Ομοσπονδίας με την κυβέρνηση, μετά το τέλος της θητείας μου (Νοέμβριος 2020) δεν θα είμαι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές. Στηρίζω τις προσπάθειες όλων των συναδέλφων, θα υπερασπίζομαι πάντα το ταξί και θα είμαι εδώ για ότι χρειαστεί ο κλάδος μας» υπογράμμισε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, δείχνοντας ότι έχει πάρει το μήνυμα από τη βάση.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, η ΔΑΚΜΜΕ – Ταξί συναντήθηκε στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας με τους κ.κ. Στυλιανό Κονταδάκη (Διευθυντής Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού) και Θεόδωρο Κόλλια (Γραμματέας Συνδικαλιστικού Τομέα) με βασικό θέμα «την επικοινωνία και η συνεργασία της ΝΔ με την διοίκηση της Ομοσπονδίας και την αποκατάσταση των σχέσεων των δύο πλευρών».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «δόθηκαν αμοιβαίες εξηγήσεις και ακολούθησαν οι διαβεβαιώσεις, για μια υγιή συνεργασία, βασισμένη όχι στην παραπληροφόρηση, αλλά στην κατάθεση απόψεων και προτάσεων από τα νόμιμα εκλεγμένα όργανα του κλάδου». Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος βρισκόταν στο τιμόνι της ΠΟΕΙΑΤΑ από το 2002 και του ΣΑΤΑ από το 2007, ενώ την τελευταία φορά είχε εκλεγεί στον ΣΑΤΑ με ποσοστό 65% και στην ΠΟΕΙΑΤΑ είχε συγκεντρώσει το 45%

Η σχέση του κ. Λυμπερόπουλου με την νυν ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών φαινόταν απλά …εθιμοτυπική το διάστημα που μεσολάβησε από τις τελευταίες εκλογές, όπως υποστηρίζουν πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι έως τώρα δεν έχει γίνει συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και ότι το προεδρείο του κλάδου είχε συναντηθεί μόνο με τον υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Θυμίζουν επίσης ότι μία από τις πρώτες αποφάσεις του υπουργείου αφορούσε τα ταξί και θεωρήθηκε «αιτία πολέμου» για τον κλάδο ειδικά στην επαρχία, καθώς μείωνε στο μισό το τίμημα για την εκμίσθωση Ε.Ι.Χ με οδηγό. Τόσο ο ΣΑΤΑ (το σωματείο ταξί στην Αττική) όσο και η ΠΟΕΙΑΤΑ έκαναν λόγο τότε για «δώρο» της κυβέρνησης στις τουριστικές επιχειρήσεις χαρακτηρίζοντας την Κοινή Υπουργική Απόφαση ως μέσο «νομιμοποίησης του αθέμιτου ανταγωνισμού».

Συγκεκριμένα με την απόφαση του περασμένου Σεπτεμβρίου, «το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης για τα Ε.Ι.Χ. οχήματα που εκμισθώνονται, με οδηγό, ολικώς μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριών ωρών ορίζεται στα 90 ευρώ. Αντιστοίχως, το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριάντα λεπτών, ορίζεται στα 40 ευρώ». Υπενθυμίζεται ότι έως τότε το ελάχιστο τίμημα για σύμβαση τριών ωρών ήταν 180 ευρώ και για σύμβαση ελάχιστης διάρκειας 30 λεπτών ήταν 80 ευρώ.

Το ζήτημα αυτό δημιούργησε έντονες τριβές στο εσωτερικό της Ομοσπονδίας ειδικά με τα μέλη από τη νησιωτική Ελλάδα, τα οποία θεώρησαν ότι πλήττονται. Για το λόγο αυτό αρκετοί εκπρόσωποί τους προσπάθησαν να ξεκινήσουν διάλογο με το υπουργείο, βρίσκοντας όμως απέναντί τους σχεδόν κλειστές πόρτες, όπως λένε πηγές κοντά στην υπόθεση. Ακολούθησε η διάταξη στο νομοσχέδιο του υπουργείου για τα υδροπλάνα, με την οποία αφαιρούνταν το δικαίωμα της μεταφοράς ασυνόδευτων δεμάτων με τα ταξί, η οποία αν και αφαιρέθηκε στη συνέχεια, είχε προλάβει να δημιουργήσει νέα δυσαρέσκεια στον κλάδο.

Αυτοκινητιστές κυρίως από την επαρχία διαμαρτύρονταν ότι η Ομοσπονδία ύστερα από δεκαετίες είχε βρεθεί πολύ μακριά από τα κέντρα λήψης αποφάσεων με αποτέλεσμα ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ να αποφασίσει να μην ξαναβάλει υποψηφιότητα ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο για τις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση. Ο ίδιος άλλωστε στο παρελθόν είχε συχνά κατηγορηθεί για «δωράκια» από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ του «χρεωνόταν» και μεγάλη συμμετοχή στο νομοθετικό πλαίσιο για τις πλατφόρμες ταξί.

Λίγο πριν την εκλογική αναμέτρηση μάλιστα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην Θεσσαλονίκη είχε αποδεχτεί την πρόταση του τ. υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη να μετατραπούν τα ταξί σε εκλογικά κέντρα. «Για μας δεν υπάρχουν διλήμματα και συναισθηματισμοί υπάρχει ο αγώνας για τις οικογένειές μας για τον κλάδο μας για τις ζωές μας κι αυτοί οι άνθρωποι στάθηκαν δίπλα μας, πήγαν μάρτυρες στα δικαστήρια για να μας στηρίξουν, στάθηκαν στο πλευρό μας απέναντι στη ΝΔ του Μητσοτάκη και του Σαμαρά, απέναντι στο ΠΑΣΟΚ και το ΚΙΝΑΛ που σπιλώνουν από το 2011 τον αγώνα για την επιβίωσή μας», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπερόπουλος

Οι σχέσεις του έως τώρα προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ με την Νέα Δημοκρατία είχαν διαταραχθεί, πάντως, από το 2011 όταν με δήλωση του τότε εκπροσώπου, ο κ. Λυμπερόπουλος είχε διαγραφεί από το κόμμα με εντολή του Αντώνη Σαμαρά: «Ο κ. Λυμπερόπουλος διαγράφεται από τη Νέα Δημοκρατία. Αυτά που λέει ο Αντώνης Σαμαράς τα εννοεί”, είχε δηλώσει τότε ο εκπρόσωπος του κόμματος Γιάννης Μιχελάκης.

Αφορμή είχαν σταθεί οι σκληρές δηλώσεις του Θύμιου Λυμπερόπουλου κατά του τότε διοικητή του ΙΚΑ για το ζήτημα της καταβολής των εισφορών των οδηγών ταξί από τους ιδιοκτήτες τις ημέρες της μεγάλης απεργίας του κλάδου που ως αιχμή είχε την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Μαρία Λιλιοπούλου, Έθνος


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.