Taxi & Driver
διαδικτυακές πλατφόρμες
Τι κρύβει ο πόλεμος των αυτοκινητιστών ταξί στις διαδικτυακές πλατφόρμες

Τι κρύβει ο πόλεμος των αυτοκινητιστών ταξί στις διαδικτυακές πλατφόρμες

“Ποτέ δεν παίρνουμε επιβάτες από τις παραδοσιακές πιάτσες ταξί διότι κινδυνεύουμε. Είμαστε κόκκινο πανί για τους ταξιτζήδες” αναφέρει επαγγελματίας που συνεργάζεται με ηλεκτρονική πλατφόρμα παροχής μεταφορικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου.

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι ούτε καινούργιο ούτε ελληνικό. Στη Γαλλία -κυρίως- η Uber αποτελεί για τους αυτοκινητιστές διαρκή απειλή, με τους οδηγούς της να δέχονται συχνά προπηλακισμούς από τους οδηγούς ταξί. Σε αντίθεση όμως, με την Uber, που δεν συμβάλλεται με οδηγούς ταξί, και δεν θα έπρεπε, σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές, να μπορεί να “χτυπά” τις τιμές και να εκτελεί αστικές μετακινήσεις, οι υπόλοιπες ιντερνετικές πλατφόρμες είχαν εξασφαλίσει την… ασυλία των αυτοκινητιστών. Και αυτό επειδή οι πλατφόρμες αυτές, με leader από πλευράς μεριδίου αγοράς, την Beat (πρώην taxibeat) συνεργάζονται με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Η φιλοσοφία, δηλαδή, της Uber είναι η σύνδεση του επιβάτη με τον (αυτοαπασχολούμενο) οδηγό, ενώ των υπόλοιπων πλατφορμών η σύνδεση του επιβάτη με τον επαγγελματία ταξιτζή, που διαθέτει κρατική άδεια.

Το νομοσχέδιο

Σύμφωνα με διαρροές, το υπουργείο Υποδομών με νομοσχέδιο επιδιώκει να “θέσει κανόνες”, απαγορεύοντας την παροχή αστικού μεταφορικού έργου σε εταιρείες που δεν διαθέτουν άδεια ταξί. Εάν το νομοσχέδιο τεθεί σε ισχύ θα κάνει ιδιαίτερα δύσκολη την επόμενη μέρα για την Uber της οποίας η δραστηριότητα στηρίζεται σε αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Οι υπόλοιπες πλατφόρμες που συμβάλλονται με επαγγελματίες ταξιτζήδες, θα κληθούν να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας. Και για να συνεχίσουν να υπάρχουν θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε εταιρείες που ιδρύουν, μέχρι σήμερα, συνεταιρισμοί επαγγελματιών οδηγών ταξί. Γι’ αυτό, το νομοσχέδιο Σπίρτζη αναμένεται να κλυδωνίσει την-ανερχόμενη- αγορά των διαδικτυακών πλατφορμών, που έχει δημιουργήσει θέσεις εργασίας και deals, όπως αυτό της εξαγοράς της Beat από τον γερμανικό όμιλο Daimler σε τίμημα άνω των 40 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι το νομοσχέδιο Σπίρτζη θα δώσει το προβάδισμα στις υφιστάμενες εταιρείες ταξί, οι οποίες όχι μόνο δεν θα έχουν τον ανταγωνισμό εταιρειών, όπως η Beat ή η Taxiplon, αλλά θα χρησιμοποιούν και την τεχνολογία που ανέπτυξε πρώτα η Beat. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί, με πρόεδρο τον Θύμιο Λυμπερόπουλο έσπευσε τον Σεπτέμβριο του 2015 να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, δημιουργώντας το SATA-Iq. Βέβαια, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εφαρμογές, ο χρήστης δεν είναι σε θέση ούτε να αξιολογήσει ούτε να επιλέξει τον οδηγό.

Ως εκ τούτου, το νομοσχέδιο του Υποδομών έχει την απόλυτη στήριξη του Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος είχε, προ ημερών, συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα. Η κυβέρνηση, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, επενδύει πολιτικά στους περισσότερους από 30.000 ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι μπορούν να κινητοποιήσουν μέχρι και τετραπλάσιο αριθμό ατόμων-ψηφοφόρων, εάν ληφθεί υπόψη ότι σε μία άδεια ταξί αντιστοιχούν, τουλάχιστον, τρεις άμεσες θέσεις εργασίας, χωρίς να συνυπολογίζονται οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις (της κάθε θέσης εργασίας).

Δημήτρης Δελεβέγκος, Capital.gr


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.