Παρακάτω θα διαβάσετε απόσπασμα από τη συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος του Σ.Α.Τ.Α., Θύμιος Λυμπερόπουλος στο Taxi&Driver σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί σε Ελλάδα και Ευρώπη, όσον αφορά το φαινόμενο της Uber .
Η Uber αποτελεί ένα διεθνές φαινόμενο, το οποίο έχει γίνει πολλάκις αντικείμενο συζήτησης και διαφωνίας μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και του κράτους. Αποστείλατε μάλιστα και σχετική επιστολή στο Υπουργείο. Ποια είναι η δική σας άποψη; Έχετε σκοπό να κάνετε κάποια άλλη κίνηση;
Η Uber, η Airbnb και όλες αυτές οι πολυεθνικές είναι η αρχή του τέλους του κοινωνικού κράτους και ειδικότερα των μικρομεσαίων κρατών παγκοσμίως. Πάρτε παράδειγμα την Αθήνα, όπου τα τουριστικά γραφεία νοικιάζουν χιλιάδες αυτοκίνητα μετά οδηγού, πληρώνοντας τους οδηγούς και σε κάποιους τις ασφάλειές τους, χωρίς να δηλώνουν κανένα έσοδο. Και τα λεφτά αυτά πάνε στο εξωτερικό. Με το παθητικό που δημιουργείται, μάλιστα, πέρα από τα έσοδα που είναι τεράστια και δεν δηλώνονται, δημιουργούν και παθητικό στις άλλες υπηρεσίες που προσφέρουν και σβήνουν τα κέρδη τους και από την άλλη πηγή. Δηλαδή φοροδιαφυγή καταστροφική για κάθε χώρα. Αν όλα αυτά τα χρήματα χρησιμοποιούνταν, με πολύ λιγότερους φόρους και στο ΦΠΑ και στο εισόδημα, και δηλώνονταν 30 εκατομμύρια θα ζούσε η Ελλάδα. Δεν θα είχε ανάγκη από νέα συμφωνία και μείωση συντάξεων. Αλλά όλο αυτό το κακό έχει αφετηρία, είναι η εργαλειοθήκη του Κωστή Χατζηδάκη. Είναι ο ορισμός της διαπλοκής και της νεοφιλελεύθερης διαπλεκόμενης αντίληψης, που καταστρέφει τις χώρες και τον κοινωνικό ιστό, ό,τι οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι είχαν κατορθώσει να πετύχουν όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό τελείωσε το 2010 με τη μεγάλη εθνική προδοσία που έκανε ο Παπανδρέου, με την αλλαγή των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, με τη μεταφορά όλου του ελλείμματος από το 2001 στο 2009, για να πάει πάνω από 15% και να μπορέσει να έρθει στη χώρα μας το ΔΝΤ. Και δυστυχώς δε μιλάει κανένας, ειδικά από τα δύο μεγάλα κόμματα που το υπέγραψαν. Αυτή ήταν η πιο βάρβαρη προδοτική συμφωνία που έκαναν τα δύο μεγάλα κόμματα που θέλουν να ξανάρθουν να μας σώσουν και θεωρούν πως πρέπει να ξαναγυρίσουν με αυτές τις πολιτικές.
Στόχος, λοιπόν, δεν είναι να φύγει η Uber από την Ελλάδα αλλά να φορολογηθεί ισότιμα;
Μα δεν μπορεί να φορολογηθεί ισότιμα. Η Δανία πρόσφατα εισήγαγε ένα νομοσχέδιο. Μόλις η Uber έμαθε για αυτό προσπάθησε να επηρεάσει την κυβέρνηση για να το αλλάξει. Δεν το πέτυχε και πριν ψηφιστεί ο νόμος (δεν έχει ψηφιστεί ακόμα) απέσυραν τα αυτοκίνητά τους. Γιατί συνέβη αυτό; Γιατί τους έβαζε μέσα ταμειακή μηχανή, βιντεοκάμερα, GPS, αισθητήρες στο κάθε κάθισμα. Απόλυτο έλεγχο. Ουσιαστικά, τους είπαν ότι εφόσον ασκούν οικονομική δραστηριότητα, θα πληρώνουν. Αυτοί λένε ότι δεν ασκούν, ότι συμμετέχουν στην κοινωνία της πληροφορίας και έχουν το ελεύθερο να κάνουν το οτιδήποτε. Δύο αποφάσεις του Γενικού Εισαγγελέα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου λένε ότι κάνουν αστική μεταφορά. Γι’αυτό όλες οι χώρες έχουν υπογράψει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο που λέει ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε απελευθέρωση που έχει να κάνει με ταξί, ασθενοφόρα και αστική συγκοινωνία. Είναι πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα, δε χρειάζεται εξειδίκευση για να το καταλάβεις. Ο πολίτης, όμως, πρέπει να καταλάβει ότι όταν συμμετέχει σε τέτοιες λειτουργίες είναι συναυτουργός της καταστροφής της χώρας του.
Πρόσφατα σχολιάσατε και την ερώτηση της κ. Καΐλή σχετικά με τη συνεργατική οικονομία και την Uber.
Με όσα υποστηρίζουν η Καϊλή, η Μπακογιάννη, ο Χατζηδάκης ή ο Μητσοτάκης, είναι σαν να μου λένε ότι εφόσον δεν έχω δουλειά, είμαι άνεργος, θα πάρω λαθραία ένα μπλουζάκι και θα πάω δίπλα στο μαγαζί που τα πουλάει 10 ευρώ και θα το δίνω 3 ευρώ, χωρίς αποδείξεις, χωρίς τίποτα. Είναι ακριβώς αυτό. Αν υπήρχε Συνταγματικό Δικαστήριο θα έπρεπε να παύσει τη λειτουργία όσων κομμάτων υποστηρίζουν τέτοια πράγματα, γιατί στα καταστατικά τους δε υποστηρίζουν αυτά. Αν σαν πολίτης χωρίς «κομματικές τσίμπλες» συνθέσεις όλα αυτά που έχουν γίνει με τα capital controls, το PSI, τη σωτηρία των ευρωπαϊκών τραπεζών και τη μαζική εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό, θα καταλάβεις ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει κάποια στιγμή να δικαστούν. Αν υποφέρουμε όλοι αυτή τη στιγμή, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, άνεργοι είναι γιατί κάποιοι υπέγραψαν συμβόλαια θανάτου της κοινωνίας, για να έρθουν οι πολυεθνικές εδώ με στόχο γεωπολιτικό. Να μας αφαιρέσουν την ενέργεια, τον τουρισμό και όλα τα άλλα μεγάλα προτερήματα που έχει αυτή η χώρα. Ήδη συμβαίνει με τον τουρισμό. Δεν πληρώνει κανείς τίποτα εδώ, έρχονται οι τουρίστες με τα προγράμματα και είναι όλα πληρωμένα έξω. Εκεί που τρως ψωμί, όμως, πρέπει να αφήνεις και τα λεφτά σου για να κάνουν κύκλο και να ζήσει ο λαός. Διαφορετικά συμβαίνει αυτό που ζούμε όλοι μας καθημερινά. Αλλά η Uber έχει λεφτά, εξαγοράζει ανθρώπους. Το θετικό είναι ότι στην Ευρώπη την έχουν πατήσει, γιατί το ευρωπαϊκό δίκαιο με το θέμα της Uber και των ταξί είναι σε σύγκρουση 100% κι έχουν ήδη χάσει το παιχνίδι στην Ινδία, στον Καναδά, στη Φινλανδία, την Ουγγαρία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Λυμπερόπουλου στο Taxi&Driver
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.