Taxi & Driver
Οδηγός οδηγεί το αυτοκίνητό του σε αυτοκινητόδρομο
Τι να κάνει ένας οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση του αυτοκινήτου;

Τι να κάνει ένας οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση του αυτοκινήτου;

Η κατανάλωση καυσίμου είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους τους οδηγούς, οι οποίοι προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση του αυτοκινήτου τους. Κανείς δεν θέλει να πληρώνει μεγάλα ποσά, για τα καύσιμα του οχήματος. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι οδηγοί πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά το αυτοκίνητο τους. 

Συγκεκριμένα, πρέπει να διατηρούν σταθερή ταχύτητα και να μην υπερβαίνουν τις απαιτούμενες στροφές. Παράλληλα, πρέπει να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών, να βάζουν λάδι στο μοτέρ και να μην φορτώνουν το όχημα με αχρείαστα αντικείμενα. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους τρόπους μείωσης της κατανάλωσης ενός οχήματος, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Σταθερή ταχύτητα και ομαλή επιτάχυνση 

Για να μην καταναλώνει παραπάνω καύσιμα ένα αυτοκίνητο, είναι σημαντικό ο οδηγός να διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα. Η απότομη εναλλαγή ταχυτήτων, δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού αυξάνει την κατανάλωση του οχήματος. Αντίθετα, η σταθερή ταχύτητα μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της κατανάλωσης έως και 7%. 

Επίσης, όταν ένας οδηγός βρεθεί σε γρήγορο αυτοκινητόδρομο, όπως εκείνος της Εθνικής Οδού, πρέπει να διατηρεί μία μέση ταχύτητα από τα 120 έως τα 140 χλμ/ώρα. Έτσι, θα καταφέρει να κερδίσει μία μείωση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 6%. Συγχρόνως, οι οδηγοί πρέπει να επιταχύνουν με ομαλό τρόπο και να σβήνουν την μηχανή όταν ακινητοποιούν το αυτοκίνητο. Αυτές οι ενέργειες αν γίνονται τακτικά, μπορούν να προσφέρουν μία συνολική μείωση της κατανάλωσης έως και 9%. 

Αλλαγή ταχύτητας στις κατάλληλες στροφές 

Οι στροφές στις οποίες πρέπει να κινείται ένα αυτοκίνητο έχουν οριστεί από τον κατασκευαστή του. Αν ο οδηγός δεν ενδιαφέρεται για τις στροφές που πιάνει το αυτοκίνητο στην αλλαγή των ταχυτήτων, θα αυξήσει άθελα του, την κατανάλωση του. Για να μπορέσουν οι οδηγοί να γλιτώσουν ορισμένα χρήματα από τα καύσιμα του οχήματος, πρέπει να λειτουργούν τον κινητήρα μέσα στα πλαίσια των μέγιστων ροπών που έχει θέσει ο κατασκευαστής.  Συνήθως, στους turbo και οι diesel κινητήρες η μέγιστη ροπή που μπορούν να φτάσουν ξεκινά από τις 2.000 και φτάνει μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. Αντίστοιχα, τα ατμοσφαιρικά μοτέρ μπορεί να επιτρέπουν ανώτατο όριο στροφών από τις 2.500 με 3.000 σ.α.λ. 

Συχνός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών

Για να μειώσει ένας οδηγός την κατανάλωση καυσίμου, πρέπει να προσέχει τακτικά την πίεση που έχουν τα ελαστικά του οχήματος του. Τα ελαστικά πρέπει να έχουν ακριβώς την ποσότητα που έχει ορίσει ο κατασκευαστείς, διαφορετικά επιβαρύνουν την κατανάλωση. 

Παραδείγματος χάριν, αν ένα αυτοκίνητο διαθέτει λιγότερη πίεση στα ελαστικά από εκείνη που ορίζει ο κατασκευαστής, θα καταναλώνει περισσότερα καύσιμα. Αυτό συμβαίνει, γιατί το ελαστικό τρίβεται παραπάνω με το δρόμο, δυσκολεύοντας το αυτοκίνητο να κινηθεί με άνεση. Ωστόσο, παρόμοια αποτελέσματα θα εμφανιστούν και στην περίπτωση που ένας οδηγός προσέξει ότι υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα από εκείνη που απαιτούν τα ελαστικά. 

Άνρθωπος ελέγχει την πίεση των ελαστικών στο αυτοκίνητό του
Συχνός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών

Προσθήκη λαδιού στη μηχανή 

Το λάδι είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να προσθέτει τακτικά ένας οδηγός, καθώς βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου. Όταν ένα όχημα, δεν διαθέτει επαρκή ποσότητα λίπανσης, το μοτέρ αρχίζει να θερμαίνεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα σε ολόκληρη την λειτουργία του αυτοκινήτου. Μάλιστα, το 6% της ενέργειας που αποδίδει το καύσιμο, καταναλώνεται σαν ενέργεια τριβών.

Απομάκρυνση αντικειμένων που δεν χρειάζονται από το αυτοκίνητο 

Το επιπρόσθετο βάρος και το υπερβολικό “φόρτωμα” του αυτοκινήτου, είναι μία τάση που υιοθετούν όλοι οι οδηγοί. Μέσα στο αυτοκίνητο τους, θα συναντήσει κανείς κάθε λογής αντικείμενο το οποίο το πήραν μία φορά μαζί τους και δεν ξανά έφυγε από το αμάξι. Όμως, όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο σε καθημερινή βάση, αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση του. Επίσης, η σχάρα οροφής ακόμα και η μπαγκαζιέρα αν δεν χρειάζονται μπορούν να απομακρύνονται από το αυτοκίνητο, ώστε να μην υπάρχει αχρείαστο βάρος, το οποίο εξαντλεί τον κινητήρα. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.