Taxi & Driver
Μπράιτον

Τι αλλάζει για τους διανομείς και τους οδηγούς Uber με απόφαση της Ε.Ε.;

Νέους κανονισμούς ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο, οι οποίοι αφορούν όσους εργάζονται από τουλάχιστον 3 ώρες την εβδομάδα ή 12 ώρες σε 4 εβδομάδες.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι περιστασιακά εργαζόμενοι, ή εκείνοι που πληρώνονται μέσω επιδοτούμενης εργασίας, ή σε κάποια πλατφόρμα, οι ασκούμενοι, ή οι ανά περίσταση εργαζόμενοι, που περιμένουν εάν θα τους καλέσει κάποιος για μεροκάματο.

Τι αλλάζει για τους διανομείς και τους οδηγούς Uber με απόφαση της Ε.Ε.; Σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι εργαζόμενοι θα έχουν πλέον ορισμένα ουσιώδη δικαιώματα. Οι νέοι κανονισμοί αφορούν τους διανομείς στην εστίαση, αλλά και τους οδηγούς της Uber, που έως σήμερα θεωρούντο από τους εργοδότες τους και τις οικονομικές αρχές ως «ελεύθεροι επαγγελματίες».

Σύμφωνα με την απόφαση, τα κράτη μέλη θα έχουν μία τριετή περίοδο για να κυρώσουν και να εφαρμόσουν τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν για όσους εργάζονται από τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα, ή 12 ώρες σε τέσσερις εβδομάδες, περιλαμβανομένων και των περιστασιακά εργαζόμενων, ή εκείνων που πληρώνονται μέσω επιδοτούμενης εργασίας, ή σε κάποια πλατφόρμα, οι ασκούμενοι (stage), ή οι ανά περίσταση εργαζόμενοι, που περιμένουν εάν θα τους καλέσει κάποιος για μεροκάματο.

Το Ευρωκοινοβούλιο, όπως συμφωνήθηκε με την εκτελεστική εξουσία των Βρυξελλών, πρώτα απ’ όλα καθορίζει κι επιτάσσει μία γενική αρχή διαφάνειας: Από την πρώτη ημέρα της εργασίας, ή το αργότερο επτά ημέρες μετά την έναρξη της απασχόλησής του για ορισμένες εξαιρέσεις, ο κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να έχει πληροφορηθεί τα βασικά χαρακτηριστικά της εργασίας του: Ακριβή ημερομηνία έναρξης, περιγραφή των καθηκόντων του, ύψος της αμοιβής, διάρκεια της σύμβασής του και της εργασιακής ημέρας, ακόμη και τις ημέρες της διαθεσιμότητας που μπορεί να του ζητήσουν.

Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι βάσει της γενικής αυτής αρχής θα έχουν δια νόμου τη δυνατότητα να αρνηθούν, χωρίς τιμωρίες και άλλες αρνητικές επιπτώσεις, μία ανάθεση εκτός του συμφωνημένου ωραρίου και μπορεί να ζητήσει μία αποζημίωση εάν αυτή η επιπλέον ανάθεση συνεχίζεται για καιρό.

Επιπλέον, ο εργοδότης δεν θα μπορεί να εμποδίζει τους εργαζόμενους να εργάζονται και σε άλλες επιχειρήσεις, εάν αυτό γίνεται εκτός του συμφωνημένου ωραρίου μεταξύ τους, και είναι υποχρεωμένοι να τους εγγυώνται μία περίοδο κατάρτισης, υποχρεωτικής και χωρίς πληρωμή.

Ο χρόνος δοκιμής ενός εργαζομένου δεν θα μπορεί να ξεπερνά το εξάμηνο, ή θα πρέπει να έχει μία κατ’ αναλογία διάρκεια εάν πρόκειται για εργαζόμενο με σύμβαση έργου συγκεκριμένης διάρκειας. Σε περίπτωση ανανέωσης της σύμβασης για την ίδια εργασία, δεν θα προβλέπεται μία περίοδος δοκιμής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε., στους άνω των 200 εκατ. εργαζομένων στην Ένωση, τρία εκατ. απασχολούνται με σχέσεις «νέου τύπου ή άτυπης» μορφής εργασία, που αφορά εργαζομένους σε ταχυφαγεία, ή σε κέντρα επιμελητείας με συμβάσεις 0 ωρών, ή απασχολούμενων με προγράμματα επιδοτούμενης εργασίας (voucher), ή εργαζομένους σε πλατφόρμες, όπως οι οδηγοί Uber, ή οι διανομείς φαγητού.

Πολλοί εξ αυτών μάλιστα, πέρα από τις λιγοστές αυτές ώρες της ευέλικτης απασχόλησής τους, δεν έχουν άλλη εργασία.

Πρόκειται για την πρώτη φορά, μετά 20 χρόνια από την τελευταία επικαιροποίηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας βάσει της αλλαγής του μοντέλου εργασίας, που η Ε.Ε. σκοπεύει πλέον να ρυθμίσει τούτη την αναγκαιότητα.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.