Taxi & Driver
ενας αντρας στην θεση του οδηγου
Τι θεωρούν επικίνδυνο οι οδηγοί με βάση την ηλικία τους;

Τι θεωρούν επικίνδυνο οι οδηγοί με βάση την ηλικία τους;

Η ασφάλεια είναι το παν όταν μιλά κανείς για οδήγηση, για αυτό πρέπει οι οδηγοί να είναι πολύ προσεκτικοί τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τους άλλους. Η πρόκληση ενός τροχαίο είναι πολύ εύκολο να συμβεί, όταν δεν δίνεται μεγάλη προσοχή στο δρόμο.

Σύμφωνα, μάλιστα με μία έρευνα που πραγματοποίησε το αμερικάνικο μη κερδοσκοπικό ίδρυμα AAA, αποδείχθηκε ότι με βάση την ηλικία των οδηγών, ριψοκίνδυνη θεωρείται διαφορετική συμπεριφορά. 

Ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχουν ορισμένες συμπεριφορές οι οποίες τρομάζουν τους περισσότερους  οδηγούς. Είναι μερικές οδηγικές συνήθειες, όπως η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, η αγνόηση του κόκκινου  στα φανάρια και η επιθετική οδήγηση, που δημιουργούν ανασφάλεια στους οδηγούς. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τις επικίνδυνες ενέργειες των οδηγών συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Ποιες ηλικιακές ομάδες θεωρεί επικίνδυνη συμπεριφορά τη χρήση του κινητού τηλεφώνου; 

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας του ιδρύματος AAA, η συνήθεια να μιλούν οι οδηγοί στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης θεωρείται επικίνδυνη, από το 79,7% των συμμετεχόντων. Αντίστοιχα, η αποστολή μηνυμάτων ενώ τα άτομα οδηγούν χαρακτηρίστηκε ως καταδικαστέα από το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων, με ποσοστό 96,2%. Επίσης, η απλή ανάγνωση ενός μηνύματος που έρχεται στο κινητό τους τηλέφωνο είναι ριψοκίνδυνη για το 94,3%. Το μεγαλύτερα ποσοστά ανήκουν σε άνδρες ηλικίας άνω των 60 ετών, ενώ τα χαμηλότερα σε νέους οδηγούς, ηλικίας 19-39 ετών. 

Αντίθετα, οι οδηγοί φαίνεται να είναι πιο επιεικείς με τα άτομα που δεν είναι απόλυτα συγκεντρωμένα λόγω της χρήσης του κινητού τους. Συγκεκριμένα, 13,3% δήλωσε ότι είναι αποδεκτό να μιλάει και να κρατά το κινητό. Όσον αφορά την αποστολή μηνυμάτων, το 5,4% υποστηρίζει ότι δεν είναι επικίνδυνη ενέργεια, ενώ το 6,6% ανέφερε ότι διαβάζουν τα μηνύματα που τους έρχονται όσο οδηγούν.Όπως αποδείχθηκε από τα στοιχεία της έρευνας, οι προαναφερθείσες συμπεριφορές θεωρούνται περισσότερο αποδεκτές από την ηλικιακή ομάδα 19-39 ετών. 

οδηγός με το ενα του χερι πανω στο τιμονι και με το αλλο κραταει κινητη ηλεκτρονικη συσκευη
Ποιες ηλικιακές ομάδες θεωρεί επικίνδυνη συμπεριφορά τη χρήση του κινητού τηλεφώνου;

Πόσοι από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η επιθετική οδήγηση είναι επικίνδυνη; 

Σύμφωνα με την έρευνα όλοι οι οδηγοί, ανεξαιρέτως ηλικίας, συμφώνησαν ότι η επιθετική οδήγηση είναι πολύ επικίνδυνη τόσο για τους ίδιους όσο και για τους άλλους. Ειδικότερα, τα άτομα από 19-24 ετών πιστεύουν ότι η νευρική οδήγηση είναι 100% μη επιτρεπτεί για λόγους ασφαλείας. Παράλληλα, δεν απέχουν πολύ οι απόψεις σε οδηγούς 25-39 ετών, εκ τους οποίους το 91,8% δήλωσε ως ριψοκίνδυνη μία τόσο απερίσκεψη συμπεριφορά. 

Πόσοι θεωρούν ριψοκίνδυνη την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας; 

Η υπερβολική ταχύτητα είναι μία από τις πιο συνηθισμένες οδηγικές συμπεριφορές που θα συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Είναι δύσκολο να μην κινείται ένας οδηγός με ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ορίου. Για αυτό το λόγο μόλις το 55,1% των ερωτηθέντων πιστεύουν 25 χλμ/ωρα πάνω από το όριο, πρόκειται για μία επικίνδυνη συμπεριφορά. Συγχρόνως, οι οδηγοί ηλικίας 25-39 χαρακτήρισαν σε μικρότερο ποσοστό 47,1% την συγκεκριμένη συνήθεια ως επικίνδυνη. Αντιθέτως, το ηλικιακό group από 19-24 ετών, σε ποσοστό 62,4% μπορεί να αντιληφθεί ότι μία τέτοια υπέρβαση μπορεί αποβεί ριψοκίνδυνη. 

Επιπροσθέτως, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 16 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές αναφέρθηκε ως επικίνδυνη συνολικά από το 63,6% των συμμετεχόντων.Αντιστοίχως, το 72,1% ηλικίας 75+ και το 69% από 40-59 θεωρούν ότι η ταχύτητα πρέπει να συμφωνεί με τους σηματοδότες. Επίσης, με βάση την έρευνα, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ανάμεσα στα φύλα σε αυτό το ζήτημα. Οι άντρες θεωρούν λιγότερο επικίνδυνο την αυξημένη ταχύτητα εκτός και εντός πόλης.

Τι ποσοστό αγνοεί τους φωτεινούς σηματοδότες;

Από την έρευνα προέκυψε ότι όλοι οι οδηγοί ταυτίζουν την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη με μία πολύ αρνητική ενέργεια. Αναλυτικότερα, το 80% των ατόμων ηλικίας 19-39 και το 90,6% των ανθρώπων ηλικίας 40-59 ετών, υποστηρίζουν ότι τέτοιου είδους συμπεριφορά είναι εύκολο να οδηγήσει σε ατύχημα. Μάλιστα, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση στα δύο φύλα, με το 86,2% των ανδρών και το 86,4% των γυναικών να πιστεύουν ότι οι σήμανση των φαναριών πρέπει να τηρείται απόλυτα από τους οδηγούς. 

ένα φανάρι αναμένο κόκκινο και πορτοκαλί
Τι ποσοστό αγνοεί τους φωτεινούς σηματοδότες;

Τι ποσοστό οδηγών πιστεύει ότι θα πιαστεί από την αστυνομία για παραβατική συμπεριφορά;

Η ανησυχία της παραβίασης του Κ.Ο.Κ ταυτίζεται με το μόνιμο άγχος των οδηγών για την αστυνομία. Κανείς δεν θέλει να λάβει πρόστιμο από τις αρχές για παραβατική συμπεριφορά. Ωστόσο, αυτός ο φόβος φαίνεται ότι “φεύγει” στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 

Πιο συγκεκριμένα, πρόστιμο για την χρήση του κινητού ανησυχούν μην λάβουν άτομα ηλικίας από 19-24 ετών, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό σε ηλικίες από 60-74 χρονών. Επιπλέον, όσον αφορά τα φύλα οι γυναίκες φοβούνται περισσότερο μην τους “πιάσει” η αστυνομία συγκριτικά με τους άντρες, με ποσοστά 42,6% και 38,5% αντίστοιχα. Περίπου το ίδιο ποσοστό, 44,6% των γυναικών και 41% των αντρών, θεωρούν ότι θα τους σταματήσει αν διαβάζουν μηνύματα. 

Όσον αφορά την υπερβολική ταχύτητα, την επιθετική οδήγηση και την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, ο φόβος της αστυνομίας τείνει να εξαφανίζεται τουλάχιστον στους μισούς συμμετέχοντες. Αντιθέτως, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας θεωρείται από τα παιδιά ηλικίας 16-24 ετών, ως παράγοντας για να τους “πιάσει” η αστυνομία”, περίπου σε ποσοστό 37,5%. Παράλληλα και οδηγοί ηλικίας 60-74 ετών, σε ποσοστό 49,4% φοβούνται ότι θα τους σταματήσουν οι αρχές αν δεν φορούν ζώνη. Επίσης, οι οδηγοί ηλικίας 19-24 ετών, σε ποσοστό 85,3% πιστεύουν ότι δεν θα λάβουν κλήση για υπέρβαση της ταχύτητας κατά 25 χλμ/ώρα. Ακολουθεί το ηλικιακό group των 60-74 χρονών οι οποίοι υποστηρίζουν σε ποσοστό 57,6% ότι θα δεχτούν πρόστιμο για το συγκεκριμένο λόγο. 

Πόσοι έχουν εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο ατύχημα; 

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι οδηγοί που έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν παραβατική συμπεριφορά στο δρόμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 53% των ερωτηθέντων οι οποίοι παραδέχθηκαν ότι μετά το τροχαίο, άρχισαν να οδηγούν πάνω από το επιτρεπόμενο όριο μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Αντίθετα, το ποσοστό πέφτει στο 40%, σε άτομα που δεν έχουν βιώσει ατύχημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.