Taxi & Driver
οδήγηση
Τι να προσέχεις στην οδήγηση τον χειμώνα

Τι να προσέχεις στην οδήγηση τον χειμώνα

Μπορεί σαν επαγγελματίας αυτοκινητιστής να έχεις ξοδέψει χιλιάδες ώρες στο τιμόνι, τόσες που να πιστεύεις ότι δεν υπάρχει κάτι που δεν ξέρεις για την ασφαλή οδήγηση. Μπορείς, όμως, να είσαι σίγουρος ότι πράγματι… τα έχεις δει όλα;

Διάβασε παρακάτω τι πρέπει να προσέχεις κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε δύσκολες χειμωνιάτικες συνθήκες και ίσως συνειδητοποιήσεις ότι κάτι μπορεί να σου έχει ξεφύγει.

Φρενάρισμα με ΙΧ χωρίς ABS

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η διαδικασία του φρεναρίσματος, αν το αυτοκίνητό σας δεν διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών, το γνωστό μας ABS. Η δύναμη που πρέπει να ασκήσετε στο πόδι σας θα πρέπει να είναι τόση, ώστε να μη μπλοκάρουν οι τροχοί και χάσετε τον έλεγχο. Έχετε υπ’ όψη σας ότι σε βρεγμένο έδαφος, η τριβή μεταξύ του δρόμου και του ελαστικού είναι μειωμένη, ενώ η τριβή ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους συνήθως παραμένει η ίδια. Αν αισθανθείτε τους τροχούς να «μπλοκάρουν» μειώστε για δέκατα του δευτερολέπτου την πίεση του ποδιού σας στο πεντάλ των φρένων και πιέστε ξανά, μέχρι να ανακτήσετε το έλεγχο της πέδησης.

Φρενάρισμα με ΙΧ που διαθέτει ABS

Αν το αυτοκίνητό σας έχει ABS, τότε σαφώς τα πράγματα είναι πιο εύκολα, όμως και η περίπτωση αυτή χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη τεχνική. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η διαδικασία πέδησης με σύστημα ABS, απαιτεί ικανή δύναμη στο πεντάλ, ενώ εάν αισθανθείτε ότι το πεντάλ «τρέμει» μην αφήσετε το πόδι σας, αλλά συνεχίστε να πιέζετε σταθερά. Εξυπακούεται ότι, αυτοκίνητο με ABS ή χωρίς ABS, εάν έχει άχρηστα λάστιχα είναι κινούμενη βόμβα.

Αποφύγετε την απώλεια πλευρικής πρόσφυσης

Η μέτρια πρόσφυση του οδοστρώματος έχει άμεσα αποτελέσματα και στην πλευρική πρόσφυση του αυτοκινήτου. Αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό όταν μπείτε σε μια στροφή με περισσότερη ταχύτητα απ’ ότι πρέπει και στρίψετε απότομα το τιμόνι. Τότε το αυτοκίνητο θα φύγει ευθεία (με τους τροχούς υπο γωνία) προς την κορυφή της στροφής. Η προτιμότερη και καλύτερη λύση είναι να μειώσετε το στρίψιμο του τιμονιού, για τον εξής λόγο: Όταν οι τροχοί έχουν στρίψει λιγότερο το ελαστικό έχει καλύτερη πλευρική και ελκτική πρόσφυση. Έτσι οι τροχοί επανακτούν την πρόσφυσή τους και το αυτοκίνητο αποκτά την χαμένη κατευθυντικότητα. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι χαμηλές ταχύτητες είναι εκείνες που θα αποτρέψουν παρόμοιες δύσκολες και επικίνδυνες συμπεριφορές.

Φρενάρισμα σε οδόστρωμα με διαφορετική πρόσφυση

Το οδόστρωμα με ανομοιόμορφη τριβή συναντάται στις περιπτώσεις που ο μισός δρόμος είναι στεγνός και ο μισός είναι βρεγμένος ή χειρότερα, εάν στην σκιερή άκρη του δρόμου υπάρχει χιόνι/πάγος. Η περίπτωση αυτή απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή! Αν το αυτοκίνητό σας διαθέτει ABS, τότε το μόνο που χρειάζεται είναι να πατήσετε με δύναμη το φρένο και με τη βοήθεια του τιμονιού, να κρατήσετε σταθερή την πορεία του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που δεν διαθέτετε ABS χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και ικανότητα στο φρενάρισμα, καθώς οι τροχοί της μιας πλευράς είναι πιο «ευαίσθητοι» στο μπλοκάρισμα, απ’ ότι οι τροχοί της στεγνής πλευράς. Βάλτε την απαιτούμενη δύναμη στο πόδι σας και στο πεντάλ του φρένου για να μην υπάρξει μπλοκάρισμα και χάσετε τον έλεγχο.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.