Taxi & Driver
ταξί
Τι άλλαξε στον κλάδο των ταξί με το νέο νομοσχέδιο;

Τι άλλαξε στον κλάδο των ταξί με το νέο νομοσχέδιο;

Στην κατάθεση και μετέπειτα ψήφιση νομικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ταξί τύπου Uber και όχι μόνο, προχώρησε η κυβέρνηση στα τέλη Μαρτίου ύστερα από πολύμηνη καθυστέρηση.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι εκτός από τις υπηρεσίες Uber με το νομοσχέδιο επηρεάστηκαν και οι εταιρείες τύπου Taxibeat (Beat σήμερα). Η διαφορά μεταξύ των δύο τύπων εταιρειών παροχής μεταφορικών υπηρεσιών είναι ότι η μεν Uber παρέχει μεταφορικό έργο και με μη επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ενώ η Beat συνεργάζεται μόνο με ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί.

Μάλιστα, οι πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει στις αρχές του φθινοπώρου και ανέφεραν ότι το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων ότι τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών θα παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες, που θα διαθέτουν δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα (π.χ. ταξί) και σε κάθε άλλη περίπτωση, η παροχή μεταφορικού έργου θα θεωρείται παράνομη, βγήκαν αληθείς. Παράλληλα, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει οι εταιρείες παροχής μεταφορικής υπηρεσίας να έχουν συνάψει τριετή τουλάχιστον σύμβαση με τους επαγγελματίες οδηγούς για την απόκτηση της σχετικής άδειας.

Πρακτικά καταργείται μέρος του περιεχομένου του προηγούμενου νόμου, που απελευθέρωνε τα ταξί και επέτρεπε την εκμίσθωση επιβατηγών Ι.Χ. με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων κ.ά.

Η ρύθμιση που προβλέπει την τριετούς διάρκειας σύμβαση με τους αυτοκινητιστές δεν αποκλείεται να πλήξει και την Beat, παρά το γεγονός ότι η ίδια συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες. Η Beat θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των σχετικών συμβάσεων με τους συνεργαζόμενους με αυτήν οδηγούς ώστε να πληρούν την πρόβλεψη της τριετίας. Σημειώνεται ότι η Taxibeat είχε εξαγοραστεί από την Daimler και μετονομάστηκε σε Beat, γεγονός που έχει σε πρώτη φάση προκαλέσει μικρές αναταράξεις στην πελατειακή της βάση.

Ο προωθούμενος νόμος προβλέπει διοικητικά πρόστιμα για τους παραβάτες που θα παρέχουν άνευ αδειοδότησης υπηρεσίες μεταφοράς αλλά και για τους πολίτες που θα κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση λειτουργίας φορέα διαμεσολάβησης χωρίς την σχετική άδεια, επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ και απαγορεύεται για διάστημα δύο ετών να ιδρύσει και να λειτουργήσει άλλον φορέα διαμεσολάβησης.

«Εμείς δεν θέλουμε να απαγορεύσουμε τις διαδικτυακές πλατφόρμες σε σχέση με τη λειτουργία του ταξί» υποστήριξε σε ραδιοφωνικές του δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. «Πάμε να βάλουμε κανόνες που δεν θα επιτρέπουν άλλου είδους κανόνες για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και άλλου είδους κανόνες για δραστηριότητες που είναι οι αστικές μεταφορές μέσω του Διαδικτύου ή μέσω ενός τηλεφωνικού κέντρου».

Δικαστική διαμάχη

Σημειώνεται ότι η Uber έχει βρεθεί στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης σε αρκετές πόλεις του κόσμου, εισέπραξε έντονες αντιδράσεις από επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ωστόσο συνέχισε να λειτουργεί και να αναπτύσσεται. Βασική αιτία της διαμάχης που προέκυψε σε όλο τον κόσμο είναι το γεγονός ότι παρείχε τη δυνατότητα σε μη επαγγελματίες να εκτελέσουν μεταφορικό έργο. Ακριβώς αυτό το κενό στη νομοθεσία επιχείρησε να καλύψει και η Ε.Ε., με την απόφαση-κόλαφο για την Uber που εξέδωσε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.