Taxi & Driver
Uber vs ταξί
Το Beat, το Uber και η κίτρινη φυλή

Το Beat, το Uber και η κίτρινη φυλή

Στην Ελλάδα έχουμε μία τάση να μυθοποιούμε και να μειώνουμε τα πάντα με βάση την ιδεολογία μας. Αν είμαστε αριστεροί, όλοι οι μπάτσοι είναι γουρούνια, αν είμαστε δεξιοί, τα παιδιά κάνουν τη δουλειά τους αλλά υπάρχουν και μερικοί που χαλάνε το όνομα. Κάπως έτσι και για το Beat, το Uber και τους ταξιτζήδες.

Για τους «προοδευτικούς» είναι η κίτρινη φυλή, τραμπούκοι, κλασικό δείγμα Έλληνα κτλ. Χωρίς εξαιρέσεις. Έτσι είναι όλοι. Στον αντίποδα εταιρείες όπως το Beat ή το Uber είναι περίπου οι μεσσίες, μας έσωσαν από τα ορκ-ταρίφες και όλοι μαζί τρέχουμε ημίγυμνοι στα καταπράσινα λιβάδια της ανάπτυξης.

Ας δούμε όμως λίγο ξεχωριστά την κάθε περίπτωση.

Beat για Beat

Το Beat είναι μία εταιρεία-μεσάζων -όπως ακριβώς είναι το e-food για τα καταστήματα επισιτισμού. Αυτές οι ενδιάμεσες εταιρείες που δεν παράγουν τίποτα συνήθως κερδίζουν παίρνοντας ποσοστό από τους επαγγελματίες. Το Beat ξεκίνησε παίρνοντας ένα standard fee από κάθε ταξιτζή, το μετέτρεψε σε ποσοστό (7%) και το 7% έγινε 12% αυτή τη στιγμή. Για κάθε κούρσα σας δηλαδή, από ότι γράφει το ταξίμετρο, το 12% το παίρνει το Beat. Προσθέστε σε αυτό πως οι ταξιτζήδες στην εφορία φορολογούνται για όλο το ποσό μαζί με το 12%. Αν δηλαδή ο ταξιτζής βγάλει σε ένα μήνα 1000€, θα δώσει το ¼ στην εφορία και τα 120€ στο Beat ενώ το πιο δίκαιο θα ήταν να αφαιρούνταν αρχικά τα 120€, οπότε να φορολογούνταν για τα 880€, αλλά δεν γίνεται έτσι. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που φεύγουν πολλοί οδηγοί από την Beat αλλά και για την δυσαρέσκεια πολλών που μένουν.

Uber-αποτυχία

Το Uber σε κάποιες χώρες απαγορεύεται τελείως ενώ σε πολλές χώρες οι ταξιτζήδες έχουν κάψει ακόμα και αυτοκίνητα της Uber. Ο Δήμαρχος του Λονδίνου δήλωσε πριν εκλεχθεί πως θα φροντίσει να απαγορευθεί η Uber στο Λονδίνο, ο πρώην CEO του Uber κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση καθώς και άλλα σκάνδαλα και τελικά, η αρχική υπόσχεση του Uber -το να βγάζεις ένα χαρτζιλίκι κάνοντας το αυτοκίνητό σου ταξί- δεν εκπληρώθηκε ποτέ. Στην Ελλάδα, όλοι οι οδηγοί Uber ανήκουν σε στόλους. Εταιρείες -συνήθως ταξιδιωτικά γραφεία- έχουν στην κατοχή τους στόλους από αυτοκίνητα και προσλαμβάνουν με μισθό οδηγούς. Τέλος, το συγκριτικό πλεονέκτημα του Uber, οι τιμές, ισχύουν μόνο σε περίπτωση βραδινής διαδρομής -δεν υπάρχει διπλή ταρίφα- καθώς και μεγάλες αποστάσεις όπως πχ από και προς αεροδρόμια και λιμάνια.

Η κίτρινη φυλή τώρα, είναι κατά κοινή ομολογία τραμπούκοι και βλάχοι αλλά όχι όλοι. Όπως ένα ποσοστό οδηγών του Beat είναι άξεστοι κατσαπλιάδες, έτσι ένα ποσοστό ταξιτζήδων της πιάτσας είναι πολιτισμένοι τύποι. Για να έχετε και ένα perspective, πολλοί από τους ταξιτζήδες που σταματάτε στο δρόμο είναι και στο Beat και αντίστροφα, πολλοί οδηγοί του Beat είναι και στους δρόμους, έτοιμοι να μας πουν για το μυστικό σχέδιο της Τουρκίας να εισβάλει στην Ελλάδα και να μας αναλύσουν οικονομικό πλάνο 20ετίας για να βγούμε από την κρίση.

Η αλήθεια είναι στη μέση. Είναι η ίδια η κουλτούρα μας που ευθύνεται για τις ομορφιές που είδαμε προχθές και που βλέπουμε συνέχεια στους δρόμους. Το Beat δεν είναι ο μεσσίας, το Uber δεν είναι η αθώα ξένη εταιρεία που ορίστε να την διώχνουμε και οι ταξιτζήδες δεν είναι όλοι τέρατα.

Άρθρο του Δομίνικου Πρίτη, www.techingreek.com


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.