Taxi & Driver
Μηχάνημα τοποθέτησης βενζίνης σε πρατήριο καυσίμων
Τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών ή η ηλεκτροκίνηση είναι η λύση στην κλιματική αλλαγή;

Τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών ή η ηλεκτροκίνηση είναι η λύση στην κλιματική αλλαγή;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός καλύτερου και πιο πράσινου μέλλοντος, προσπαθεί να βρει τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή. 

Στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο μέρος της “Πράσινης Συμφωνίας”, ενώ μέχρι το 2050 προβλέπεται ότι θα έχει διαμορφωθεί μία ενιαία οικολογική συνείδηση στους πολίτες. 

Ωστόσο, οι λύσεις που έχει σκεφτεί δημιούργησαν τεράστιες αντιθέσεις. Συγκεκριμένα, από τη μία πλευρά υπάρχουν οι υποστηρικτές της χρήσης των υγρών καυσίμων με χαμηλές εκπομπές άνθρακα ενώ από την άλλη  βρίσκονται οι υπέρμαχοι της ηλεκτροκίνησης. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες, συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου. 

Τι αναφέρουν οι υποστηρικτές της χρήσης των υγρών καυσίμων με χαμηλές εκπομπές ρύπων; 

Βασικοί οπαδοί των ανανεώσιμων καυσίμων είναι η Ένωση Renewable & Low-Carbon Liquid Fuels. Πρόκειται για μία ομάδα από επιχειρήσεις, η οποία έχει ως κύριο στόχο να βρει βιώσιμες και οικολογικές προσεγγίσεις για τον τομέα των Μεταφορών. Οι συνεργαζόμενες εταιρείες της συγκεκριμένης ένωσης ασχολούνται με τη χρήση των υγρών καυσίμων, λύση την οποία θεωρούν ως την πιο ιδανική. 

Στην πρόταση που κατέθεσαν στην ΕΕ τόνισαν ότι δεν υπάρχει κανένας τύπος αυτοκινήτου ο οποίος να παράγει μηδενικούς ρύπους στις οδικές μεταφορές. Για αυτό το λόγο πρότειναν στην ΕΕ να ακολουθήσει μία τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, προωθώντας μία λύση που θα σχετίζεται με επιλογές που γνωρίζει ότι είναι επιτυχημένες. Τα βιοκαύσιμα έχει διαπιστωθεί ότι μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Αν η ΕΕ θέλει να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει να προσέχει ώστε οι καλλιέργειες των βιοκαυσίμων να πληρούν όλές τις απαραίτητες προδιαγραφές βιωσιμότητας. 

Οι απόψεις της Renewable & Low-Carbon Liquid Fuels έγιναν αποδεκτές από 10 εμπορικούς οργανισμούς. Ειδικότερα, πιστεύουν ότι τα  υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν σημαντικό συμπλήρωμα της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, η τελευταία είναι αποδεδειγμένο ότι περιορίζει τους ρύπους στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. 

Τοποθέτηση βενζίνης σε πρατήριο καυσίμων
Τι αναφέρουν οι υποστηρικτές της χρήσης των υγρών καυσίμων με χαμηλές εκπομπές ρύπων;

Απαντώντας σε αντιρρήσεις περιβαλλοντικών ομάδων, ο Xavier Noyon, γενικός γραμματέας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου biodiesel (EBB), υποστήριξε ότι τα βιοκαύσιμα που παράγουν είναι προσιτά και άμεσα διαθέσιμα προς όλους τους τύπους μεταφοράς. Είναι ένας γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος να μπει ένα τέλος στις μεγάλες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. 

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι στο πλαίσιο της αειφορίας, η ΕΕ πρέπει να ελέγχει τους παραγωγούς βιοκαυσίμων. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει μέσω του ισχνηλατίσματος κατά μήκος της αλυσίδας και φυσικά μέσω της πιστοποίησης τρίτων.

Ποιες είναι οι απόψεις των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης; 

Αντίθετοι ως προς τις απόψεις της Renewable & Low-Carbon Liquid Fuels είναι πολλές περιβαλλοντικές ομάδες. Κύριο αντεπιχείρημα τους είναι ότι τα βιοκαύσιμα θα καθυστερήσουν την μετάβαση σε οχήματα με μηδενικούς ρύπους. 

Μάλιστα, με αυτή την άποψη φαίνεται ότι συμφωνεί και η Laura Buffet, διευθύντρια ενέργειας σε Οργάνωσης Μεταφορών & Περιβάλλοντος (T&E). Επεσήμανε ότι τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές αποτελούν πλέον μία πραγματικότητα, ενώ υποστήριξε ότι τα βιοκαύσιμα εξυπηρετούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά μοντέλα. Η καλλιέργεια biodiesel που γίνεται στην ΕΕ από φοίνικα και σόγια, μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα στο περιβάλλον σε σχέση με το ορυκτό diesel. 

Αντίστοιχη άποψη εξέφρασε και ο ανώτερος αξιωματικός πολιτικής της WWF, Alex Mason, σε συνέντευξη που έδωσε στο EURACTIV, χαρακτήρισε την πολιτική των βιοκαυσίμων ως “καθαρή προπαγάνδα”. Τα υγρά καύσιμα μπορεί να μειώνουν τις εκπομπές της μεταποίησης και της μεταφοράς, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο με τους ρύπους που εκπέμπονται από την καύση των καυσίμων. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι το κόστους του άνθρακα για την καλλιέργεια των βιοκαυσίμων είναι πολύ υψηλό. 

Στάθμευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ποιες είναι οι απόψεις των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης;

Ποια είναι η νέα νομοθεσία που προωθεί η ΕΕ; 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης που σχετίζεται με τον Τομέα των Οδικών Μεταφορών. Πιο συγκεκριμένα, ανακοίνωσε την νομοθετική πορεία που θα ακολουθήσει για να μειώσει τις εκπομπές κατά 55% μέχρι το 2030. Το πακέτο ονομάζεται “Fit for 55” και περιλαμβάνει 12 νόμους, οι οποίοι στοχεύουν στην πλήρη ουδετερότητα της Ένωσης από τον άνθρακα μέχρι το 2050. 

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας η Ευρωπαϊκή Ένωση τόνισε ότι σκοπός είναι να αυξηθεί η χρήση τους κατά 38% – 40% έως το τέλος της δεκαετίας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο τομέα των μεταφορών, με αύξηση από 14% σε 26%. Επιπλέον, η ΕΕ στοχεύει στην ενίσχυση της χρήσης προηγμένων βιοκαυσίμων σε ποσοστό 5,5% από 3,5% που βρίσκεται σήμερα. 

Τα σχέδια της Ένωσης για ένα καλύτερο μέλλον δεν σταματούν εδώ, αφού θέλει να πετύχει μείωση των ρύπων στα καινούργια οχήματα κατά ποσοστό έως και 90% μέχρι το 2030. 

Βέβαια, τα μέτρα δεν τους ικανοποίησαν όλους, με τη βιομηχανία υγρών καυσίμων να δηλώνει απογοητευμενη με τη στάση της ΕΕ. Υποστηρίζει ότι τα μέτρα που αναμένεται να λάβει, έρχονται σε αντιδιαστολή με την υποτιθέμενη “τεχνολογική ουδετερότητα”. Κύριος λόγος είναι το γεγονός ότι φαίνεται να τιμωρεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ δείχνει μία μεγάλη προτίμηση στην ηλεκτροκίνηση. 

Πηγές:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.